ایران گردی

گیلان در زیر زباله گردشگران دفن شد + فیلم

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، شهرام توانا اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده; روزانه بین 2000 تا 2200 تن زباله توسط 56 شهرداری و 1846 روستای استان گیلان تولید می شود.

وی سهم روستاهای استان را 25 درصد از میزان پسماند تولیدی عنوان کرد و افزود: در 8 ماه گذشته و با دستور استاندار برای کاهش تولید زباله، این موضوع مدیریت شده و به حداقل 250 تن زباله در روز چیز خوبی است.

ناپدید شدن بهار گیلان در انبوه زباله های گردشگری + فیلم

توانا با تاکید بر اینکه عوامل زیادی در کاهش تولید زباله دخیل هستند و برای حفاظت از محیط زیست راهی جز کاهش تولید زباله وجود ندارد، گفت: توجه و مشارکت مردم در این معضل، تفکیک زباله از مبدا، حمل و نقل صحیح و مدیریت تشییع جنازه در این امر است. زمینه درگیر

مدیرعامل سازمان پسماند شهری استان گیلان با اشاره به اینکه در 15 روز ابتدایی سال جاری و در ایام نوروز شاهد افزایش تولید زباله در استان بودیم اظهار داشت: در ایام گردشگری در استان گیلان و سایر استان های شمالی کشور با حجم زیادی زباله مواجه هستیم و بر اساس آخرین آماری که از تمامی شهرداری های استان گیلان در 15 روز ابتدایی عید امسال جمع آوری کردیم، تولید زباله از به افزایش داشته است. 30%

ناپدید شدن بهار گیلان در انبوه زباله های گردشگری + فیلم

توانا تاکید کرد: علاوه بر گسترش فعالیت تمامی اقشار مختلف دریافت کنندگان پسماند اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، بوم گردی ها و زیر مجموعه های میراث فرهنگی و گردشگری و سایر افرادی که با روش های مختلف از جمله تبلیغات اینترنتی گردشگر را جذب می کنند اما وجود ندارد. برای آموزش آنها برنامه ریزی کنید مسافران درباره کاهش زباله صحبتی نکردند.

وی با بیان اینکه از این اداره کل شکایت داریم و با استاندار محترم مکاتبه می کنیم تا این موضوع را به وزارت گردشگری و میراث فرهنگی ارجاع دهند، افزود: مانند تاسیسات گردشگری، آیین نامه مربوطه را از طریق ذیربط اعلام می کنند. موسسات، این در تسهیلات سفر بسیار خوب است در مورد پسماند باید اقداماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که ارتباطی بین این تسهیلات و زباله ایجاد شود.

گم شدن بهار گیلان در انبوه زباله های گردشگری + فیلم

توانا با اشاره به اقدامات خوبی در زمینه مدیریت پسماند در سطح استان گفت: دو کارخانه فرآوری پسماند در رشت و بندر انزلی، محل دفن بهداشتی و همچنین مکان هایی که دفن اولیه انجام می شود و حتی مکان هایی که به نحوی مدیریت می کنند، اما همچنان ما دارای نقاط آسیب پذیر در استان هستند.

ناپدید شدن بهار گیلان در انبوه زباله های گردشگری + فیلم

وی افزود: اگرچه در این مدت چندین بار این مکان های آسیب پذیر توسط دهیاران، دهیاران و شهرداری ها پاکسازی شده است، اما همچنان شاهد وضعیت نامناسب و زباله های رها شده هستیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهری استان گیلان گفت: در شهرها چنین وضعیتی نداریم، اما بین راه ها و روستاها این زباله ها به شدت قابل مشاهده است و حتی وقتی به کوه و کنار رودخانه ها می رویم متاسفانه شاهد حجم زیادی از زباله های رها شده هستیم و به جای اینکه زباله های تولیدی را با خود به مکان مناسبی برای جمع آوری و تخلیه در کوه ها و رودخانه ها ببرند که نه تنها نیروهای شهرداری بلکه گروه های غیردولتی نیز در این زمینه اقدام می کنند. به راحتی نمی توان این زباله ها را جمع آوری کرد.

ناپدید شدن بهار گیلان در انبوه زباله های گردشگری + فیلم

توانا با بیان اینکه چقدر خوب است دست اندرکاران تاسیسات گردشگری مانند بسیاری از کشورها، فرآیندهای آموزشی را برای گردشگران در نظر بگیرند، تاکید کرد: گردشگرانی که وارد گیلان یا هر استان دیگری می شوند باید گردشگران مسئولیت پذیر باشند.

وی افزود: این اقدام در حوزه فرهنگی است و ممکن است مدتی طول بکشد تا به سرانجام برسد و اگرچه دیر شده است اما اگر از الان شروع کنیم می توانیم به نتایج خوبی برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا