ایران گردی

بلندترین آبشار لرستان / مقصدی شگفت‌انگیز برای طبیعت‌گردان

به گزارش تودی تریپ به قلم الی گشت، در قلب لرستان سرزمینی وحشی و اسرارآمیز وجود دارد، آبشاری بلند و وحشی به نام نوجیان. این آبشار با ارتفاع 95 متر و عرض 5 متر لقب بلندترین آبشار لرستان را به خود اختصاص داده و همه ساله گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود می کشاند.

آهنگ دلنشین آب و طبیعت بکر:

آبشار نوژیان از کوه تاف سرچشمه می گیرد و رودخانه ای خروشان ایجاد می کند. این رودخانه آب چشمه های بزرگ و کوچک اطراف منطقه را تامین می کند و محل مناسبی برای پرورش ماهی قزل آلا ایجاد می کند.

یک مسیر مرموز

برخلاف تصور عموم، مسیر دسترسی به آبشار نوژی با آبشار بیشه متفاوت است و امکان سفر با ماشین وجود ندارد. به این آبشار از جاده ای جنگلی می رسید که بخشی از آن آسفالت و قسمت دیگر سیاه است. طبیعت بکر و چشم نواز این جاده لذتی وصف ناپذیر به سفر شما می بخشد.

بالای آبشار چاقو یک مسیر جنگلی زیبا وجود دارد که مکانی ایده آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. همچنین وجود گیاهان دارویی در این منطقه بر جذابیت آن می افزاید.

بلندترین آبشار لرستان / مقصدی شگفت انگیز برای دوستداران طبیعت

موقعیت و مسیر دسترسی

برای رسیدن به آبشار نوژیان ابتدا باید به تقاطع خرم آباد بروجرد و درود بروید. سپس از جاده کمربندی خرم آباد به سمت جاده آبشار نوژیان حرکت کنید. تابلوهای راهنما شما را برای رسیدن به این آبشار راهنمایی می کنند.

آبشار نوژیان بین دو کوه طف و هشتاد پهلو و در 38 کیلومتری شمال شرقی خرم آباد قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار، پس از طی مسیر خرم آباد به بروجرد، باید از طریق جاده کمربندی خرم آباد به جاده آبشار نوژیان بروید. جاده جنگلی منتهی به آبشار تجربه رانندگی لذت بخشی را در طبیعت به شما می دهد.

بهترین زمان برای سفر

فصل بهار و تابستان با آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز بهترین زمان برای بازدید از آبشار نوژی است. در پاییز و زمستان حجم آب آبشار کاهش می یابد و در برخی موارد آبشار به طور کامل یخ می زند.

نکات ایمنی

  • مسیر دسترسی به آبشار پر پیچ و خم و خطرناک است. رانندگی در این مسیر باید با احتیاط کامل انجام شود.
  • برای کوهنوردی در جنگل های بالای آبشار حتما وسایل لازم را بپوشید.
  • به دلیل نبود امکانات گردشگری در اطراف آبشار از شنا در رودخانه خودداری کنید.
  • اگر می خواهید یک شب کمپ بزنید، آب و غذای کافی بخورید.
  • نزدیکترین پمپ بنزین به آبشار نوژی حدود 42 کیلومتر دورتر است.

بلندترین آبشار لرستان / مقصدی شگفت انگیز برای دوستداران طبیعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا