اخبار گردشگری

فوری؛ ورود این خودروها به کشور آزاد شد

به گزارش تودی تریپ دیجیاتو نوشت: تا پیش از این همه خودروهای خارجی برای ورود به ایران و تردد در جاده های کشور باید پلاک موقت تهیه و نصب می کردند. این امر باعث می شود تا گردشگران برای مدت طولانی در مرزهای ایران معطل شوند. اکنون مرکز گردشگری و اتومبیلرانی امیدوار است با رفع این الزام، گردشگران تمایل بیشتری به سفر با خودروهای شخصی به ایران داشته باشند.

مرکز گردشگری و اتومبیلرانی در سال های اخیر با حذف پلاک های موقت و آزادسازی تردد با پلاک های بین المللی در ایران سر و کار داشته است. با اقدامات بعدی این سازمان و با موافقت معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری، موضوع ورود بدون مانع خودروهای با پلاک بین المللی به کشور توسط رئیس راهنمایی و رانندگی فراجا ابلاغ و اجرا شد. پلیس در آوریل 1403.

پلاک ثبت بین المللی

امید شریفی در گفتگو با خبرگزاری های داخلی گفت: ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران بلامانع است. تنها خودروهایی که بدون پلاک بین المللی قصد ورود به کشور را دارند باید در مبادی ورودی پلاک ترانزیت موقت دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی مرکز گردشگری و خودرو، اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای خارجی در ایران را در راستای اهداف دولت سیزدهم در خصوص اولویت های تحول حوزه گردشگری می داند. وی همچنین تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تسهیل ورود مسافران و گردشگران سایر کشورها با خودروی شخصی به ایران در اجرای این طرح را بررسی کرد.

گردشگری

شریفی در پایان سخنان خود افزود: سفرهای زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر و انگیزه های مورد علاقه گردشگران در سراسر جهان است. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. بنابراین تسهیل تردد وسایل نقلیه بین المللی برای مسافران و گردشگران خارجی می تواند برای رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال و اقتصادی به ویژه در تولید ناخالص داخلی کشور موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا