ایران گردی

جذاب‌ترین دشت‌های ایران / دشت‌های ایران؛ نگارستان طبیعت در بهار

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، گویی هنرمندی چیره دست با قلم موی جادویی خود بوم را با رنگ های شاد و زنده نقاشی کرده است.

سفر به دشت هویج

در شمال شرقی تهران، در دامان البرز مرکزی، دشت زیبایی به نام دشت هائویج یا گرچال قرار دارد. این دشت با ارتفاعی حدود 2400 متر در فصل بهار به بهشت ​​گل های رنگارنگ و گیاهان معطر تبدیل می شود.

در گذشته پرورش هویج در این دشت رونق زیادی داشت و نام دشت هویج نیز خاطره ای از این دوران است. امروزه باغ های گیلاس و انواع محصولات کشاورزی زیبایی این دشت را دو چندان کرده است.

دشت هوج یک مقصد ایده آل برای کوهنوردان و کوله گردها است. پیاده روی در وسط دشت، عکاسی از مناظر چشم نواز، پیک نیک با خانواده و صعود به قله های مرتفع مجاور از جمله تفریحات محبوب در این دشت است.

برای رسیدن به دشت هج کافیست وارد اتوبان لشگرک شوید و پس از عبور از میدان بسیج به سمت روستای افجه حرکت کنید. پس از پارک ماشین در روستا، برای رسیدن به این دشت رویایی باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید.

در دشت هوج امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد اما زیبایی بی نظیر آن هر سختی را آسان می کند. چادر زدن در شب های پر ستاره دشت و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی روستا تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

جذاب ترین دشت های ایران / دشت های ایران;  باغ طبیعی در بهار

دشت هلن

در استان چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، دشتی به وسعت ۴۰ هزار هکتار به نام دشت هلن خودنمایی می کند. این دشت با تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد خود به عنوان منطقه حفاظت شده شناخته می شود.

جنگل های بلوط، مراتع سرسبز، گل های رنگارنگ و گیاهان دارویی، دشت آهو را به تصویر تبدیل کرده است. سنجاب، آهو، بز، شغال، خرس و عقاب از جمله ساکنان این دشت زیبا هستند.

منطقه حفاظت شده النا در بهار و تابستان پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است. عکاسی، پیاده روی، پرنده نگری، پیک نیک، جنگل نوردی و تفریحات آبی هیجان انگیز از جمله فعالیت هایی است که می توانید در این دشت انجام دهید.

برای رسیدن به دشت هلن باید به شهر اردل و روستای شیاسی سفر کنید. یک جاده آسفالته آسان شما را به این دشت رویایی می برد.

دشت های ایران گنجینه ای از زیبایی های طبیعی است که در بهار شکوه خود را به رخ جهانیان می کشد. سفر به این دشت ها فرصتی برای تجربه آرامش، طراوت و زیبایی بی نظیر طبیعت است.

در فصل بهار به دشت های ایران بروید و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

جذاب ترین دشت های ایران / دشت های ایران;  باغ طبیعی در بهار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا