مسافت شهرها

فاصله تهران تا استانبول با هواپیما ، خودروی سواری ، اتوبوس و قطار

در این مطلب از سایت تودی تریپ قصد داریم فاصله تهران تا استانبول با هواپیما ، خودروی سواری ، اتوبوس و قطار را به شما بگوییم. اگر قصد سفر به این مقاصد را دارید پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه همراه ما باشید.

فاصله تهران تا استانبول با خودروی سواری شخصی

سفر خود را از تهران آغاز و به سمت تبریز و مرند و ماکو و مرز بازرگان ادامه دهید. مرز بازرگان بهترین مرز برای رفتن به خاک ترکیه از راه زمینی است. چون دارای جاده‌های مناسب و آسفالت بهتری است. از مرز بازرگان خود را به اولین شهر ترکیه یعنی گوربولاغ برسانید. از اینجا تا استانبول باید مسیر 1540 کیلومتری را طی نمایید. نگران نباشید طبیعت زیبا و دلنشین جاده خستگی را از تن شما دور می‌کند.

فاصله تهران تا استانبول با خودروی سواری شخصی چند ساعت است؟

فاصله تهران تا استانبول با خودروی سواری شخصی 2431 کیلومتر چیزی در حدود 28 تا 30 ساعت است. اگر نمی‌خواهید از مرز بازرگان به استانبول بروید، می‌توانید از مرز رازی واقع در 65 کیلومتری شهر خوی در آذربایجان غربی وارد خاک ترکیه شوید. مرز رازی همچون مرز بازرگان شبانه‌روزی نیست و معمولا طی ساعت‌های 5 تا 9 بعد از ظهر فعالیت می‌کند. این مسیر به دلیل جاده پر پیچ و خم و کوهستانی، طولانی‌تر است. اگر می‌خواهید در زمستان به استانبول بروید به هیچ عنوان این مسیر را انتخاب نکنید. از مرز رازی تا استانبول مسافت 1827 کیلومتری را باید طی کنید و از شهرهای وان ، تاتوان ، موش ، بینگول ، الازیگ ، مالاتیا ، کایسری ، گلباشی ، بولو ، دوزجه ، ساکاریا ،و گبزه و استانبول عبور نمایید تا به استانبول زیبا برسید.

توجه داشته باشید که برای سفر از تهران به استانبول با خودروی سواری شخصی باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. همچنین مجوز خروج، کاپوتاژ، برچسب cd و IR و پلاک بین‌المللی فراموش نشود.

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس

اتوبوس یکی از راه‌های زمینی مناسب و مقرون به صرفه برای رفتن به استانبول زیبا است. فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس چیزی در حدود 30 تا 40 ساعت است که با توجه به توقف‌های مختلف می‌تواند تغییر نماید. برای تهیه بلیط تهران به استانبول می‌توانید از پایانه غرب تهران یا پایانه بیهقی اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایید. سفر خود به استانبول را از تهران آغاز و تا تبریز و مرز بازرگان ادامه دهید. در آنجا پس از بازرسی‌های طولانی که ممکن است چند ساعت هم طول بکشد دوباره مسیر خود را به استانبول ادامه دهید. فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس چیزی در حدود 2000 هزار کیلومتر است. اما نگران نباشید اتوبوس‌های تهران به استانبول همگی مجهز و VIP هستند، بنابراین می‌توانید براحتی استراحت کنید و از چشم‌انداز مسیر زیبا لذت ببرید.

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس چند ساعت است؟

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس 30 تا 40 ساعت زمان می‌برد. اکثر رانندگان مرز بازرگان را به دلیل داشتن جاده خوب و مسیر کوتاه‌تر انتخاب می‌کنند. در هنگام سفر به یاد داشته باشید که وزن وسایل ضروری و چمدان شما نباید از 20 کلوگرم بیشتر شود. چون در این صورت باید 2.5 درصد هزینه بلیط را به ازای هر 1 کیلوگرم اضافه وزن پرداخت نمایید. همچنین سعی نمایید بلیط برگشت خود از استاتنبول را از تهران تهیه کنید چون معمولا بلیط برگشت از  استانبول به سختتی بدست می‌آید.  در این مسیر زیبا شما از شهرهای گوربولاغ ، دغوبایزید ، آغری ، ارزروم ، ارزنجان ، آماسیا ، بولو ، ایزمیت و استانبول عبور می‌کنید که هر کدام از آنها می‌توانند تجربه جالبی برای شما باشند.

فاصله تهران تا استانبول با قطار

شاید فاصله تهران تا استانبول با قطار طولانی به نظر برسد؛ چیزی در حدود 3 روز، اما هیجان مسافرت شما را بالا می‌برد. اگر قصد مسافرت به شهر زیبای استانبول را با دوستان یا خانواده و به شکل گروهی دارید، راه زمینی آن هم قطار گزینه بسیار مناسبی است. کافی است از پایانه راه آهن تهران به مقصد تبریز بلیط تهیه کنید. و از تبریز با قطار خود را به شهر زیبای وان ترکیه برسانید. تماشای طبیعت و چشم‌انداز زیبای شمال غرب کشور و مسیر راه آبی همراه با دوستان‌تان می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

اگر برای رفتن به استانبول عجله ندارید می‌توانید چند ساعتی را در شهر زیبای وان به گشت و گذار بپردازید. سپس از طریق اسکله آبی شهر وان یا از راه زمینی خود را به شهر تاتیوان ترکیه برسانید در آنجا بلیط قطار تا استانبول را خریداری کرده و به سفر زیبای خود پایان دهید. این روش طی کردن فاصله تهران تا استانبول با قطار بسیار مقرون به صرفه است. بعد از رسیدن به استانبول حتما برای اقامت خود هتل های پنج ستاره تکسیم استانبول را انتخاب کنید.

فاصله تهران تا استانبول با قطار چند ساعت است؟

فاصله تهران تا استانبول با قطار حدود 3 روز یعنی 70 ساعت طول می‌کشد. و به طور کلی شما در قطاری با کوپه‌های 3 نفره مسافرت خود را از تهران آغاز کرده. و از 17 ایستگاه تهران ، قزوین ، زنجان ، میانه ، تبریز ، مرند ، ماکو ، مرز بازرگان ، گوربلاغ ، دغوبایزید ، آغری ، ارزروم ، ارزنجان ، آماسیا ، بولو ، ایزمیت و استانبول در داخل و خارج از کشور عبور می‌کنید.

فاصله تهران تا استانبول هوایی

اگر قصد ندارید از راه‌های زمینی به استانبول بروید، بهترین گزینه برای شما هواپیما است. فاصله هوایی تهران تا استانبول 2041 کیلومتر است. اگر حوصله رانندگی ندارید یا اتوبوس و قطار شما را خسته و بی‌حوصله می‌کنند پس انتخاب شما هواپیما خواهد بود. که در کمترین زمان ممکن یعنی 2.5 الی 3 ساعت به شهر زیبای استانبول می‌رسید. شما می‌توانید بلیط هوایی تهران به استانبول را از شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، ایران ایر، ایرلاینز، ماهان، ترکیش و… تهیه کنید و به صورت شیک و لاگچری به استانبول بروید. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران را به مقصد استانبول در فرودگاه تازه تاسیس صبیحه یا فرودگاه آتاتورک ترک کنید. بهترین هتل‌ های استانبول گزینه خوبی برای اقامت شما در شهر زیبای استانبول می باشد.

سخن آخر

اگر می‌خواهید از تهران به استانبول سفر کنید این به شما بستگی دارد که زمینی به استانبول بروید یا هوایی! توصیه ما به شما این است که اگر به صورت گروهی به استانبول می‌روید اتوبوس و قطار گزینه‌های بسیار مناسب و هیجان‌انگیزی برای مسافرت هستند. اما اگر دوست دارید از تمامی مسیر تهران تا استانبول لذت ببرید می‌توانید با خودروی سواری شخصی خودتان مسافرت کنید.  در نهایت اگر می‌خواهید خیلی سریع و لاکچری به استانبول بروید و از تمامی لحظه‌هایی که در آنجا اقامت دارید لذت ببرید هواپیما بهترین انتخاب شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا