جاذبه های گردشگری خارجی

بازدید از منطقه هنری لودی در دهلی را از دست ندهید!

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، هند، سرزمین رنگ و هیجان، تنها به خاطر غذاهای تند و تند و بناهای تاریخی اش شناخته شده نیست. در این کشور پهناور نیز می توانید گنجینه های هنری بی نظیری را بیابید. اگر عاشق هنر هستید و به زودی قصد سفر به هند را دارید، حتما از منطقه هنری لودی دهلی دیدن کنید. این منطقه که به عنوان اولین گالری هنری در فضای باز هند شناخته می شود، هنر خیابانی بی نظیری را به شما ارائه می دهد.

لودی، بیش از یک محله

مستعمره لودی در ابتدا به عنوان یک منطقه مسکونی برای کارمندان دولت در زمان راج بریتانیا ساخته شد. اما معماری خاص این محله با بلوک های منظم و پیاده روهای عریض، آن را از دیگر محله های دهلی متمایز می کند. این ویژگی ها لودی را به مکانی ایده آل برای خلق آثار هنری تبدیل کرد.

سال 2016 نقطه عطفی برای لودی بود. امسال، St+art، یک سازمان خصوصی هنری و فرهنگی، این محله را به منطقه هنری لودی تبدیل کرد. از آن زمان، هنرمندان هندی و بین‌المللی متعددی به لودی آمده‌اند و با نقاشی‌های دیواری عظیم خود این منطقه را به موزه‌ای در فضای باز تبدیل کرده‌اند.

معماری لودی، بوم یک هنرمند

دیوارهای ساختمان های لودی بوم های بزرگی را در اختیار هنرمندان قرار می دهد. شکل و شمایل خاص این محله با بلوک های منظم و مشابه فضایی ایده آل برای ایجاد هنر دیواری است.

لودی فقط یک نقاشی دیواری نیست

علاوه بر نقاشی های دیواری، لودی جاذبه های دیگری نیز دارد. خیابان های پهن و متقارن این محله فضای دلنشینی را برای پیاده روی و گشت و گذار فراهم می کند. همچنین دسترسی آسان به لودی با مترو این منطقه را به مقصدی ایده آل برای گردشگران تبدیل کرده است.

حتماً از منطقه هنری لودی دهلی / تور رنگ و الگو دیدن کنید

سفری به دنیای رنگ ها و مفاهیم

لودی در حال حاضر بیش از 50 نقاشی دیواری دارد و هر سال آثار جدیدی به آن اضافه می شود. هر کدام از این نقاشی ها داستانی برای گفتن و پیامی برای انتقال دارند.

برخی از نقاشی های دیواری معروف لودی عبارتند از:

  • پادما مودرا: این نقاشی دیواری توسط یک هنرمند فرانسوی به نام چیفومی و از رنگ های پرچم ملی هند الهام گرفته شده است.
  • فضانورد و شهاب سنگ: این فیلم که توسط هنرمندان سوئیسی پابلو تونی و کریستین رباکی خلق شده است، فضانوردی را به تصویر می کشد که بر بالای یک شهاب سنگ بزرگ نشسته است.
  • حقوق زنان در اروپای شرقی: این نقاشی دیواری توسط یک هنرمند ایرانی کشیده شده و به موضوع حقوق زنان در شرق می پردازد.
  • ویشواروپا: این نقاشی دیواری یک نقاشی با جوهر است و صحنه ای از اساطیر هند را به تصویر می کشد.

حتماً از منطقه هنری لودی دهلی / تور رنگ و الگو دیدن کنید

کاوش در لودی

نقاشی های دیواری لودی را می توان در هر زمانی از شبانه روز بازدید کرد. اما بهترین زمان برای بازدید صبح زود یا غروب آفتاب است که نور خورشید زیبایی نقاشی ها را دو چندان می کند. برای بازدید کامل از لودی به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارید.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید:

  • کفش راحت بپوشید. چون باید مسافت زیادی را پیاده طی کرد.
  • دوربین خود را فراموش نکنید. برای عکاسی از نقاشی های دیواری
  • از قبل با برنامه ها و کارگاه های هنری لودی آشنا شوید.
  • می توانید در تورهای هنری از لودی دیدن کنید یا حضوری از آن بازدید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا