دانستنی های سفر

لیست جشنواره‌ های چین در فصول مختلف سال

به گزارش تودی تریپ، آن طور که الی گشت می نویسد، چین، سرزمینی باستانی با تمدنی غنی، میزبان فستیوال ها و فستیوال های متعددی است که همه ساله گردشگرانی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این جشنواره ها که ریشه در باورها و سنت های باستانی مردم چین دارد، فرصتی بی نظیر برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور پهناور فراهم می کند.

در این مقاله سفری کوتاه به دنیای رنگارنگ جشنواره های چینی خواهیم داشت و تعدادی از مهم ترین و معروف ترین آنها را معرفی می کنیم.

جشنواره های سنتی

  • جشنواره سال نو چینی: این فستیوال 15 روزه که به «جشن بهار» نیز معروف است، مهم ترین و مشهورترین جشنواره چین است. در این ایام مردم با برگزاری جشن ها و آیین های شادی آور فرا رسیدن سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند.

  • جشنواره فانوس: این جشنواره که در پانزدهمین روز از سال نو چینی برگزار می شود، مملو از فانوس های رنگارنگ و نورپردازی های زیبا است. در این روز مردم با به راه انداختن فانوس های آرزو، آرزوها و آرزوهای خود را به آسمان می فرستند.

  • جشنواره Qingming: این عید که به «روز پاکسازی مقبره» نیز معروف است به گرامیداشت یاد و خاطره نیاکان و احترام به آنها اختصاص دارد. مردم در این روز به زیارت قبور نیاکان خود می روند و با نظافت و تزیین قبور یاد و خاطره آنان را گرامی می دارند.

جذاب ترین جشنواره های چین

جشنواره های دیگر

  • جشنواره قایق اژدها: این جشنواره که در پنجمین روز از پنجمین ماه قمری برگزار می شود، مملو از مسابقات قایق سواری و مراسم سنتی است.

  • جشنواره نیمه پاییز: این جشنواره که به «جشن فانوس ماه» نیز معروف است در پانزدهمین روز از هشتم ماه قمری برگزار می شود و مردم با خوردن کیک ماه و خیره شدن به ماه از این جشنواره لذت می برند.

نکاتی برای شرکت در جشنواره های چینی:

  • تاریخ جشنواره: تاریخ تعطیلات چینی بر اساس تقویم قمری است و هر سال تغییر می کند.
  • برنامه ریزی سفر: قبل از سفر به چین، حتماً تاریخ جشنواره را بررسی کنید و بلیط و هتل خود را از قبل رزرو کنید.
  • شرکت کنندگان در این رویداد: در بسیاری از جشنواره های چین مراسم و برنامه های مختلفی برگزار می شود. سعی کنید در این مراسم شرکت کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم چین آشنا شوید.
  • احترام به فرهنگ: هنگام شرکت در جشنواره های چینی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن کشور احترام بگذارید.

جذاب ترین جشنواره های چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا