ایران گردی

زیباترین جاذبه های گردشگری راور کرمان کجاست؟

تودی تریپ: راور یکی از شهرستان های استان کرمان و شمالی ترین شهرستان استان است که در فاصله 140 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

مریخ نوردمرکز شهرستان راور، شمالی ترین شهر استان کرمان در شرق ایران است. این شهر در 140 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد. آب و هوای راور نسبتاً خشک است و میزان بارندگی سالانه آن 35 میلی متر است.

کشاورزی در این منطقه به روش آبیاری انجام می شود و تنها نیمی از زمین قابل کشت است. محصولات کشاورزی این شهرستان شامل پسته، گندم، جو، پنبه، انار، انگور، انجیر و شلغم است. دامپروری در این منطقه شامل گاو، گوسفند و طیور است.

جاذبه های تاریخی و گردشگری راور کرمان

قلعه گیگلز

قلعه ققا راور یکی از قلعه‌های تاریخی و باستانی ایران در استان کرمان است که قدمت آن به قبل از اسلام و عصر ساسانیان باز می‌گردد.

این قلعه در 3 کیلومتری شرق شهر راور و در نزدیکی روستای ده شیب در استان کرمان قرار دارد. این قلعه تاریخی یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی شهر است که وسعتی به وسعت چندین هکتار را در بر می گیرد.

در سرتاسر محوطه این محوطه تاریخی بقایای بناهای خشتی وجود دارد که امروزه به صورت تپه های خاکی دیده می شود.

به طور خلاصه می توان گفت قلعه گهگاهه امروز تبدیل به تپه گاقهه شده است. در اطراف قلعه قهقه آثار تاریخی دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال در فاصله حدود 500 متری غرب قلعه قهقهه، بقایای بنای دیگری به چشم می خورد که به تل وزیری شهرت یافته است.

زیباترین جاذبه های گردشگری راور کرمان کجاست؟

یخچال راور

یکی از این آثار تاریخی، یخچال راور کرمان است. این یخچال زیبا که بازمانده ای از دوره قاجار است دارای دیواره ای به طول 60 متر و ارتفاع حدود 5.6 متر است. این یخچال با ارتفاع حدود 9 متر بر فراز گودال یخی ساخته شده و از گنبدی با دو پوسته تشکیل شده است.

تزئینات مشبک روی دیوار بر جذابیت این قطعه تاریخی افزوده است. این یخچال در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر کرمان و در انتهای خیابان امام خمینی راور قرار دارد و جایگاه آن در فهرست آثار ملی ایران تثبیت شده است.

سرداب زرتشتیان شریف آباد

این دخمه در نزدیکی روستای شریف آباد بر فراز تپه ای، بنای مدور معروف به سرداب زرتشتیان قرار دارد. این بنا بیانگر برخی از حقایق تاریخی در مورد راور است و ما را به این واقعیت نزدیک می کند که راور نیز یکی از مراکز آن بوده است. آیین زرتشتی در سال های گذشته نشسته است

دهما که زرتشتیان به زبان خود آن را دربار و ایرانیان هندوستان آن را دهمو می نامند، در کتاب های انگلیسی ناحیه ای مدور است که بر فراز کوهی دور از سکونتگاه های اطراف قرار دارد.

دیوار اطراف دخمه از سنگ و گچ یا سیمان است و در وسط سرداب چاه عمیق عمیقی حفر می کنند که استخوان مردگان در آن می ریزد که زرتشتیان ایران به آن (سراده یا استدان) می گویند. (استخوان های دن).

علت استفاده از سرداب برای نگهداری مردگان به اعتقادات زرتشتیان برمی گردد، زیرا آنها معتقد بودند که اگر مرده را در خاک دفن کنند، خاک آلوده می شود و به دلیل احترام خاصی که برای خاک قائل بودند. آنها این کار را نکردند و بعداً به دلیل مسائل بهداشتی استفاده از دخمه برای دفن مردگان ممنوع شد.

زیباترین جاذبه های گردشگری راور کرمان کجاست؟

برج راور فیض آباد

برج سنگی فیض آباد که مربوط به دوره قاجاریه است تنها بر فراز کوه است و شاهد فراز و نشیب های زمانه بوده است.

این برج که در شهر راور، بخش مرکزی، ولسوالی راور، روستای فیض آباد قرار دارد، تمام روستا را زیر پای خود نگه می دارد و اگر بتوانید به بالای آن برسید، می توانید مناظر زیبا، درختان سر به فلک کشیده و آبشار فیض آباد را به راحتی مشاهده کنید. از آنجا.

این برج سنگی قاجاری در سال ۱۳۸۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برج امیر نهایی

برج امیر نهایی متعلق به دوره پهلوی است و در راور، فالکه فرمندری، خیابان معلم (خیابان گلنار)، نبش کوچه 13 پلاک 531 واقع شده است و این اثر در مرداد ماه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 2, 2007 .با شماره ثبت 23123. ثبت نام دریافت شد.

برج امیر از دو برج دوقلو تشکیل شده است که در منزل آقای امیر نخعی واقع شده و به برج های امیر معروف هستند.

جاذبه طبیعی و منحصر به فرد راور

آبشار ماکی

روستای مکی در 35 کیلومتری شرق راور و در نزدیکی قسمت شمالی کویر لوت قرار دارد. در این روستا تنگه ای پوشیده از انجیر وحشی، بن، علف جنگلی، بادام کوهی را می بینید که آبشاری زیبا نیز در دل خود دارد.

این آبشار در مسیر خود فرسایش جالبی در بستر سنگی رودخانه ایجاد کرده و با ریزش 12 متری خود به داخل حوض سنگی صدای خروشان در دره ماکی یکی از دیدنی های رودخانه کرمان می دهد. صدایی که شنیدن آن در حاشیه کویر لوت جالب است.

پوشش خزه ها و سرخس های وحشی در امتداد لبه آبشار جذابیت بصری خاصی ایجاد می کند.

ماکی (راور) روستایی در بخش مرکزی شهرستان راور در استان کرمان است. این روستا در دهستان راور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۴، جمعیت آن ۳۳ نفر (۹خانوار) ​​می‌باشد.

زیباترین جاذبه های گردشگری راور کرمان کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا