اخبار گردشگری

چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، ایمان شمسایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در جلسه شورای برنامه ریزی بعثت مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با تصویب بانک مرکزی، هر یک از 1403 زائر حج تمتع می توانند 500 یورو دریافت کنند نرخ ارزی که این بانک اعلام می کند از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت می شود.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارزی سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند، محاسبه نمی شود.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست در خصوص آخرین روند ثبت نام کاروان حج گفت: عملیات ثبت نام حج در استان ها رو به پایان است و روند پرونده های اجرایی برای اخذ روادید برای زائران حج 1403 انجام شده است. تا کنون مطلوب «رقم طلب» برای 74 هزار زائر حج اخذ شده و بیش از 10 هزار نفر در حال دریافت «رقم طلب» هستند و سپس ویزا می گیرند.

نصرالله فرهمند – مدیرعامل مؤسسه فرهنگی سعادت عمره که عملیات عمره را بر عهده دارد از برنامه ریزی برای اعزام زائران ایرانی عمره به عربستان قبل و بعد از عملیات حج خبر داد و گفت: هماهنگی با شرکت هواپیمایی در این زمینه انجام شده است. و پیش بینی می شود پس از عملیات حج 1403 با توجه به زیرساخت های پیش بینی شده 20 ایستگاه هوایی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره بعد از حج) منتقل شوند.

اعزام زائران عمره ایران پس از 9 سال وقفه از 12 اردیبهشت آغاز شده و بازگشت آنها به کشور تا 3 اردیبهشت ادامه دارد. در این مدت حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام می شوند. طبق آمار سازمان حج و زیارت کمتر از 6 میلیون نفر در عمره هستند.

عملیات حج تمتع 1403 نیز قرار است از 24 اردیبهشت آغاز شود و پروازهای زائران خروجی تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود 87500 نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرد که حدود 900 هزار نفر به حج مشرف می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا