ایران گردی

پرطرفدارترین دیدنی خوزستان کجاست؟

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، در دل کوه های سر به فلک کشیده زاگرس در استان خوزستان، دژی باشکوه به نام دژ محمدعلی خان قرار دارد. این قلعه طبیعی که به قلعه علی مردان خان نیز معروف است یکی از جاذبه های گردشگری دزفول است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

در جاده ای پر پیچ و خم و سرسبز سفر کنید

راه رسیدن به قلعه محمدعلی خان به خودی خود سفری جذاب است. جاده ای پر پیچ و خم و سرسبز که شما را به دیدن مناظر بی نظیر و رویایی می برد. در این مسیر از روستای لب سفید عبور کرده و سپس به روستای ابوالحسن می رسید. از اینجا جاده بلندتر می شود و بلوط های زاگرس نمایان می شود.

قلعه محمدعلی خان در ارتفاع حدود 1550 متری و در کنار کوه هفتنان قرار دارد. این قلعه با عظمت و عظمت خود هر بیننده ای را شگفت زده می کند و گویا یادآور تاریخ و شکوه گذشته است.

جاده دسترسی به قلعه

برای رسیدن به قلعه محمدعلی خان باید از جاده سردشت عبور کنید و بعد از روستای گوروی یا توت علیا به جاده فرعی احمد فداله بروید. در این جاده به روستای لب سفید و سپس ابوالحسن می رسید. پس از عبور از روستای ابوالحسن، 6 کیلومتر دیگر رانندگی کنید تا به قلعه باشکوه محمدعلی خان برسید.

منطقه زیبای گومیر

در ابتدای سفر به قلعه، می توانید از منطقه شگفت انگیز گاومیر نیز دیدن کنید. این منطقه منظره ای فراموش نشدنی از ارتفاعات جاده را به شما می دهد و به نظر می رسد تصویری از زیبایی را در مقابل چشمان شما به نمایش بگذارد.

محبوب ترین مکان دیدنی خوزستان کجاست؟

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای بازدید از قلعه محمدعلی خان از دسامبر تا اوایل اردیبهشت است. در این فصل دشت های اطراف قلعه مملو از گل های زرد رنگ کاکیشیر می شود و زیبایی خیره کننده ای به منطقه می بخشد.

توصیه های مهم

  • برای عکاسی از قلعه باید از فاصله دور شروع کرد زیرا اندازه قلعه بسیار بزرگ است و وقتی به آن نزدیک می شوید نمی توانید همه آن را در عکس جا دهید.
  • از یک راهنمای محلی بخواهید که نقطه شروع صحیح پیاده روی را پیدا کند.
  • برای رسیدن به پای قلعه، می توانید از دو طرف آبشار دوقلوی محمدعلی خان بالا بروید.
  • اگر قصد صعود به بالای قلعه محمدعلی خان را دارید، حتما از یک راهنمای محلی کمک بخواهید.
  • از آنجایی که مغازه ای در راه نیست، تمام وسایل مورد نیاز خود را بردارید.
  • برای دسترسی به قلعه محمدعلی خان باید با ماشین شخصی یا تورهای گردشگری به آنجا بروید.

قلعه محمدعلی خان یک مقصد ایده آل برای گردشگران و کوله گردها است.

محبوب ترین مکان دیدنی خوزستان کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا