ایران گردی

زیباترین روستای خراسان رضوی کجاست؟

تودی تریپ: روستای زشک در 20 کیلومتری مشهد و در جنوب شرقی رشته کوه بینالود قرار دارد. این روستا به دلیل داشتن طبیعت دلپذیر، چشمه های فراوان و سرسبزی و باغات میوه، به یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری مشهد تبدیل شده است.

اگرچه استراحتگاه تابستانی Zašek در فاصله کمی از شهر است. فضای طبیعی خود را حفظ کرده است.

در این روستا می توانید میوه های تازه مانند سیب، گیلاس، گیلاس، زردآلو، گردو، گلابی، آلو و هلو را خریداری کنید و در رستوران ها و چایخانه های آن غذاهای لذیذی چون شاندیس و سیخ دیزی میل کنید.

علاوه بر این روستای زشک یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان است و تله کابین این منطقه یکی از مجهزترین تله کابین های کشور است.

روستای زشک کجاست؟

روستای زشک از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و در حدود 20 کیلومتری شهر مقدس مشهد قرار دارد.

این روستا در واقع در شهرستان شاندیز قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۴ جمعیت این روستای زیبا و بسیار خوش آب و هوا ۲۱۷۱ نفر می باشد.

زیباترین روستای خراسان رضوی کجاست؟

البته نمی توان در مورد جمعیت این روستا نظر مشخص و قطعی داشت، زیرا جمعیت این روستا در فصل تابستان به دلیل هوای بسیار مطبوع افزایش می یابد و به حدود 8 هزار نفر و در فصول سرد سال می رسد. ، جمعیت کمی بیشتر می شود.

وجود عناصر مختلف در این روستا باعث شهرت و محبوبیت روستای زشک مشهد در بین بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شد.

از جمله این عناصر و گنجینه های طبیعی می توان به وجود چشمه های متعدد و منحصر به فرد، باغ های سر سبز، محیط طبیعی زیبا و مناسب، آب و هوای فوق العاده و در نهایت زیبایی طبیعی این روستا اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به این روستا بهار و تابستان است اما بازدید از آن در پاییز و زمستان نیز توصیه می شود.

رودخانه دائمی این محله از جنوب روستا جاری است و وجود باغ های زیبای فراوان و هوای مطبوع این محله هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

زشک یکی از معدود اقامتگاه های تابستانی در مشهد است که با وجود حفظ نفوذ جامعه شهری و همجواری با مشهد، توانسته هویت طبیعی خود را حفظ کند.

در مورد این روستا جالب است که زشک از کلمه زو اشک گرفته شده است.

دیدنی های روستای زیبای زشک

چشمه کلکالی

چشمه قلقلی یکی از پرآب‌ترین و زیباترین چشمه‌های مناطق تفریحی مشهد محسوب می‌شود. آب این چشمه به قدری پرقدرت است که انگار لوله اصلی منطقه پشت آن است و با سر و صدای زیادی از زمین می جوشد! چشمه قلقلی در ابتدای مسیر صعود به قله های چمن، شیرباد و قالسکه قرار دارد و اگر قصد صعود دارید بهتر است از این چشمه دیدن کنید.

زیباترین روستای خراسان رضوی کجاست؟

کوه شیرباد

قله شیرباد مرتفع ترین قله کوه بینالود است که 3339 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کوهنوردی در رشته کوه بینالود در بین کوهنوردان حرفه ای بسیار محبوب است. هر گروه سنگنوردی با توجه به آمادگی جسمانی و تجربه خود، فتح یک یا چند قله را انتخاب می کند. کوه شیرباد بزرگترین چالش برای کوهنوردان محسوب می شود.

برای صعود به این قله می توانید از مسیر صافی که چندان سخت نیست استفاده کنید. با رسیدن به بالای این قله می توانید از طبیعت بکر و زیبای روستای زشک و یلک مشهد دیدن کنید و لذت ببرید.

دره نخل

دره نخل در دامنه شرقی کوه شیرباد قرار دارد و یکی از سرسبزترین دره های این منطقه به شمار می رود. لازم به ذکر است که سرچشمه اصلی رودخانه زشک نیز در این دره قرار دارد و سرسبزی بی نظیری را به ارمغان آورده است که می توانید شاهد آن باشید. در این منطقه علفزاری دیدنی و خیره کننده به نام اولنگ میادو وجود دارد. اگر در بهار به این دره بیایید جز سرسبزی و شقایق های شکوفه نخواهید دید.

بالای علف

قله چمن با ارتفاع 3400 متر یکی از قله های کوه بینالود است که روستای زشک در دامنه شمالی آن قرار دارد. این قله با شیب ملایم خود یکی از مناسب ترین قله ها برای پیاده روی و کوه نوردی ملایم است. علاوه بر این، دامنه های کوه چمن یکی از بهترین زیستگاه های گیاهان خوراکی و دارویی در اطراف زاشک است. بیشتر سبزیجات و گیاهان دارویی کوهی که در این منطقه به ویژه در فصل بهار وجود دارد، از دامنه های کوه چمن برداشت می شود.

روستای زشک منطقه تابستانی و در کوهستان واقع شده است. همانطور که انتظار داریم، در 6 ماه دوم سال، زمستان های سردی به سراغ ژاک می آید. به همین دلیل عاقلانه است که تنها 6 ماه اول سال را برای بازدید از روستای زشک انتخاب کنید.

زیباترین روستای خراسان رضوی کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا