ایران گردی

چرا کوچه لولاگر در تهران قرینه است؟

به گزارش تودی تریپ، آنطور که ایسنا نوشت، در قلب پایتخت، در میان انبوه خیابان ها و ساختمان های مدرن، کوچه ای پنهان وجود دارد که گویا از اعماق تاریخ بیرون آمده است. «کوچه لولاگر» نام این کوچه بی نظیر است که با معماری مشابه و داستان های قدیمی روح تاریخ را در کالبد شهر زنده نگه داشته است.

داستان برادری و اعتماد

تاریخچه کوچه لولاگر به سال 1317 برمی گردد. «محمد بکر لولاگر» که از خانواده ای ثروتمند بود، با اقدامی منحصر به فرد کوچه ای به نام برادرش که در برلین کار فرش می کرد، ساخت. زمین وسط را به دو قسمت مساوی تقسیم کرد و در هر دو قسمت خانه و مغازه و حتی درخت ساخت. انگار می خواست تصویری از برادری و وفاداری را در دلی از سنگ و آجر حک کند.

معماری کارین: شاهکاری از استاد حسن بنا

ساخت این کوچه ویژه توسط «استاد حسن بنا» که یکی از معروف ترین معماران ایران است انجام شده است. زیبایی بی نظیر کوچه لولاگر گواه ذوق و مهارت این صنعتگر است. در و پنجره ها، نمای ساختمان ها و حتی تعداد درختان دو طرف کوچه کاملا شبیه به هم هستند. گویی در آینه ای نشسته ایم و تصویری از معماری سنتی ایران را مشاهده می کنیم.

پیتزا دیوید: طعم نوستالژی در گذشته

در انتهای کوچه لولاگر، به نظر می رسد زمان متوقف شده است. «پیتزا داوود» که عنوان قدیمی ترین پیتزافروشی تهران را یدک می کشد، با حفظ دکور و طعم اصلی غذاهای خود، خاطرات دهه 40 را حفظ می کند. این پیتزا فروشی که محل استقرار بسیاری از هنرمندان و شخصیت های مشهور بوده است مانند نگینی درخشان در گوشه کوچه لولاگر می درخشد.

دسترسی به کوچه لولاگر

برای رسیدن به این خیابان تاریخی می توانید از ایستگاه مترو تئاتر شهر در محل تلاقی خطوط سه و چهار یا ایستگاه مترو فردوسی در خط چهار استفاده کنید. پس از خروج از مترو با پیمودن مسافت کوتاهی در اتوبوس خط 11 به کوچه لولاگر خواهید رسید.

کوچه لولاگر: بیش از یک کوچه، یک تجربه

کوچه لولاگر تنها یک گذرگاه معمولی نیست، بلکه سفری به قلب تاریخ و فرهنگ ایران است. قدم زدن در این کوچه، مشاهده چنین معماری و لذت بردن از طعم نوستالژیک پیتزا دیوید، تجربه ای بی نظیر برای شما خواهد بود. کوچه لولاگر یادآور این است که در دل هیاهوی شهر مدرن، هنوز گوشه ای از اصالت و هویت ایرانی یافت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا