ایران گردی

ماسال؛ زیباترین شهر گیلان

تودی تریپ: ماسال شهر آبشارها یکی از شهرهای استان گیلان است که در میان کوه‌های تلاش قرار گرفته است. مهسال مانند بهشت ​​گمشده طبیعتی بکر با جنگل ها و درختان هزاران ساله در دل خود دارد.

جنگل های سر به فلک کشیده با درختان سالم، کلبه های چوبی در میان جنگل و کوه های زیبا، چنان آرامش خاصی را به مردم منتقل می کند که گویی روح انسان از هر ناراحتی و خستگی پاک می شود.

آشنایی با ماسال

ییلاق ماسال یکی از جاذبه های خاص و منحصر به فرد ماسال است. برای رفتن به ویلای زیبای ماسال کافی است 10 دقیقه به شمال ماسال بروید.

در ابتدای جاده خانه های روستایی سنتی و جذابی وجود دارد که اگر کمی جلوتر بروید آبشاری بزرگ و فوق العاده جذاب را خواهید دید.

البته بهتر است توجه داشته باشید که عرض جاده کم و جاده دو طرفه است. در طول مسیر، درختانی که به صورت عمودی در خاک قرار گرفته اند، با تماشایی و زیبایی خود چشم بیننده را به خود جلب می کنند.

با نزدیک شدن به انتهای جاده، احساس می کنید که بالای ابرها هستید زیرا کلبه پوشیده از ابر و مه است.

شهرستان ماسال در 60 کیلومتری تالش و 55 کیلومتری رشت مرکز استان گیلان قرار دارد. این شهر تا تهران حدود 380 کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود پنج ساعت رانندگی کنید.

ماسال;  زیباترین شهر گیلان

ماسال بعد از رودبار دومین شهر مرتفع استان گیلان است. پس از عبور از شهر ماسال در جاده ای پر پیچ و خم که از داخل شهر می گذرد به ویلاهای ماسال می رسید که هر کدام دنیایی از شگفتی ها را در خود جای داده اند.

ماسال سرزمین آبشارهای سر به فلک کشیده، جنگل ها و رودخانه های روان است و برخی خانه های ییلاقی آن را کلبه های رنگارنگی می شناسند که بر روی تپه ها قرار گرفته اند. رودخانه های خالکایی و مرغک از مهمترین رودخانه های ماسال هستند.

هالکای از قله 3150 متری شاه معلم سرچشمه می گیرد و پس از طی 40 کیلومتر از شهر می گذرد. یک پارک ساحلی نیز در کنار رودخانه هالکای قرار دارد که مکانی محبوب برای گذراندن وقت است.

مردم شهر ماسال بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. زبان مردم ماسال تالشی است و بیشتر آنها به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

برای رسیدن به ویلاهای ماسال باید از طریق جاده قزوین – رشت به سمت رشت بروید. قبل از رسیدن به رشت (حدود 20 کیلومتر) از جاده فومن عبور کرده و پس از عبور از فومن و سپس صومعه سرا به روستای کلیدبر می رسید.

به سمت روستای طاهرگوراب حرکت کرده و سپس به ماسال بروید. پس از ورود به ماسال از بلوار طولانی عبور می کنید و در سمت راست در همان جاده ماسال ویلاها آغاز می شود. بعد از حدود یک ساعت رانندگی در این جاده به بام سبز ماسال می رسید و تا چشم کار می کند سرسبزی می بینید.

ماسال;  زیباترین شهر گیلان

جاذبه های ماسال

آبشار رامینا

آبشار رامینا یکی از معروف ترین و شگفت انگیزترین آبشارهای ماسال است. آبشار 10 متری رامینه یکی از زیباترین آبشارهایی است که در بالای جاده اصلی و در دل جنگل قرار دارد.

آبشار رامینا آبشاری پر از آب بکر و دست نخورده است که با شیب تند به پایین سرازیر شده و تا جاده اصلی حدود 10 دقیقه فاصله دارد. توجه داشته باشید که دسترسی به آبشار سربالایی و شیب دار است.

غار آویشو

غار آویشو بزرگترین و زیباترین غار ماسال است. غار آویشو در ارتفاع 1300 متری در 22 کیلومتری ماسال در دل طبیعت بکر گیلان واقع شده است. توجه داشته باشید که بازدید از غار آویشو تنها 800 متر است.

در داخل غار رودخانه ای جریان دارد که با آبشارهای زیبا و چراغ های آهکی به پایان می رسد. چاه های متعددی در غار آویشو وجود دارد که زیبایی غار را دو چندان می کند. در کنار آنها می توانید ببینید.

در این غار تعدادی چاه وجود دارد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. برای رفتن به غار آویشو، از ماسال به شاندرمن، پس از عبور از روستاهای سیاهمرد، چالسرا و آرامگاه درویش شاه و امیر شاندرمن، به غار شگفت انگیز آویشو می رسید.

ماسال;  زیباترین شهر گیلان

کلبه تابستانی سهله

کمپ تابستانی سوچاله بعد از اولسبلنگاه معروف ترین کمپ تابستانی ماسال است.

این روستا به خاطر خانه‌های رنگارنگ دو طبقه‌اش که منظره‌ای فوق‌العاده برای تماشا و عکاسی در غروب خورشید ایجاد می‌کنند، شهرت دارد. سوچاله ییلاق در 25 کیلومتری جنوب ماسال و ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده است.

سوچاله در زبان محلی به معنای محلی است که گلپر و کاما در آن رشد می کند.

تماشای طبیعت بکر و جادویی ویلا سوچالا و فضای مه آلودی که در یک نقطه تمام دره را فرا گرفته است، تجربه ای است که هر فردی باید حداقل یک بار در زندگی خود داشته باشد.

در سفر به این ویلا حتما عصرها قدم بزنید; سوچاله وقتی در زیباترین حالت خود قرار می گیرد، تکه ای از بهشت ​​را جلوی چشمان شما می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا