ایران گردی

تیم پنج نفره شکارچیان غیر مجاز در منطقه‌ حفاظت شده دنا دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوبرداد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری یک گروه 5 نفره متخلفان شکار پس از یک عملیات گسترده 24 ساعته خبر داد.

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایلنا، «اسلام جاودان خرد» در گفت و گو با رسانه ها با تشریح تلاش های فراوان برای شناسایی و دستگیری این متخلفان طی شبانه روز گذشته، گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا در گردنه منطقه بیژن با بررسی منطقه متوجه صدای چندین گلوله می شوند.

وی با بیان اینکه محیط بانان پس از شنیدن صدای شلیک گلوله با دوربین های دستی و دوربین های مدار بسته تحت نظر قرار گرفتند، یادآور شد: جست و جوی شکارچیان ساعت ها ادامه داشت تا اینکه محیط بانان موتورسیکلت غرق در خون و صعب العبور را پیدا کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموران با اطمینان از جابجایی لاشه شکار شده توسط همین موتورسیکلت، اقدامات بعدی را برای شناسایی و دستگیری متخلفان شکار در دستور کار خود قرار دادند. .

جسد 2 سر شکارچی غیرمجاز پیدا شد

جاودان با بیان اینکه محیط بانان پس از 24 ساعت تلاش شدید و بی وقفه موفق شدند لاشه 2 راس دام را که متخلفان پس از تعقیب و گریز در منطقه مخفی کرده بودند، کشف کنند، خاطرنشان کرد: محیط بانان همچنین موفق به کشف یک دستگاه خودروی مورد استفاده برای حمل و نقل شدند. متخلفین در منطقه با توافق مراجع قضایی کشف و ضبط شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویار احمد گفت: سه نفر از متخلفان توسط مراجع قضایی دستگیر و روانه زندان شدند و البته هویت دو متخلف دیگر که با متخلفان همکاری داشتند در حال شناسایی و اقدامات لازم است. معیارهای.

جاودان خرد با اشاره به اینکه طی هفته گذشته دو گروه متخلف در پارک ملی دنا شناسایی و دستگیر شدند ادامه داد: اقدامات انجام شده توسط این گروه نشان از برنامه ریزی دقیق و کار حرفه ای دارد.

وی با تشکر از همکاری خوب مقامات قضایی و مردم طبیعت دوست استان کهگیلویه و بویراحمد با محیط بانان گفت: فصل تکثیر حیوانات وحشی آغاز شده است و از دوستداران طبیعت خواهشمندیم مراقب باشند به لانه های طبیعت نزدیک نشوند. حیوانات وحشی هنگام ورود به طبیعت.”

جاودان خرد افزود: سامانه رایگان 1540 نفری آماده دریافت و ثبت تخلفات زیست محیطی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا