ایران گردی

بهترین جاذبه‌های گردشگری آزادشهر گلستان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: پارک جنگلی سوجاق، پارک زیتون تپه، پارک شبنم نوده خاندوز، پارک جنگلی دلند، آبشار لاشو در روستای فاضل آباد، آبشار و یخچال روستای فارسیان از جمله جاذبه های طبیعی آزادشهر بدون بازدید از آنها هستند که سفر شما به این منطقه کامل نخواهد بود. بالا

آزادشهر در طول قرون و هزاره های گذشته محل سکونت گروه ها و اقوام مختلف بوده است و بقایای محوطه های باستانی که در این شهر به چشم می خورد حکایت از این دوران دارد.

از جاذبه های تاریخی و فرهنگی می توان به مقبره امامزاده محمد بن زید (آق امام)، موزه مردم شناسی آزادشهر، پل غزنوی و پل نوده خاندوز اشاره کرد.

در اطراف روستا تپه های باستانی زیادی وجود دارد که همگی گواه قدمت طولانی مرزبان هستند. 4 تپه که هر کدام یک منطقه را پوشش می دهند.

تپه ای در قسمت شمالی که به جنگل متصل است، تپه ای دیگر در قسمت جنوبی که در گذشته در جنگل بوده است، اما با توسعه زمین، این تپه در میان زمین های کشاورزی قسمت غربی قرار گرفت. روستا و بر روی کوه نیز تپه چهارم در سمت شمال غربی قرار دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری آزادشهر

پارک جنگلی سوجاگ

نوده خاندوز یکی از شهرهای کوچک آزادشهر است. اقامتگاه سوجاگ در این شهر قرار دارد که مملو از مناظر طبیعی و زیبا است.

چشمه ها، رودخانه ها و درختان سرسبز این جنگل را به مکانی دیدنی و دل انگیز تبدیل کرده اند. سوجاق یکی از معروف ترین مناطق گردشگری آزادشهر و شهرهای همجوار است.

بهترین جاذبه های گردشگری آزادشهر گلستان

آسیاب آبی تاریخی مرزبان

چاه آب در قسمت شمالی روستا در منطقه ای به نام کلاغکلو قرار دارد و قدمتی حدود 150 سال دارد.

این روستا در 27 کیلومتری جنوب غربی شهرستان آزادشهر قرار دارد که 100 درصد مردم آن فارس بوده و قدمتی بیش از 400 سال دارد. آب و هوای معتدلی دارد.

آبشار کوهمیان آزادشهر

کوخمیان در گویش محلی به معنای وسط کوه است. روستای کهمیان یکی از مناطق آزادشهر است که دارای مناظر زیبا و کوهستانی است. این روستا در دامنه بخشی از رشته کوه البرز قرار دارد.

آبشار گل سنگی کوهمیان یکی از جاذبه های دیدنی این روستا است. در روزهای گرم سال، استخر آبشار محیطی مناسب برای بازی های آبی کودکان است.

پل غزنوی آزادشهر

پل غزنوی در روستایی به همین نام در بخش چشمه ساران آزادشهر یکی از بناهای تاریخی آزادشهر است. اهالی غزنوی در سال 1288 به این شهر مهاجرت کردند و آن را به آبادی تبدیل کردند.

ساختمان پل کنار رودخانه و طبیعت سرسبز اطراف آن محیطی زیبا برای ثبت خاطرات سفر به آزادشهر است.

یکی دیگر از آثار تاریخی نزدیک پل قزکله غزنوی است که در روستای کاشیدر قرار دارد. این قلعه برای اهداف دفاعی و بر روی ارتفاعات روستا ساخته شده است.

پارک زیتون آزادشهر

پارک زیتون در شهرستان آزادشهر که دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، پارک کودک، نمازخانه، فروشگاه، آلاچیق و چشم اندازی فوق العاده است که تمام شهر را در بر گرفته است.

روستاهای گردشگری آزادشهر

روستای مرزبان

روستای مرزبان یا گارد مرزی از روستاهای استان گلستان و از توابع شهرستان آزادشهر است. در 6 کیلومتری شهر آزادشهر و در دامنه کوه واقع شده است.

شغل اکثر مردم این روستا زراعت، باغداری و کامیون داری است که محصولات مهم کشاورزی آن برنج، گندم و ذرت است. مهمترین محصولات باغی آن آلو، هلو و انار است. روستای مرزبان در دوران هشت سال دفاع مقدس چهار شهید و چند تن از آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

روستای تاریخی لاشو

مردم مرزبان در گذشته در منطقه ای در جنگلی به نام لاشو زندگی می کردند، امروزه منطقه لاشو در قسمت جنوبی روستا قرار دارد و بقایای کمی از آن باقی مانده است.

بهترین جاذبه های گردشگری آزادشهر گلستان

روستای وطن

در دل کوه و در میان ارتفاعات سرسبز و جنگل های انبوه قرار گرفته است. این روستا در دهستان چشمه ساران شهرستان آزادشهر است.

ترشو یکی از غذاهای محلی این روستا است. اکثر مردم روستای وطن شالیکار هستند و برنج خود را که یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین برنج های منطقه است تهیه می کنند.

دم سیاه-سنگ-طرم-طرم هاشمی-زد رأس-فجر و… نمونه هایی از برنج های کشت شده توسط کشاورزان روستا می باشد.

روستای پلکانی ایرانیان کانچی

روستای فارسیان کانچی در استان گلستان قرار دارد. این روستا به دلیل شباهت با روستای ماسوله از نظر شکل پلکانی و نوع معماری به ماسوله گلستان معروف است.

روستای فارسی کنچی به عنوان دومین بافت روستایی تاریخی گلستان ثبت شده است.

روستای فارسی یکی از مناطق نمونه گردشگری آزادشهر است.

این روستای کوهستانی آب و هوای معتدلی دارد و برای تعطیلات تابستانی بسیار مناسب است. ساختار سنتی روستا، چشمه های ایشی، چنار و دیو، قبرستان تاریخی و آسیاب از جاذبه های روستای فارسی است.

بهترین جاذبه های گردشگری آزادشهر گلستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا