ایران گردی

گشتی در دل تاریخ و طبیعت داراب

به گزارش تودی تریپ به نقل از کجارو، در استان فارس شهری تاریخی و زیبا به نام داراب وجود دارد که با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر به دنبال سفری پر از تاریخ، طبیعت و زیبایی هستید، داراب گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود.

داراب، نگین سرسبز فارس، با جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر، مقصدی ایده آل برای سفر و گردشگری است. در این مقاله با برخی از دیدنی های این شهر باستانی آشنا می شویم.

1. شهر باستانی دارابگرد:

دارابگرد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران باستان در 6 کیلومتری شهر داراب قرار دارد. این شهر که در گذشته با نام های دراگرد و دارابیرد نیز شناخته می شد، به نظر می رسد اولین پایتخت ساسانیان بوده است. قدمت این شهر به دوران هخامنشیان می رسد و دور تا دور آن را دیوار مخروطی شکل عظیمی به ارتفاع 10 متر از مصالح محلی احاطه کرده است.

2. آتشکده آزارهو:

آتشکده آذرجو بنایی تاریخی به سبک چهار طاق گنبدی در 10 کیلومتری شهر داراب قرار دارد. این آتشکده که قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد به دستور اشو زرتشت ساخته شده و آتش مقدس جمشید را در خود جای داده است. متأسفانه به دلیل گذشت زمان، بخش زیادی از این بنای تاریخی از بین رفته است.

3. دهکده توریستی لایزنگان:

لایزنگان روستایی زیبا و کوهستانی در شهرستان داراب به ماسوله فارس معروف است. این روستا با باغ های گل رز و طبیعت بکر، مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت و گل و گیاه است. مردم لایزنگان به مهمان نوازی شهرت دارند و با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند.

گشتی در دل تاریخ و طبیعت داراب

4. مجموعه تاریخی نارنجستان:

مجموعه تاریخی نارنجستان شامل بقایای یک قلعه تاریخی، یک تپه باستانی و آثاری از یک مسجد تاریخی است. این مجموعه در روستای فورگ شهرستان داراب واقع شده و قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد. امروزه تنها بخشی از بنای قلعه و دروازه ورودی آن باقی مانده است.

داراب علاوه بر این جاذبه‌ها، مکان‌های جالب دیگری نیز دارد از جمله:

  • بقعه امامزاده ابراهیم: این بقعه در مرکز شهر داراب قرار دارد و آرامگاه یکی از نوادگان امام موسی کاظم (علیه السلام) است.
  • پلکان تاریخی: این پلکان که به پلکان هخامنشی نیز معروف است در مسیر جاده داراب به لایزنگان قرار دارد و قدمت آن به دوران هخامنشیان می رسد.
  • کاروانسرای سوریان: این کاروانسرا در مسیر جاده داراب به فسا قرار دارد و قدمت آن به دوران صفویه می رسد.
  • مسجد جامع داراب: این مسجد در مرکز شهر داراب قرار دارد و قدمت آن به دوران صفویه می رسد.
  • آبشار بیدستان: این آبشار در روستای بیدستان شهرستان داراب قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای استان فارس است.

داراب با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع، مقصدی ایده آل برای سفر و گردشگری در تمام فصول سال است. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و پرماجرا هستید داراب را در لیست سفر خود قرار دهید.

نکات مهم:

  • بهترین زمان برای سفر به داراب بهار و پاییز است.
  • برای بازدید از اماکن تاریخی داراب لباس و کفش مناسب بپوشید.
  • هنگام بازدید از اماکن مذهبی، لباس و آداب و رسوم را رعایت کنید.
  • از غذاها و سوغاتی های محلی داراب لذت ببرید.

گشتی در دل تاریخ و طبیعت داراب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا