اخبار گردشگری

جزییات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، هر ساله و همزمان با فرا رسیدن ایام حج تمتع، هر یک از اپراتورهای تلفن همراه خدمات ویژه ای را به زائران ارائه می کنند که شامل نرخ مکالمه، پیامک و اینترنت است. همچنین یکی از مزایای استفاده از سرویس رومینگ قیمت مناسب نسبت به سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است. البته چند سالی بود که پیام رسان های داخلی به همراه اپراتورهای ارتباطی وارد این بحث شدند و خدمات زیادی برای تسهیل ارتباط زائران ارائه کردند.

بر این اساس همزمان با ایام حج و به دلیل وجود محدودیت برای برقراری تماس اینترنتی در عربستان، زائران ایرانی مجبور شدند برای ورود به این کشور به صورت تصویری از پیام رسان استفاده کنند که قابلیت ارسال و دریافت کد را دارد. و ارتباط صوتی با کشور ایران. در همین راستا، یک پیام رسان ایرانی برای اولین بار از سال گذشته برای حل این مشکل تلاش کرد و زائران در عربستان می توانستند با ورود به این پیام رسان، گفتگوهای چندرسانه ای باکیفیتی با ایران و سایر زائران عربستان داشته باشند.

بر اساس اعلام رسمی مسئولان از جمله وزیر ارتباطات، این پیام رسان ۱۲ میلیون تماس تصویری از زائران به ایران و برگشت در ایام حج از ۱۵ خرداد تا دوم مردادماه سال گذشته ثبت کرده است.

علاوه بر این، امسال نیز طبق اعلام روابط عمومی اپلیکیشن بله، زائران می توانند مانند گذشته ارز مسافرتی خود را به راحتی از این اپلیکیشن دریافت کنند. چت صوتی و تصویری به صورت انفرادی و گروهی از دیگر امکانات این پیام رسان برای زائران است تا تجربه این سفر معنوی را با اعضای خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند.

امین تجملیان – کارمند اپلیکیشن مذکور – درباره وجود این اپلیکیشن در عربستان توضیح داد: با توجه به محدودیت هایی که عربستان برای برقراری تماس اینترنتی دارد، بهتر است زائران ایرانی از پیام رسان هایی استفاده کنند که قابلیت ارسال و دریافت را دارند. کدهای عربستان سعودی اپلیکیشن مذکور این امکان را دارد و علاقه مندان می توانند با دسترسی به آن به راحتی از آن استفاده کنند.

بر اساس این اطلاعیه، کارکرد مهمی مانند فراخوانی گروهی حداکثر 20 نفر وجود دارد که می توان از آن برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان استفاده کرد. ارز مسافرتی از دیگر ویژگی های شناخته شده ای است که افراد می توانند قبل از شروع سفر از این اپلیکیشن دریافت کنند.

همچنین برای دریافت ارز برای سفر ابتدا باید بلیط هواپیما برای سفر تهیه شود. پس از آن با مراجعه به اپلیکیشن مذکور، در تب خدمات، قسمت خدمات بانکی و انتخاب ارز سفر، فرآیند دریافت ارز آغاز می شود. پس از انجام مراحل خرید ارز گردشگری، مسافران با کد شناسایی فروش 15 رقمی می توانند ارز خود را در فرودگاه های بین المللی از دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران دریافت کنند.

اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر ارائه خدمات مختلف پیام رسان داخلی، اقداماتی را نیز برای تسهیل ارتباط زائران انجام داده اند. به عنوان مثال اپراتور تلفن همراه اول با ایجاد بسته های رومینگ از نظر حجم بسته و مدت زمان سفر که قابلیت رقابت با سیم کارت های عربی را از نظر قیمت دارد، سعی کرد از خروج ارز از کشور جلوگیری کند. این اپراتور از طریق توافق با اپراتورهای سعودی، تماس و تحویل داده را به مشترکین موبایل اول ارائه می کرد.

تخفیف در نرخ های “رایگان” برای تماس، اینترنت و پیامک ارائه می دهد

همراه اول اعلام کرد که ضمن اعمال تخفیف به ترتیب 17، 20 و 25 درصد در تعرفه های استفاده رایگان «مکالمه»، «اس ام اس» و «اینترنت»، بسته های رومینگ ویژه حج 1403، تعرفه استفاده رایگان را نیز در نظر گرفته است. مکالمه با تخفیف 17 درصدی تا 10 هزار تومان در دقیقه، هر «پیامک با تعرفه رایگان» با 20 درصد تخفیف به 4 هزار تومان و هر مگابایت «استفاده از اینترنت رایگان» با 25 درصد تخفیف به 3 هزار تومان رسید. .

مشترکین اپراتور همراه اول که علاقه مند به استفاده از بسته های رومینگ حج هستند می بایست قبل از سفر با شماره گیری کد دستوری “ستاره 10 ستاره میدان 2911” سرویس رومینگ بین الملل را فعال کرده و یا با شماره گیری “ستاره 10 ستاره میدان 40” بسته های رومینگ را خریداری کنند و مراجعه کنند. به منوی شماره 5 مربوط به پکیج عربستان و خرید پکیج از این کشور. با این کار علاوه بر پیامک رایگان بانکی، به درگاه «همراه من» نیز دسترسی رایگان خواهند داشت.

کلیه زائرانی که دارای سیم کارت این اپراتور هستند می توانند با استفاده از کد دستوری USSD و همچنین اپلیکیشن «همراه من» و «Uano» نسبت به پرداخت قبوض و خرید شارژ اقدام کنند. همچنین لازم به ذکر است که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک رایگان است.

نرخ تخفیف اپراتور دوم همراه برای حج 1403

مشترکان ایرانسل نیز می توانند تا تاریخ 31 تیر 1403 از این خدمات در عربستان سعودی با نرخ های تخفیفی ذکر شده استفاده کنند. بدین ترتیب مشترکین اپراتور مذکور علاوه بر عدم نیاز به خرید سیم کارت و تعویض شماره، در هزینه های خود صرفه جویی می کنند. تماس، پیامک و استفاده از اینترنت در طول سفر و نسبت به تعرفه اپراتورها در عربستان مبالغ کمتری برای استفاده از خدمات ارتباطی پرداخت می کنند.

مشترکین اپراتور دوم تلفن همراه نیز می توانند از خدمات رومینگ اینترنت 5G ایرانسل در عربستان سعودی بهره مند شوند. این اپراتور از دسامبر 1400 خدمات رومینگ بین المللی 5G را ارائه می کند و امکان استفاده از این سرویس را علاوه بر عربستان در کشورهای امارات متحده عربی، چین، تایلند، هنگ کنگ، قطر و ویتنام فراهم می کند.

بسته اینترنت و بسته ترکیبی با تخفیف استثنایی

تعرفه ها و بسته های تخفیف ویژه اپراتور دوم همراه برای استفاده از خدمات رومینگ از طریق اپراتورهای STC و Mobily بررسی شد و زائران امسال این امکان را دارند که بسته های اینترنتی ویژه زائران را با تخفیف خریداری کنند. این بسته های 60 روزه با حجم 1.5 گیگابایت و قیمت 425000 تومان، حجم 3 گیگابایت و قیمت 600.000 تومان و حجم 7 گیگابایت و قیمت 1.300.000 تومان موجود می باشد.

اپراتور دوم تلفن همراه همچنین برای مشترکینی که در سفر به سرزمین وحی نیاز به استفاده بیشتر از مکالمه و پیامک دارند، بسته مکالمه و پیامک ترکیبی در نظر گرفته است که شامل 30 دقیقه مکالمه با ایران یا عربستان و 30 پیامک با اعتبار 7 می باشد. روز و 200000 تومان قیمت دارد. خرید و فعال سازی تمامی بسته ها با شماره گیری کد دستوری 1111*4*#1 و یا مراجعه به اپلیکیشن فوق العاده ایرانسلمن امکان پذیر است.

جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای زائران ایرانی

تعرفه ارتباط بدون فعال سازی بسته

همچنین هزینه هر دقیقه مکالمه داخلی در عربستان، هر دقیقه تماس با ایران و هر دقیقه تماس دریافتی در عربستان 10 هزار تومان خواهد بود. قیمت ارسال هر پیامک 4000 تومان و قیمت هر مگابایت اینترنت همراه بدون فعال سازی بسته 3000 تومان می باشد.

جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای زائران ایرانی

دریافت پیامک در طول سفر رایگان است و هزینه تماس های ورودی و خروجی به صورت دقیقه ای و از لحظه شروع تماس محاسبه می شود. بنابراین در صورت عدم پاسخگویی به تماس دریافتی، هزینه ای از مشترک دریافت نخواهد شد. مشترکین اپراتور دوم همراه در عربستان می توانند علاوه بر استفاده از اپلیکیشن فوق العاده ایرانسلمن، با شماره گیری کد دستوری *#7 به صورت رایگان سیم کارت خود را شارژ کنند. گنجاندن تلفن همراه در رومینگ رایگان است.

مشترکین باید توجه داشته باشند که وقتی رومینگ اینترنت روشن است، داده های مورد استفاده در برنامه های تلفن همراه با نرخ رومینگ شارژ می شود. بنابراین بهتر است مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های خودکار و مواردی از این دست در برنامه‌های نصب‌شده‌شان غیرفعال هستند.

فعال کردن سرویس رومینگ

فعال سازی سرویس رومینگ باید قبل از سفر با شماره گیری کد #1*1111* از سیم کارت ایرانسل یا با استفاده از برنامه فوق العاده ایرانسلمن انجام شود. برای این کار، مشترکین باید ابتدا گزینه «سایر» را در این ابر اپلیکیشن انتخاب کنند، سپس در قسمت «فایل» و سپس در قسمت «خدمات رومینگ» رومینگ بین المللی را در خط خود فعال کنند.

مشترکین توجه داشته باشند که بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال در شبکه ایران در زمان حضور در عربستان قابل استفاده نیستند و در صورت تمایل باید بسته های ویژه رومینگ اینترنت را فعال کنند.

مشترکین توجه داشته باشند که برای تماس با شماره های ایرانی خارج از کشور باید قبل از شماره مشترک مورد نظر کد 0098 را شماره گیری کنند (مثلاً 00989351234567 (همراه) یا 00982187654321 (تلفن ثابت)).

توصیه می شود مشترکان قبل از ورود به عربستان سعودی حداقل 100 هزار تومان از سیم کارت اعتباری خود شارژ کنند و در صورت مواجه شدن با مشکل در برقراری تماس در سفر ابتدا از کافی بودن میزان اعتبار (شارژ) سیم کارت خود اطمینان حاصل کنند. همچنین پیشنهاد می شود مشترکین عادی در صورت نیاز می توانند سقف استفاده از سیم کارت خود را نیز افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا