اخبار گردشگری

درآمد ۲ میلیارد دلاری ترکیه از گردشگری سلامت

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، بر اساس بیانیه اخیر وزارت بازرگانی ترکیه، با توجه به درآمد 2.3 میلیارد دلاری که در حوزه گردشگری سلامت برای این کشور در سال 2023 به دست آمده است، ترکیه در رتبه هفتم جهان “گردشگری سلامت”.

«دیلی صباح» نوشت: پرتال اینترنتی «درمان در ترکیه» که با حمایت وزارت بازرگانی ترکیه راه‌اندازی شده است، به نوعی چهره گردشگری سلامت در ترکیه است و شامل 175 موسسه فعال در این بخش است. و برنامه های کاربردی این پورتال هر روز در حال افزایش است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، بیشترین گردشگران سلامت در ترکیه از کشورهای آلمان، بریتانیا، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان و خاورمیانه بوده اند. درآمد حاصل از خدمات بهداشتی و درمانی در سال 2022 در ترکیه 1.9 میلیارد دلار خواهد بود که با ورود 1.4 میلیون گردشگر سلامت به این کشور، این رقم در سال 2023 به 2.3 میلیارد دلار افزایش یافت.

همچنین بر اساس بیانیه اخیر، حمایت مالی وزارت بازرگانی از شرکت‌های فعال در بخش خدمات سلامت در سال 2023 با افزایش 281 درصدی به 733 میلیون پوند رسیده است. چرا که در راستای هدف تبدیل این کشور به مرکز جهانی گردشگری سلامت قدم برمی دارند.

پیش از این موسسه آمار ترکیه (TurkStat) اعلام کرده بود که درآمد گردشگری ترکیه در سال 2023 به 54.3 میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است. ترکیه پذیرای 49.2 میلیون گردشگر خارجی بوده است که 10.4 درصد نسبت به سال 2022 افزایش داشته است و با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، در سال 2023 نزدیک به 57 میلیون نفر از این کشور بازدید کردند. ترکیه قصد دارد در سال جدید 60 میلیون بازدید کننده جذب کند و از محل خود 60 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. در درآمد گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا