اخبار گردشگری

زمان بازگشت حجاج به کشور مشخص شد

به گزارش تودی تریپ به نقل از فارس، شمس الدین فرزادی پور گفت: عملیات اعزام حجاج به عربستان با آخرین پرواز زائران بیت الله الحرام در 31 خرداد 1403 به پایان رسید.

وی گفت: در عملیات اعزام زائران بیت الله حرم امسال از 21 فرودگاه شامل امام خمینی (ره)، مشهد، ساری، گرگان، همدان، زنجان، تبریز، اردبیل، ارومیه، بیرجند، اصفهان، اهواز، کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، بندرعباس و بوشهر به عربستان منتقل شدند و در این عملیات 89 هزار و 730 نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.

فرزادی پور افزود: حجاج بیت الله الحرام امسال با 758 پرواز به فرودگاه های جده و مدینه منوره اعزام شدند. به دلیل نداشتن مجوز برای این شرکت، تمامی مداحان بیت الله حرم با پروازهای جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی منتقل شدند.

فرزادی پور با قدردانی از همکاری سازمان های مرتبط در این عملیات پروازی افزود: جابجایی زائران حج امسال در سایه همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و هوانوردی ایران، شهر فرودگاهی حضرت امام (ره)، سازمان حج و عبادات و عوامل امنیتی و انتظامی با توفیق به پایان رسید.

وی درباره زمان بازگشت زائران به کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده اولین گروه از زائران اول تیرماه سال جاری به کشور باز می گردند. عملیات بازگشت به حج تا سوم تیرماه سال جاری ادامه دارد.
مدیرعامل هما تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود، این عملیات بازگشت ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد و امیدواریم با همکاری کشور میزبان، اقدامات وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، زائران به کشور بازگردند. به موقع.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا