اخبار گردشگری

توصیه‌های پلیس به زائران حج

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در نشست تخصصی فرماندهان، معاونان و مدیران پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به برگزاری عملیات حج در پیش رو، گفت: عملیات کنگره بزرگ حج. افتخار نظام است و نقش پلیس فرودگاه های کشور در برقراری سلامت و ایمنی حائز اهمیت است.

با اشاره به تجارب گذشته پلیس فرودگاه و یگان های حفاظتی پلیس فرودگاه فرجه در عملیات حج، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این عملیات بزرگ، عاملی برای سلامت هر چه بیشتر این ماموریت مهم است و خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه کشور با در اختیار گرفتن بهره مندی از تجهیزات مدرن برای نظارت بر حوزه امنیتی، توانسته است میزان سرقت و جرم و جنایت را در حوزه قلمرو پلیس فرودگاه کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی رهبری پرسنل پلیس فرودگاه در ایفای رسالت حج و تکریم زائران حرم مطهر را یکی از مهم ترین مولفه های تقویت سرمایه اجتماعی پلیس دانست و از فرماندهان خواست به تربیت پرسنل و تربیت نیروی متخصص و اخلاق مدار بپردازند. پلیس و با استفاده از تجهیزات مدرن و هوشمند، خدمات مطلوبی را به زائران سرزمین وحی با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان ارائه می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی و امنیتی فراجه تصریح کرد: تجربه مناسک حج در سال های اخیر ثابت کرده است که عدم آگاهی زائران از مقررات کشور میزبان می تواند زائران عزیز را در این سفر معنوی با مشکل مواجه کند. لذا به زائران بیت الله الحرام توصیه می کنیم ضمن رعایت مقررات از همراه داشتن داروها و مواد ممنوعه جدا خودداری کنند تا مورد اعتراض قرار نگیرند.

بنی اسدی فر افزود: پیروی از توصیه های پلیس که قبل از ارسال این سفر معنوی توسط رسانه ها اطلاع رسانی می شود، باعث می شود زائران سفری امن در سایه امنیت و آرامش داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری سمینارهای آموزشی ویژه این سفر معنوی گفت: اطلاعات ارائه شده توسط سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه های دولتی از ابتدای بعثت به سرزمین وحی، در ایام مناسک حج و حتی وقتی به کشور عزیزمان ایران برمی گردی هیچ مشکلی نداری.

فرمانده یگان حفاظت و انتظامی شهرستان فراجه حضور به موقع زائران در فرودگاه را برای جلوگیری از تاخیر در انجام تشریفات قانونی هنگام خروج از کشور مهم خواند و گفت: زائران عزیز مراقب اشیای قیمتی خود مانند ارز، پول و مدارک شناسایی و … باشند. کنار گذاشتن این اقلام را در چمدان بدون همراه نگهداری نکنید که باعث تاخیر در غربالگری مسافران می شود.

وی به زائران سرزمین وحی توصیه کرد: زائران گرامی از استقراض اعم از کیف، چمدان و بسته های متعلق به افراد دیگر خودداری کنند زیرا در صورت کشف اقلام ممنوعه مسئولیت بر عهده حامل خواهد بود.

فرمانده انتظامی و نیروی انتظامی فرجا با آرزوی بهره مندی زائران از این سفر معنوی خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه خدمت به زائران سرزمین وحی را توفیق بزرگ می داند و برای تامین آرامش و آسایش زائران تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است. در فرودگاه های سراسر کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا