جاذبه های گردشگری خارجی

رازهای نهفته در تاریخ ترموسس

به گزارش تودی تریپ، همانطور که الی گشت می نویسد، در نزدیکی شهر ساحلی آنتالیا گنجی باستانی به نام ترمسوس وجود دارد. شهری در بالای کوه توروس، در میان درختان سرو و کاج فراوان، داستان و شکوه تمدن پیسید را روایت می کند.

ترمزوس، شهری در آغوش کوه

در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا، بر فراز کوه سولوموس (امروزه: کوه گلوک)، ترمسوس خودنمایی می کند. سکوی طبیعی در ارتفاع ۱۶۶۵ متری میزبان این شهر باستانی است که در میان جنگل های انبوه و گونه های کمیاب گیاهی و جانوری احاطه شده و گویی در آغوش طبیعت آرام گرفته است. نام ترمسوس نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و گواهی بر اهمیت و ارزش این گنجینه تاریخی است.

رازهای نهفته در تاریخ ترموسس

هزاران سال پیش، سولیمز، پیسیدایی، بنیانگذار ترموسس بود. نام این شهر و سولیمز در ایلیاد، اثر حماسی هومر، در ارتباط با افسانه بلروفون آمده است.

مردم ترموس، از تمدن پیسید، روحیه جنگجویی داشتند. با این روحیه بود که در برابر اسکندر مقدونی تعظیم نکردند. موقعیت کوهستانی ترموسس تصرف آن را دشوارتر می کرد. پیسیدیان با شجاعت خود، رومی ها را مجبور کردند که شرایط آنها و استقلال شهر خود را بپذیرند (در حالی که اتحاد با روم را حفظ کردند).

قلعه عقاب ها، نام مستعار اسکندر

اسکندر مقدونی به دلیل نفوذ ناپذیری ترموس به آن لقب «قلعه عقاب» داده است. گویی کوه حامی این شهر بود و آن را از هر حمله ای محافظت می کرد. در قرن پنجم میلادی زلزله و تخریب قنات ها باعث مهاجرت ساکنان ترموس و خالی شدن این شهر باستانی شد.

قمقمه; سفر به خرابه های باشکوه تمدن پیسید

جاذبه های ترموسوس، سفر در زمان

ترمزوس، که هزاران سال قدمت دارد، گنجینه ای از بناهای تاریخی را در خود جای داده است. میدان مرکزی با معماری منحصربه‌فرد، بازاری روباز روی بلوک‌های سنگی، مخازن آب و ویرانه‌های سالن ورزشی، تصویری از زندگی در این شهر باستانی را به نمایش می‌گذارد.

آمفی تئاتر ترمسوس با ظرفیت 4200 تماشاگر صحنه نمایش های حماسی و گلادیاتوری را تداعی می کند. ردیف صندلی ها، صحنه، ورودی باریک و اتاق های نگهداری حیوانات وحشی، داستانی از گذشته پرتلاطم این شهر را روایت می کند.

نکاتی برای بازدید از Thermosos

بازدید از ترموسوس به دلیل موقعیت کوهستانی آن آسان نیست. مسیری پر شیب و صخره ای در انتظار شماست. پس به یاد داشته باشید که لباس و کفش مناسب بپوشید و از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشید.

بهتر است صبح زود را برای بازدید انتخاب کنید و حداقل 4 تا 5 ساعت در اطراف این منطقه تاریخی قدم بزنید. آب معدنی و غذا همراه داشته باشید.

در ترمسوس هیچ راهنما همراه شما نخواهد بود، پس بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی در مورد این شهر کسب کنید یا با یک راهنما یا راهنمای تور سفر کنید. پارک ملی گولوک، جایی که ترمسوس در آن قرار دارد، از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر باز است.

ترمزوس با ویرانه های باشکوه و داستان های تاریخی، شما را به سفری در زمان دعوت می کند. سفر به زمانی که شجاعت، جنگ و شکوه بر کوه های توروس حکومت می کرد.

قمقمه; سفر به خرابه های باشکوه تمدن پیسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا