ایران گردی

ساخت باورنکردنی شهر عجیب زیر آب + عکس

به گزارش تودی تریپ؛ یک شرکت بریتانیایی طرح هایی را برای یک زیستگاه فوق العاده جاه طلبانه در زیر آب به نام Sentinel منتشر کرده است. با فرض اینکه این اتفاق بیفتد، زیستگاه کمی شبیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است، اما به جای اینکه در مدار زمین باشد، در زیر آب عمل می‌کند و می‌تواند به دانشمندان اجازه دهد برای مدت طولانی در زیر آب در راحتی نسبی زندگی کنند و تحقیقاتی در اعماق دریا انجام دهند.

این پروژه توسط یک شرکت تحقیقاتی و فناوری اقیانوسی به نام Deep انجام می شود که هدف خود را آبزی سازی انسان اعلام کرده است. این زیستگاه ها قرار است در سواحل جنوب غربی بریتانیا نصب شوند که ولز به عنوان یکی از مکان های احتمالی ذکر شده است. مقصد در عمق حدود 200 متری منطقه اپی‌پلاژیک است. دسترسی به وسیله شناور و پایه زیستگاه مدولار و متحرک خواهد بود. بنابراین در صورت لزوم می توان آن را در جای دیگری مستقر کرد.

این شهر شگفت انگیز زیر آب در حال ساخت است/عکس

در اعماق بیانیه مطبوعاتی، توضیح می‌دهد: «حد پایین منطقه اپی‌پلاژیک عمیق‌ترین نقطه‌ای است که نور خورشید به اقیانوس نفوذ می‌کند، و تخمین زده می‌شود که 90 درصد از حیات دریایی در این منطقه زندگی می‌کنند.» بخشی از اقیانوس، به جای عجله به سطح، نشان دهنده یک تغییر مرحله ای در روشی است که دانشمندان می توانند اقیانوس ها را ببینند، مشاهده کنند و درک کنند.

بیانیه مطبوعاتی ادامه می دهد: پس از دو سال تحقیق فشرده و پیشرفته در زمینه فرآیندهای تولید نوآورانه و علم مواد، دیپ در مرحله پیشرفته طراحی فنی قرار دارد و تولید را آغاز کرده است. Deep System روشی بسیار کارآمدتر از همیشه برای زندگی و کار در زیر آب ارائه می دهد. Habitat Deep یک زیستگاه مدولار، مقیاس پذیر، خودکار، قابل بازیابی، پیکربندی مجدد و قابل توزیع مجدد است.

اگرچه این زیستگاه ها در یکی از چالش برانگیزترین محیط های ممکن روی زمین قرار دارند، اما دانشمندان داخل آن به طرز شگفت انگیزی آرام خواهند بود. آزمایشگاه های تحقیقاتی، مناطق مشترک، اتاق خواب های کوچک اما مبله با تخت های یک نفره، فضای ذخیره سازی و حتی یک تلویزیون برای سرگرمی وجود خواهد داشت. حمام ها شامل دوش، توالت و سینک می باشد.

این شهر شگفت انگیز زیر آب در حال ساخت است/عکس

شرکت Deep امیدوار است تا سال 2027 از حضور دائمی انسان در زیر اقیانوس ها اطمینان حاصل کند. برای رسیدن به آن نقطه، موانع بزرگی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. از جمله این موانع، تضمین پایداری سازه تحت فشار شدید در چنین عمقی و تامین اکسیژن و انرژی کافی برای سرنشینان است. این گروه تحقیقاتی در حال کار بر روی یک منبع انرژی تجدیدپذیر و یک بیورآکتور در مقیاس بزرگ برای مدیریت تمام زباله ها هستند. دیپ می گوید که در حال حاضر در حال مذاکره با سرمایه گذاران و شرکا برای به نتیجه رساندن این پروژه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا