اخبار گردشگری

«گردشگری مقاومت» در ایران راه اندازی شد

به گزارش ایسنا، تودی تریپ، محمدرضا فکوری، دبیر گردشگری مقاومتی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص هدف و رویکرد تعیین شده در این حوزه و تفاوت آن با گردشگری نظامی، اظهار کرد: کار اصلی ما بررسی و بررسی موضوع است. تاریخ و هویت بخشیدن به تبادل بین نسل ها و شکاف نسلی ایجاد شده باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: گردشگری مقاومتی نشان دهنده عمق روایت تاریخی مقاومت در عرصه ملی است. از قدیم الایام در ایران فرهنگ مقاومت وجود داشته است، مثلاً ما حتی معتقدیم شاهنامه داستان مقاومت مردم ایران در برابر شیطان، مردگان و شیطان است.

فکوری افزود: تفاوت گردشگری مقاومتی با گردشگری جنگ در این است که «جنگ» بخشی از پازل گردشگری مقاومتی و دوره مقاومتی است که پس از انقلاب اسلامی به وجود آمد. در حالی که قبل از انقلاب اسلامی تاریخ عمیقی داشتیم که ریشه آن باعث شد هشت سال در جنگ تحمیلی بمانیم.

راه افتادن

وی در پاسخ به این سوال که محصول گردشگری مقاومتی چیست و دقیقا چه چیزی به مردم ارائه یا ارائه می شود؟ وی بیان کرد: در دبیرخانه سه کار در حوزه گردشگری پایدار انجام می دهیم. شناسایی شخصیت های فعال در مقاومت ملی از جمله «فرهی یزدی»، «عارف قزوینی»، «میرزاده عشقی»، «پروفسور آشتیانی» یا «بی بی مریم بختیاری»، معرفی فیلسوفان، اندیشمندان و عارفانی که هویت ما را به عنوان بایزید تقویت کردند. بسطامی. در واقع دفتر گردشگری مقاومت سیاستمداران است که علاوه بر شناسایی افراد و افراد، مکان ها و رویدادها را نیز شناسایی کرده و در مورد آنها محتوا تولید می کنیم. از ظرفیت گردشگری مجازی استفاده می کنیم و حتی برای کودکان کتاب می سازیم و در نهایت تورها را به این سمت هدایت می کنیم و مطالبی در اختیار آنها قرار می دهیم. اداره گردشگری مقاومت هیچگونه سفری را برگزار نمی کند.

وی افزود: بسیاری از مردم از حوادثی که محل مقاومت بود، مانند آنچه در تنگستان بوشهر رخ داد، اطلاعی ندارند. کار اصلی ما خوانش و شناسایی تاریخی است تا از چرخش بین نسل ها و شکاف ایجاد شده بین نسل ها بکاهیم.

راه افتادن

وی درباره تاریخچه نقشه و جدولی که اخیرا در نمایشگاه گردشگری مقاومت در تهران به نمایش گذاشته شد و توضیحاتی در مورد وضعیت تور و سفر به کشورهای یمن، سوریه، لبنان و عراق ارائه کرد، گفت: اینها هستند. کشورهایی که در حوزه گردشگری هستند. آنها در مقاومت فعال هستند و برخی از آنها برای ارزیابی ظرفیت آنها در این زمینه بررسی می شود و ما در حال شناسایی نقاط قوت مردم در این کشورها و آموزش کار به آنها هستیم. تا مردم بتوانند به این مناطق سفر کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا