ایران گردی

گردش در طبیعت بکر لرستان / سفری به آبشار گریت

به گزارش تودی تریپ، به نوشته الی گشت، این آبشار با هفت چشمه جوشان و طبیعت بکرش منظره ای دیدنی را خلق کرده است که هر طبیعت گردی را مجذوب خود می کند.

آبشار بزرگ، نگینی در دل طبیعت بکر لرستان، در پنجاه کیلومتری خرم آباد، منظره ای باورنکردنی دارد. هفت چشمه کوچک در ارتفاع پانزده متری آبشاری سرسبز ایجاد کرده است که طبیعتی بی نظیر را در دره ای سرسبز خلق کرده است. بهار و تابستان بهترین زمان برای تجربه یک سفر لذت بخش به آبشار بزرگ است، سفری که خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

مناظر زیبای لرستان در مسیر رسیدن به آبشار بزرگ از جاده خرم آباد و درود شما را مسحور خود می کند. پس از رسیدن به روستای گلیامو، یک ساعت پیاده روی در میان طبیعت بکر شما را به آبشار می رساند.

یک آبشار بزرگ به ارتفاع پانزده متر و عرض هفده متر منظره ای بدیع را ایجاد می کند. دریاچه های آبشاری مکان مناسبی برای ورزش های آبی و دره های اطراف مکان خوبی برای پیک نیک و استراحت هستند.

در سفر به گریت فالز دیگر جاذبه های این منطقه را از دست ندهید. یک روستای بزرگ با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود تجربه جالبی را برای شما رقم خواهد زد. آبشار بیشه یکی دیگر از شاهکارهای طبیعی لرستان در بیست و پنج کیلومتری آبشار بزرگ منتظر بازدید شماست.

بهترین زمان برای سفر به گریت فالز شش ماه اول سال یعنی بهار و تابستان است. در این فصول طبیعت منطقه سرسبزترین و هوا بسیار مطبوع است.

گشت و گذار در طبیعت بکر لرستان / گشت و گذار در آبشار بزرگ

آبشار بزرگ کجا واقع شده است؟

این آبشار در فاصله 50 کیلومتری خرم آباد مرکز استان لرستان و در کنار روستای گاریت قرار دارد. ارتفاع 15 متری آبشار، عرض 17 متری آن و چشمه های کوچک متعدد، هارمونی زیبایی ایجاد کرده است. نام دیگر این آبشار طف هفت چشمه است که به دلیل وجود هفت چشمه کوچک متصل به یکدیگر به آن اشاره شده است.

این آبشار بزرگ در مسیر رودخانه سزار، شاخه اصلی رودخانه دز در خوزستان و در میان جنگل‌های بلوط زاگرس قرار دارد. برای رسیدن به آبشار، پس از رسیدن به روستای گلیامو، باید حدود 1 ساعت پیاده روی کنید. طبیعت بکر و جذاب مسیر پیاده روی لذت سفر را دو چندان می کند. آبشار بزرگ در مهرماه ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید.

برای رسیدن به آبشار بزرگ می توانید از دو مسیر خرم آباد و دورود استفاده کنید. ایستگاه سپیددشت نیز گزینه خوبی برای رسیدن به آبشار با قطار است.

پس از رسیدن به روستای گلیامو، یک ساعت پیاده روی در میان طبیعت بکر منطقه شما را به آبشار می رساند. در طول مسیر از مناظر زیبا و هوای مطبوع لذت ببرید.

سفر به آبشار بزرگ تجربه ای فراموش نشدنی از طبیعت بکر لرستان خواهد بود. با برنامه ریزی دقیق و تجهیزات مناسب سفری را برای خود و خانواده تان لذت بخش کنید.

گشت و گذار در طبیعت بکر لرستان / گشت و گذار در آبشار بزرگ

ویژگی های منحصر به فرد آبشار بزرگ

  • هفت چشمه کوچک که به داخل آبشار می ریزند و منظره بی نظیری را خلق می کنند.
  • آبشار 15 متر ارتفاع و 17 متر عرض
  • طبیعت سرسبز و بکر اطراف آبشار
  • امکان گردش در طبیعت و آب بازی در دریاچه های آبشار
  • مناسب برای پیک نیک و گذراندن یک روز فراموش نشدنی در کنار خانواده و دوستان

نکاتی برای سفر به گریت فالز

  • لباس و کفش مناسب برای پیاده روی بپوشید.
  • از آب سالم و آشامیدنی کافی برای آشامیدن استفاده کنید.
  • به تمیزی محیط زیست توجه کنید و زباله های خود را در طبیعت رها نکنید.
  • برای پیاده روی از مسیرهای مشخص شده استفاده کنید.
  • به علائم هشدار دهنده و ایمنی توجه کنید.

با رعایت این نکات سفری امن و خاطره انگیز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا