ایران گردی

بزرگ‌ترین فرودگاه جهان

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، غول جدیدی در صنعت هوانوردی در دروازه های جنوبی پکن ظهور کرده است. فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن با شکوه خیره کننده و معماری منحصر به فرد خود، عنوان بزرگ ترین فرودگاه جهان را از آن خود کرد و دری جدید به سرزمین اژدهاها گشود.

غول پکن

این فرودگاه عظیم با ترمینالی به اندازه 97 زمین فوتبال، تاج بزرگترین ترمینال تک ساختمانی جهان را به خود اختصاص داد. انگار ستاره‌های دریایی غول‌پیکر در پکن روی زمین فرود آمدند و پنج سالن بزرگ دور یکدیگر حلقه زدند تا فضایی منحصر به فرد برای میلیون‌ها مسافر ایجاد کنند.

معماری در خدمت کارایی

طراحی هوشمندانه Daxing مسافران را به قلب ترمینال می برد و آنها را به گونه ای در آغوش می گیرد که گویی در آغوش گرم یک حیاط مرکزی سنتی چینی هستند. این طرح راه رفتن مسافر را به حداقل می رساند و دسترسی به دروازه را در عرض 8 دقیقه تسهیل می کند.

در داخل این غول فلزی، ربات های خدمات مشتری در یک گوشه و سیستم های به روز رسانی پرواز در گوشه دیگر، آسایش و رفاه مسافران را تضمین می کنند. انگار آینده در پکن داکسینگ محقق شده است.

داکسینگ در سال 2014 متولد شد و بیش از 40 هزار کارگر در اوج فعالیت خود در بدن این غول فلزی جان دادند. بودجه 11.5 میلیارد دلاری این پروژه عظیم، گواهی بر عزم چین برای فتح ارتفاعات جدید در صنعت هوانوردی است.

بزرگترین فرودگاه جهان

ماموریت بزرگ

Daxing فقط به دنبال حمل و نقل مسافران نیست. این فرودگاه با هدف کاهش ترافیک فرودگاه بین المللی پایتخت پکن و تبدیل شدن به قطب اصلی هوانوردی منطقه وارد میدان شد.

در چشم انداز Daxing، 45 میلیون مسافر در سال های اول و 100 میلیون مسافر در افق 2025 پیش بینی می شود. هر ساله 4 میلیون تن محموله از این غول فلزی عبور می کند و رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان می آورد.

دلتنگی، بیش از یک فرودگاه

Daxing فقط یک فرودگاه نیست. این اژدهای فلزی نمادی از قدرت و نوآوری چین در عرصه جهانی است و دری تازه به سوی سرزمین عجایب شرق به روی جهان می گشاید. سفر به سرزمین اژدها، سفر به آینده، سفر به فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن.

یادداشت های مهم:

  • بزرگترین فرودگاه جهان با ترمینالی به اندازه 97 زمین فوتبال
  • ظرفیت 72 میلیون مسافر در سال (قابل افزایش تا 100 میلیون نفر)
  • طراحی منحصر به فرد ستاره دریایی با الهام از معماری سنتی چین
  • استفاده از تکنولوژی روز برای ارائه خدمات منحصر به فرد
  • تعهد به پایداری از طریق استفاده از برداشت آب باران، مدیریت آب و سیستم های حرارت مرکزی
  • سرمایه گذاری بزرگ 11.5 میلیارد دلاری توسط دولت چین
  • چشم اندازی روشن برای تبدیل شدن به قطب اصلی حمل و نقل هوایی منطقه

بزرگترین فرودگاه جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا