اخبار گردشگری

هشدار هواشناسی مازندران برای روزهای پایانی خرداد

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، احمد اسدی گفت: این سامانه بارشی ویژه دامنه ها و نقاط مرتفع استان است که از پنجشنبه 3 خرداد لغایت شنبه 5 خرداد 1403 در استان فعال است.

اسدی با اشاره به زمان فعالیت سامانه بارشی و مخاطرات آن گفت: اثرات این سامانه بارش متناوب، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق کوهستانی احتمال تگرگ است.

وی افزود: آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی معابر و رودخانه ها، کاهش دید، رعد و برق، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد در جاده ها و جاده های کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در این توصیه خاطرنشان کرد: عدم استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و … مناطق مرتفع

اسدی درباره پیش بینی وضعیت جوی سایر نقاط استان به جز نواحی مرتفع گفت: آسمان استان در روز چهارشنبه 3 خرداد ماه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، پیش بینی می شود. وزش باد و در نواحی بالاتر نیمه غربی منطقه رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی افزود: از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده مناطق ساحلی و پستی آسمانی شکسته در بعدازظهر و اوایل شب همراه با افزایش ابر، وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه ابری به ویژه بعد از ظهر پیش بینی می شود. و اوایل شب ابری همراه با بارش باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

این مسئول ادامه داد: از روز یکشنبه 27 خرداد تا سه شنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و آسمان آفتابی و گرم پیش بینی می شود.

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا