ایران گردی

گشتی در تئاتر آسپندوس؛ بزرگترین تئاتر رومی در آناتولی

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، در قلب ترکیه، در میان تپه ها و دشت های سرسبز، گنجینه ای از تاریخ و شکوه نهفته است. محوطه باستانی آسپندوس با آمفی تئاتر وسیع و باشکوه خود هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آسپندوس، گوهری درخشان در قلب تاریخ

در میان دیدنی های بی نظیر آنتالیا، شهر باستانی آسپندوس با درخشش خود به عنوان گوهری درخشان خودنمایی می کند. این شهر که در 40 کیلومتری آنتالیا قرار دارد، دریچه ای را به روی تاریخ باستانی باز می کند و شما را به سفری شگفت انگیز در اعماق زمان می برد.

آمفی تئاتر آسپندوس، یک شاهکار بی نظیر

اما مهم ترین قسمت این شهر تاریخی بدون شک آمفی تئاتر آسپندوس است. این تئاتر عظیم با ظرفیت حدود 15000 نفر نه تنها بزرگترین تئاتر رومی در آناتولی است، بلکه سالم ترین آمفی تئاتر باقی مانده از دوران باستان است. قدم زدن در اطراف سکوهای سنگی این تئاتر و تصور هیجان تماشاگران در طول مسابقات گلادیاتوری تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

یک داستان طوفانی

قدمت شهر آسپندوس به هزاران سال پیش می رسد. برخی از مورخان معتقدند که این شهر توسط یونانی ها ساخته شده است و برخی دیگر معتقدند که این شهر متعلق به هیتی ها بوده است. شواهد نشان می دهد که آسپندوس یکی از اولین شهرهایی بود که سیستم سکه را معرفی کرد.

این شهر در طول تاریخ تحت فرمانروایی حکومت های مختلفی از جمله ایران، روم، بیزانس و امپراتوری عثمانی بوده است. هر کدام از این دولت ها اثری از خود بر این شهر گذاشته اند که جذابیت آن را دو چندان می کند.

تور تئاتر آسپندوس;  بزرگترین تئاتر رومی در آناتولی

یک بازدید ماجراجویانه

در حین گشت و گذار در محوطه باستانی آسپندوس، می توانید از دیگر مکان های دیدنی این شهر مانند آگورا (میدان مرکزی)، قنات (آب)، حمام ها، کتابخانه و دروازه ها دیدن کنید. همچنین می توانید در موزه این شهر با اشیا و آثار تاریخی یافت شده از این مکان آشنا شوید.

نکاتی برای بازدید

  • بهترین زمان برای بازدید از آسپندوس بهار و پاییز است زیرا در این فصول هوا خنک و مطبوع است.
  • برای ورود به شهر باستانی آسپندوس، باید بلیط تهیه کنید.
  • کفش و لباس راحت بپوشید زیرا مسافت طولانی را پیاده روی خواهید کرد.
  • از آوردن غذا و نوشیدنی به منطقه خودداری کنید.
  • به حفظ و پاکیزگی این مکان تاریخی احترام بگذارید.

آسپندوس، مقصدی ایده آل برای دوستداران تاریخ و فرهنگ:

اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و پرماجرا هستید، آسپندوس را در لیست سفر خود قرار دهید. این شهر باستانی با جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیرش شما را به سفری عمیق در زمان می برد و تجربه ای بی نظیر را برایتان رقم می زند.

تور تئاتر آسپندوس;  بزرگترین تئاتر رومی در آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا