ایران گردی

دیدنی‌ترین پارک مینیاتوری ایران در مشهد

تودی تریپ: مشهد مقدس یکی از مقاصد اصلی مسافران داخلی و خارجی برای زیارت و گشت و گذار است و به همین دلیل این شهر سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی است که در طول سال به مشهد سفر می کنند.

مشهد دارای مراکز خرید، موزه ها و خانه های تاریخی، روستاهای زیبا، پارک های آبی مدرن و پارک های بسیاری است که یکی از معروف ترین آنها پارک مینیاتوری مشهد است. اگر قصد سفر به مشهد مقدس و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا به گشت و گذار در باغ مینیاتوری بپردازیم.

آشنایی با پارک مینیاتوری مشهد

با پیشرفت هنر مینیاتور در جهان، در برخی از کشورها پارک ها و باغ هایی ساخته می شود که آثار تاریخی و فرهنگی آن کشور در اندازه های کوچکتر و به صورت مینیاتوری در فضایی خاص جمع آوری می شود.

این پارک ها را پارک های مینیاتوری یا پارک های موضوعی می نامند. اولین پارک مینیاتوری در ایتالیا در سال 1980 ساخته شد.

پس از آن کشورهایی مانند ترکیه، سنگاپور، چین و هند این پارک ها را ساختند. در ایران با خلاقیت هنرمندان، پارک های مینیاتوری در چند شهر ساخته شده است.

دیدنی ترین پارک مینیاتوری ایران در مشهد

پارک های مینیاتوری برای کسانی که نمی توانند به هر شهر سفر کنند و به صورت جداگانه از این اماکن تاریخی دیدن کنند بسیار جذاب و مفید است. پارک مینیاتوری مشهد نیز از این دسته است.

پارک مینیاتوری مشهد در سال 1392 ساخته شد و در 25 خرداد 1395 به بهره برداری رسید. این باغ در وسعتی به وسعت هشت هکتار ساخته شده است. برای ساخت این پارک ۲۸ میلیارد تومان هزینه شد. در طراحی اولیه این پارک 58 سازه و نماد تاریخی وجود دارد که از این تعداد تنها 9 نماد در زمان افتتاح این پارک در معرض دید عموم قرار گرفت و ساخت این سازه ها همچنان ادامه دارد.

به عنوان یک ایرانی، هر فردی وظیفه دارد فرهنگ کشور خود را نمایندگی کند و به نسل های بعدی منتقل کند. به همین دلیل حفظ آثار تاریخی و موزه ها به زنده نگه داشتن فرهنگ و تاریخ کشور کمک می کند. پارک های مینیاتوری نقش موثری در این زمینه دارند. زیرا در آنها آثار تاریخی را به بهترین شکل بازسازی می کنند.

دیدنی ترین پارک مینیاتوری ایران در مشهد

پارک مینیاتوری مشهد با هدف توسعه فضای سبز، ترویج گردشگری، آشنایی گردشگران با اماکن تاریخی نقاط مختلف کشور، آشنایی با فرهنگ بومی شهر و ایجاد فضای مناسب برای گذران اوقات فراغت افتتاح شد.

در میان پارک های مشهد، باغ مینیاتوری توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. چرا که با ایجاد فضایی ترکیبی برای تفریح ​​و آموزش این امکان را برای خانواده ها فراهم کرد که فرزندان خود را به این پارک بیاورند و اطلاعات خود را نسبت به تاریخ و هویت کشور افزایش دهند و با بازدید از این پارک بتوانند بخشی از ایران را با خود تماشا کنند. چشم خودت ببین

پارک مینیاتوری مشهد به غیر از ماکت و عناصر تاریخی و فرهنگی دارای امکانات تفریحی فراوانی نیز می باشد. این پارک دارای دریاچه ای به مساحت 2095 متر مربع و رودخانه ای به طول 216 متر است. همچنین قطاری به طول 920 متر در طول مسیر برای ساخت ماکت ها طراحی شده است که گردشگران می توانند از آن برای دیدن این ماکت ها استفاده کنند.

محوطه بازی های محلی و اصیل ایرانی به مساحت 408 مترمربع با رمپ رصدی 96 متری، پیست مسابقه ماشین های کنترلی به شکل نقشه ایران و پیاده روی 1264 متری از دیگر ویژگی های پارک مینیاتوری است.

دیدنی ترین پارک مینیاتوری ایران در مشهد

همچنین در این پارک زمین بازی کودکان، کمد مخروطی شکل، کافه، پارکینگ به مساحت 4928 متر مربع و 12 سرویس بهداشتی وجود دارد.

ساعت کار پارک مینیاتور مشهد

پارک مینیاتوری مشهد یکی از زیباترین و خلاقانه ترین جاذبه های مشهد است که مسافران زیادی از آن دیدن می کنند. هدف از ساخت پارک های مینیاتوری هدف خاصی است. پارک مینیاتوری مشهد فضای سبز زیبایی است که از مرکز شهر دور است و در 8 هکتار ساخته شده و شرایط آب و هوایی بسیار خوبی دارد.

وقتی وارد این پارک زیبا و منحصر به فرد می شوید از مسیر ورودی عبور می کنید که درختان نسبتاً بلند آن را احاطه کرده اند. پس از عبور از این جاده با کپی های کوچکی از جاذبه های نقاط مختلف ایران مواجه می شوید و گویی در عرض دو تا سه ساعت در حال سفر به سراسر ایران هستید.

پل ها، کاخ ها و میدان های مختلف شهرهای معروف ایران توسط طراحان و هنرمندان در اندازه های کوچک و مینیاتوری در این پارک ساخته شده است که البته هنوز تمامی نمادها و عناصر به طور کامل تکمیل نشده است.

دیدنی ترین پارک مینیاتوری ایران در مشهد

جاذبه های این پارک تنها به این نمادهای کوچک محدود نمی شود بلکه امکانات رفاهی و سرگرمی مانند زمین بازی نیز در این پارک تعبیه شده است. این پارک همچنین در روزهای مختلف سال میزبان جشنواره های مختلف غذا و صنایع دستی است. برای ورود به این پارک باید هزینه ورودی پرداخت شود و گردشگران برای گردش در کل پارک حدود 2 ساعت زمان نیاز دارند.

ساعت کاری پارک مینیاتوری مشهد همه روزه از ساعت 8 صبح الی 23 برای بازدید گردشگران است و با تهیه بلیط ورودی می توانید از امکانات و تفریحات موجود در پارک استفاده کنید.

هزینه ورودی برای بازدید از این پارک بسته به زمان بازدید متفاوت است و معمولا در روزهای آخر هفته هزینه ورودی دو برابر روزهای دیگر هفته است.

آدرس پارک مینیاتوری: خراسان رضوی، مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، نبش سجادیه 26

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا