ایران گردی

رشت در شب چگونه است؟ / رشت، شهر باران و سبزه، مقصدی دل‌انگیز برای شب‌گردی

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، رشت، شهر باران با طبیعت سرسبز و دیدنی های تاریخی فراوان، مقصدی ایده آل برای سفر است. اما زیبایی های رشت به روز ختم نمی شود، شب های این شهر نیز حال و هوای خاص خود را دارد و گشت و گذار در آن تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

در این مقاله به چند مورد از بهترین مکان های رشت برای یک شب نشینی می پردازیم:

باغ محتشم: قدیمی ترین پارک رشت با درختان سالم و فضای دلنشینش مکانی آرام برای گذراندن شب است. در این پارک می توانید در کنار دریاچه ها بنشینید، از پیاده روی در چمن ها لذت ببرید یا در آلاچیق های چوبی استراحت کنید.

خیابان علم الهادی: این خیابان سنگ‌فرش‌شده که به نام شانزلیزه رشت نیز شناخته می‌شود، پر از بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها است. پیاده روی شبانه در این خیابان و تماشای مغازه های نورانی و مردم شاد حس خاصی است. مجسمه های برنزی در خیابان علم الهادی نیز اشیایی جذاب برای عکاسی هستند.

منطقه گلسار: محله ای مجلل و مدرن در رشت که رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید شیک و مدرن در آن به چشم می خورد. قدم زدن در کوچه های شبانه گلسار و صرف شام در یکی از رستوران های این محله تجربه لذت بخشی خواهد بود.

پارک ماهار گیلان: دومین پارک بزرگ رشت با فضایی سرسبز و آرام مکانی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری در شب است. در این باغ می توانید از فواره ها و نورپردازی زیبا لذت ببرید.

مجموعه میدان شهرداری: قلب تپنده رشت جایی که تاریخ و مدرنیته در هم می آمیزند. ساختمان شهرداری با معماری باشکوه، برج ساعت و مجسمه میرزا کوچوک خان جنگلی با نورپردازی زیبا جلوه ای شگفت انگیز در شب به وجود آورده است. با قدم زدن در پیاده روهای سنگفرش شده، گوش دادن به صدای دستفروشان و تماشای اهالی محل، خاطره ای فراموش نشدنی از رشت شبانه برایتان رقم خواهد خورد.

رشت در شب چطور است؟  / رشت، شهر باران و سرسبزی، مقصدی فوق العاده برای یک شبگردی

رشت علاوه بر مکان های ذکر شده دارای جاذبه های تفریحی شبانه دیگری نیز می باشد که عبارتند از:

  • برج سفید: نماد جدید رشت که در شب با نورپردازی رنگی جلوه ای خیره کننده به خود می گیرد.
  • پل چوبی: پلی زیبا و تاریخی که بر روی رودخانه گهررود قرار گرفته و شب ها با نورپردازی خاص فضایی رمانتیک را ایجاد می کند.
  • بازار سنتی رشت: بازاری پر رونق و رنگارنگ که بسیاری از مغازه ها در شب باز هستند و می توانید از گشت و گذار در آنها لذت ببرید.

رشت در شب با نورپردازی زیبا، اشتیاق مردم و جاذبه های متنوع، مقصدی ایده آل برای گشت و گذار و تفریح ​​است. پس اگر به دنبال سفری فراموش نشدنی هستید، رشت را در برنامه سفر خود قرار دهید.

نکاتی برای یک شب اقامت در رشت:

  • با توجه به آب و هوای مرطوب رشت، شب ها نیز خنک است، پس از همراه داشتن لباس گرم غافل نشوید.
  • رشت شهر امنی است اما در سفرهای شبانه به خصوص در مکان های خلوت مراقب باشید و از حمل پول و اشیاء قیمتی خودداری کنید.
  • برای رفتن به برخی از نقاط تفریحی شبانه رشت مانند برج سفید، باید بلیط تهیه کنید.
  • در رشت رستوران‌ها و کافه‌های زیادی با غذاهای متنوع وجود دارد که می‌توانید در هر زمانی از شب غذا بخورید یا یک وعده غذایی صرف کنید.

رشت در شب چطور است؟  / رشت، شهر باران و سرسبزی، مقصدی فوق العاده برای یک شبگردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا