مسافت شهرها

فاصله تهران تا گرگان با خودروی سواری و اتوبوس چند کیلومتر است؟

در این مطلب از سایت تودی تریپ قصد داریم فاصله تهران تا گرگان با خودروی سواری و اتوبوس چند کیلومتر است؟ را به شما بگوییم. اگر قصد سفر به این مقاصد را دارید پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه همراه ما باشید.

فاصله تهران تا گرگان با خودروی سواری

اگر قصد سفر از تهران به گرگان را با خودروی سواری دارید، باید در نظر داشته باشید فاصله تهران تا گرگان با خودروی سواری شخصی حدوداً ۴۶۰ کیلومتر است. زمان سفر به طور معمول حدود ۶ تا 8 ساعت طول می کشد، البته این زمان ممکن است بسته به شرایط ترافیکی و مسیری که انتخاب میکنید متفاوت باشید در زیر سه مسیر برای رفتن از تهران به گرگان را بررسی میکنیم.

فاصله تهران تا گرگان از جاده فیروزکوه

برای رسیدن به گرگان، شما می توانید از جاده فیروزکوه استفاده کنید. فاصله گرگان تا تهران از جاده فیروزکوه حدوداً 415 کیلومتر طول دارد و پس از عبور از شهرهای مسیر تهران به گرگان یعنی قائمشهر، ساری و بهشهر، به مقصد خود یعنی گرگان می رسید. با این مسیر حدوداً 5 ساعت و 58 دقیقه زمان لازم است که می توان گفت بهترین مسیر تهران به گرگان می باشد.

فاصله تهران تا گرگان از جاده چالوس

مسیر دیگر برای رسیدن به گرگان، از طریق جاده چالوس می باشد. بعد از گذشتن از شهرهای شمالی آمل و بابل، به ساری می رسید و سپس مانند مسیر اول، بعد از بهشهر، به گرگان می رسید. فاصله تهران تا گرگان از جاده چالوس حدوداً 7 ساعت و 10 دقیقه است.

فاصله تهران تا گرگان از جاده گرمسار

یک مسیر دیگر برای رسیدن به گرگان، از طریق شهرهای گرمسار و جاده زیبای سمنان است. در بهترین مسیر تهران به گرگان بعد از عبور از دامغان و شاهرود، شما در حدود 7 ساعت و 22 دقیقه به گرگان می رسید. این مسیر حدوداً 541 کیلومتر طول دارد و طولانی تر از مسیرهای دیگر است. اما ارزشش را دارد، زیرا جاده سمنان زیبا است و می توانید در دامغان پسته های معروف آن را خریداری کنید.

فاصله تهران تا گرگان با اتوبوس

در صورت استفاده از اتوبوس برای سفر از تهران به گرگان، باید در نظر داشته باشید که سفر شما بیشتراز خودروی سواری طول می کشد. فاصله تهران تا گرگان با اتوبوس حدوداً ۸ تا ۹ ساعت است و این ممکن است بسته به شرایط راه و همچنین تعداد توقفات و مسافران تغییر کند.

فاصله تهران تا گرگان با هواپیما

برای سفر سریعتر و راحت تر به گرگان می توانید از هواپیما استفاده کنید. فاصله بین تهران و گرگان هوایی حدوداً 299 کیلومتر است. با این حال، باید توجه داشته باشید که چون فرودگاه گرگان در خارج از شهر واقع شده است، زمان لازم برای رسیدن به مقصد شما از زمان پرواز بیشتر خواهد بود. معمولاً زمان سفر با هواپیما حدود ۱ تا ۱٫۵ ساعت طول می کشد.

فاصله تهران تا گرگان با قطار

در نهایت می توانید برای سفر به گرگان از قطار استفاده کنید. قطارهای مسافربری بین تهران و گرگان وجود دارند و فاصله تهران تا گرگان با قطار حدوداً 10 ساعت است. این زمان نسبتاً طولانی است، اما می تواند یک تجربه منحصر به فرد باشد.

نتیجه گیری : از تهران تا گرگان چند ساعت راه است؟

در این مقاله، نقشه تهران تا گرگان با خودروی سواری، اتوبوس، هواپیما و قطار را مورد بررسی قرار دادیم. در نتیجه، به طور خلاصه می توان گفت که:

  • فاصله تهران تا گرگان با خودروی سواری حداقل 415کیلومتر است و زمان آن 6 تا 7ساعت می باشد.
  • فاصله تهران تا گرگان با اتوبوس نیز حدود 534 کیلومتر است و زمان آن ۸ تا ۹ ساعت طول می کشد.
  • فاصله تهران تا گرگان با هواپیما تقریباً ۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم است.
  • فاصله تهران تا گرگان با قطار حدود 414 کیلومتر است و زمان سفر ۱۰ ساعت می باشد.

بهتر است قبل از سفر، به شرایط راه ها و مسیرها دقت کنید و با توجه به زمان و نیاز خود، بهترین وسیله نقلیه و بهترین مسیر تهران به گرگان را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا