اخبار گردشگری

جابجایی حجاج با قطار در مسیر مکه به مدینه

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، دکتر درودی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال های گذشته خدمات رسانی به زائران در سطوح یک و دو در هتل های مکه مکرمه و بیمارستان هلال احمر مکه انجام می شود، گفت: خدمات سطح بالاتر مانند جراحی در بیمارستان عربستان سعودی انجام می شود.

وی گفت: امسال با حضور 160 پزشک همکار که در کلینیک های شبانه روزی مشغول به خدمت هستند در حال پیگیری خدمات رسانی هستیم. پرسنل 200 نفری این بیمارستان نیز به صورت شبانه روزی در مکه و مدینه به زائران خدمات رسانی می کنند. در بیمارستان ها تخصص های مختلفی وجود دارد. ما یک واحد بستری 70 تختخوابی بیمارستان مکه مکرمه داریم و بیمارستان صحرایی عرفات نیز در خدمت زائران است.

معاون درمان سازمان هلال احمر افزود: در دو سال گذشته به دلیل مشکل کرونا طبق بخشنامه عربستان شرط سنی ذکر شده بود اما امسال شرط سنی ذکر نشده و برای هر نفر 40 نفر است. در سن پایین ممکن است از سفر منع شود، اما یک فرد 70 ساله با توانایی بدنی مناسب ممکن است اجازه سفر داشته باشد. توانایی بدنی برای ما ملاک است.

درودی درباره داروهای لازم گفت: زائران در سفر حج داروهایی را که می برند به همراه داشته باشند. البته باید حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

نائب رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را تامین کرده است.

درودی در پایان سخنان خود در یک برنامه رادیویی گفت: برای همه زائران آرزوی سلامتی داریم و از آنان می خواهیم به دستورات ذکر شده در جلسات آموزشی توجه کنند.

انتقال زائران با قطار در مسیر مکه به مدینه

رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده با هماهنگی کشور میزبان، زائران از 24 اردیبهشت از 21 پرواز وارد مدینه می شوند و پس از آن پروازها از جده آغاز می شود. . این پروازها 28 روز طول می کشد تا تمامی زائران 87 هزار و 550 نفری به سرزمین وحی منتقل شوند.

رضایی با اشاره به تداوم پروازها تا 31 خرداد یادآور شد: عملیات بزرگ حج نیازمند برنامه ریزی دقیق است. لذا مقدمات و هماهنگی ها از همه جهت و با در نظر گرفتن نقاط ضعف گذشته با دقت و زمان خاصی صورت گرفته است. هتل ها نیز طبق برنامه در اختیار زائران می باشد. تمهیداتی برای برپایی مراسم حج در مکه اندیشیده شده است تا زائران بتوانند با آرامش به وظایف خود عمل کنند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پایان گفت: 19 هتل در مدینه و 62 هتل در مکه مکرمه داریم. امسال نسبت به سال گذشته زائران مسیر 420 کیلومتری مکه تا مدینه را با قطار طی می کنند. مسیر برگشت نیز برای زائران امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا