ایران گردی

فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین

تودی تریپا _ خدمات توریستی: فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین سواری متفاوت و به همان اندازه هیجان انگیز است، اما در کل باید مسافتی بیش از 600 کیلومتر را طی کنید و بین هفت تا هشت و نیم ساعت وقت دارید. پس در نظر داشته باشید که از زاهدان تا خود چابهار سفر است.

اما مطمئن باشید این سفر سفری بسیار ارزنده، جذاب و لذت بخش است و چابهار مقصدی است که خستگی جاده شما را شیرین می کند.

چابهار یا به قول بلوچی چبار یکی از جذاب ترین بنادر ایران است. این شهر جذاب نه تنها از نظر تاریخی و طبیعت بسیار دلپذیر است، بلکه از نظر اقتصادی و خرید کالاهای مختلف مقصدی بسیار جذاب است.

سواحل گرم و جذاب چابهار، تالاب صورتی چابهار یا تالاب لیپار، خلیج چابهار، احیای ساحلی خلیج بز، کوه های مینیاتوری چابهار، جزیره شیطان و ساحل شبتاب از معروف ترین جاذبه های گردشگری چابهار هستند. همچنین با مکان های تاریخی جالبی به خصوص در زمینه تدفین مواجه خواهید شد.

همه این جاذبه ها سفر از زاهدان به چابهار را با ماشین شخصی دلپذیر و جذاب می کند. البته اگر اهل ماجراجویی باشید، در طول مسیر جاذبه های گردشگری خوبی را خواهید دید.

فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین چقدر است؟

برای رسیدن از چابهار به زاهدان سه راه وجود دارد که بین 8 تا 9 ساعت در راه خواهید بود. راه اول به حداقل 8 ساعت رانندگی و 653 کیلومتر نیاز دارد. این جاده از دهپابید به خاش و سپس به کارواندر، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار می‌رود.

فاصله زاهدان - چابهار با ماشین

فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین بستگی به حالت انتخابی شما دارد

مسیر دوم 670 کیلومتر است و به بیش از 8 ساعت و 30 دقیقه رانندگی نیاز دارد. این مسیر دوباره از محمد آباد به خاش می رسد. بعد از خاش مانند مسیر قبلی از ایرانشهر و نیکشهر عبور می کنید تا به چابهار برسید.

مسیر سوم که طولانی ترین است، به 676 کیلومتر و تقریباً 9 ساعت و 30 دقیقه رانندگی نیاز دارد. این مسیر از طریق حق آباد، سیب و سوران، زابلی و ریپک صالح می گذرد تا به چابهار برسد.

در این سه راه مقاصد گردشگری جذابی را خواهید دید. ایرانشهر که یکی از قدیمی ترین شهرهای منطقه است، میزبان آثار جذابی چون قلعه ناصری است. در نیکشهر می توان از قلعه نیکشهر آبشارهای مختلف و منطقه حفاظت شده کوه پوزک را دید.

زمانی که مسافت زاهدان تا چابهار را با ماشین شخصی طی می کنید، به غیر از طبیعت گردی و بازدید از آثار تاریخی، احتمالا بدشان نمی آید که از مراکز خرید معروف این شهر دیدن کنید و خریدی منطقی داشته باشید.

بازار سنتی چابهار، در ضلع شمالی بلوار امام خمینی، جنب مسجد اهل سنت چابهار، یکی از اولین گزینه های شما خواهد بود. در این بازار می توان از لباس های سنتی منطقه گرفته تا انواع صنایع دستی و ادویه های دستباف جنوبی را دید. خرید در این بازار نوعی گشت و گذار مردم شناسی محسوب می شود.

در منطقه آزاد چابهار مراکز جمع آوری و مجتمع هایی وجود دارد که می توانید انواع کالاها را در آنها پیدا کنید. این بازارها تفاوت چندانی با بازارهای تهران، اصفهان و شیراز ندارند و بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

فاصله زاهدان - چابهار با ماشین

نمایی از بازار کنارک

اما اگر به کالاهای درجه دو علاقه دارید، از چابهار تا کنارک یک ساعت بیشتر رانندگی کنید. در خیابان اصلی این شهرک بازار بزرگی وجود دارد که می توانید انواع لباس های دست دوم را در آن ببینید. اگر کمی صبور باشید، مراقب باشید و راه و چاه را بشناسید، احتمالاً لباس های ارزان قیمتی پیدا خواهید کرد و با این کار لطف بزرگی به محیط زیست و زمین مادرمان خواهید کرد.

آشنایی با سواحل جذاب چابهار

شاید یکی از مهم ترین و متفاوت ترین جاذبه های چابهار سواحل گرم و خاص آن باشد، سواحلی که در مجاورت اقیانوس قرار دارند و با سواحل شمالی ایران کاملاً متفاوت هستند.

ساحل شبتاب چابهار

ساحل شبتاب چابهار شاید معروف ترین ساحل این منطقه باشد، ساحلی که شب ها به لطف عوامل طبیعی فیتوپلانکتون ها می درخشد. بی جهت نیست که ساحل غروب چابهار را با پدیده شفق قطبی مقایسه کنیم. خیلی کمیاب و زیبا

فاصله زاهدان - چابهار با ماشین

مسافت زاهدان تا چابهار را با ماشین طی کنید، با ماشین به ساحل بین زاهدان و چابهار نروید؟

با توجه به عمر کوتاه فیتوپلانکتون ها در خارج از آب، این نور زیاد دوام نمی آورد، با این همه قدم زدن در ساحل غروب چابهار رویایی ترین تجربه پیاده روی را برای شما به ارمغان می آورد و با کمی شانس به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل می شود. مسافت زاهدان تا چابهار را رانندگی کنید، شب ها به ساحل نروید؟ این یک اشتباه بزرگ است.

سواحل مکران; جادویی و گرم

تمام ساحل دریای عمان که در ایران قرار دارد مکران نام دارد. مکران یکی از قدیمی ترین مناطق ایران است و امروزه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. این ساحل را باید یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ایران دانست.

فاصله زاهدان - چابهار با ماشین

مکران یکی از جاذبه هایی است که مسیر زاهدان به چابهار را لذت بخش می کند

مکران جایی است که دریای خنک به کویر دق می رسد و منظره و طبیعت جذابی را شکل می دهد. تنها در مکران است که شن های کویر با شن های ساحل برخورد می کنند و دو اقلیم به ظاهر متضاد با هم ترکیب می شوند.

برخی از سواحل در میان اسکله های چابهار هستند و توسط کشتی ها و لنج ها سرو می شوند، برخی سنگریزه و برخی دیگر برای شنا و ورزش های آبی مناسب هستند. اگر با ماشین از زاهدان به سمت چابهار حرکت کنید حتما باید به سواحل جادویی مکران بروید، این سواحل بسیار منحصر به فرد هستند.

درک بیچ: رویایی شبیه یک عکس!

درک نام روستایی در 135 کیلومتری چابهار است که بین چابهار و بندرعباس قرار دارد. ساحل دارک جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می رسد. در این ساحل استثنایی دریا و کویر به هم می رسند و می توانید هر سه نوع سواحل مرجانی، صخره ای و شنی را ببینید.
درک کردن یعنی زندگی کردن در کنار دریا و این یکی از زیباترین مناطقی است که در آن می توان دیدار کویر با دریا را تماشا کرد. اگر به درک می آیید، تماشای غروب خورشید را در میان نخلستان های ساحل فراموش نکنید.

ویدئو از درک بیچ

ساحل گواتر: خانه لاک پشت ها

در مسیر چابهار و گواتر ساحل بسیار خاصی وجود دارد که در اوایل بهار به محلی برای تخم گذاری لاک پشت های ماده تبدیل می شود. در اواسط بهار، بچه لاک پشت ها سر خود را از تخم ها بیرون می آورند و به دریا می روند. این لاک پشت ها لاک پشت های دریایی هستند و در اقیانوس ها زندگی می کنند.

اگر در سفر به چابهار از این مکان دیدن کردید، سعی کنید با نزدیک شدن به لاک پشت ها به آنها آسیبی نرسانید و نترسید. این موجودات گونه های نادری هستند که در صورت عدم مراقبت مناسب می توانند منقرض شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا