ایران گردی

مهم‌ترین فواید پیاده‌روی

به گزارش تودی تریپ، به نقل از ایسنا، شاید فکر کنید برای تناسب اندام یا سلامتی به ورزش های سخت و طاقت فرسا نیاز دارید، اما حقیقت این است که قدم های کوچک شما در پیاده روی نیز می تواند گام های بلندی را به سمت سلامتی شما بردارد.

«مردم اهمیت پیاده روی را دست کم می گیرند. Tivaloluwa Adjibova، MD، استادیار پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه نورث وسترن، در مورد کنترل علائم و بهبود کیفیت می گوید: «پیاده روی می تواند به کنترل وزن، کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و موارد دیگر کمک کند و برای افراد مبتلا به بیماری قلبی مفید است. از زندگی.”

حتی اگر فقط چند دقیقه در روز پیاده روی کنید، در واقع در حال حرکت هستید و این حرکت برای سلامتی شما مفید است.

دکتر کلی پتی گابریل، دانشیار پژوهشی در دانشگاه آلاباما در دانشکده بهداشت عمومی بیرمنگام می گوید: «مهم ترین چیزی که ما سعی داریم به مردم بگوییم این است که کمتر بنشینند و بیشتر حرکت کنند.

پیاده روی سریع حداقل به مدت 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در نظر گرفته می شود و شواهد نشان می دهد که این نوع ورزش می تواند سلامت جسمی و روانی را بهبود بخشد.

البته لازم نیست 10000 قدم در روز بردارید.

جبرئیل می گوید: این ایده که مردم باید 10000 قدم در روز بردارند به عنوان یک ترفند بازاریابی توسط یک شرکت ژاپنی در دهه 1960 سرچشمه گرفت. تحقیقات جدیدتر نشان می دهد که تعداد بهینه گام ها بسته به عواملی مانند سن و هدف شما متفاوت است.

به عنوان مثال، نتایج تحقیقات در مجله سلامت عمومی Lancet نشان می دهد که 6000 تا 8000 قدم در روز در افراد 60 سال و بالاتر و 8000 تا 10000 قدم در روز در بزرگسالان جوان برای کاهش خطر مرگ کافی است.

همچنین، مطالعه ای در مجله JAMA Neurology نشان داد که تعداد بهینه گام های مرتبط با کاهش خطر زوال عقل حدود 9800 قدم در روز است، اما حتی افرادی که 3800 قدم در روز راه می رفتند این خطر را کاهش دادند.

جبرئیل می گوید: مانند شمارش مراحل، اهمیت سرعت بسته به وضعیت سلامتی که به دنبال آن هستید، متفاوت خواهد بود.

او ادامه می دهد: “برای برخی از نتایج، شما در واقع باید در سرعت متوسط ​​یا بالاتر باشید. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که پیاده‌روی سریع خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و برخی دیگر نشان می‌دهند که فعالیت بدنی منظم برای بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید مورد نیاز است “

جبرئیل تأکید می کند: «پیاده روی برای افراد مختلف متفاوت به نظر می رسد. افرادی که از ویلچر یا وسایل دیگر برای رفت و آمد استفاده می کنند، همچنان می توانند از طریق فعالیت بدنی از سلامتی بهتری برخوردار شوند. واقعیت این است که شما به هر طرف بروید.»

فرقی نمی کند کجا راه می روید، چه در خیابان و چه روی تردمیل. نکته مهم این است که چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

بنابراین، همین امروز شروع کنید و حرکت خود را انجام دهید! حتی قدم های کوچک می تواند شما را به سلامت و تناسب اندام برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا