ایران گردی

این ۵ استان بهترین مقاصد سفرهای بهاری هستند

اگر ایرانی هستید اما هنوز در فصل بهار به بیش از 5 استان ایران سفر نکرده اید، باید به شما بگوییم که عمر خود را تلف می کنید.

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایلنا، ایران فوق العاده زیباست. به خصوص اگر ایران را در بهار تصور کنیم و لمس کنیم. ما این را به عنوان ایرانیانی که کشورشان را دوست دارند نمی گوییم. هر گردشگری که در این فصل فقط یک بار به ایران سفر کرده باشد، می گوید. از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، ایران در فصل بهار زیبایی‌های مسحورکننده‌ای دارد که پس از یک بار دیدن، فراموش نمی‌شود. حال راهنمای شما می خواهد بهترین استان های ایران را برای سفر در فصل بهار به شما معرفی کند تا بتوانید مقصد مناسبی را برای سفر بعدی خود در نظر بگیرید.

استان اصفهان در فصل بهار

وقتی در فصل بهار در استان‌های مختلف ایران می‌گردیم، با جاذبه‌های گوناگونی مواجه می‌شویم که ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی، آثار تاریخی و معماری‌های جاودانه، آداب و رسوم مختلف و… هستند. برای مثال لذت دیدن استان اصفهان در فصل بهار استفاده از رنگ ها در معماری ساختمان هاست. گل، هر کدام یک برگ از فصل بهار. شهر اصفهان روزگاری پایتخت ایران به شمار می رفت و به همین دلیل دارای نگینی از معماری اصیل ایرانی است.

در کنار بحث معماری خیره کننده اصفهان، باید به باغ های آن اشاره کرد که بهار جان تازه ای به آن بخشیده است. نباید فراموش کرد که عنصر باغ عنصری جدایی ناپذیر در معماری ایرانی است. تا آنجا که ایرانیان حتی در کویری ترین نقاط ایران شروع به ساختن باغ های بهشتی کردند.

شایان ذکر است که شاید نتوانیم آفتاب استان اصفهان در تابستان و گرمای سوزان در زمستان را تحمل کنیم. اما بهار با هوای معتدل در شهر اصفهان پذیرای شما خواهد بود.

این 5 استان علوفه سفر بهاره هستند

شیراز در بهار

وقتی از شیراز صحبت می کنیم، یاد حافظ شیرازی می افتیم، اما خاطرات و خاطرات حافظ تنها بخشی از زیبایی این شهر دلفریب در فصل بهار است. این جاذبه ها به قدری زیاد است که بسیاری از مردم شیراز را مناسب ترین شهر برای سفر در فصل بهار می دانند. شاید به این دلیل که قرن ها این شهر نقطه ای از ایران بوده که فرهنگ، هنر و تجارت را در کنار هم نگه داشته است. به دلیل حضور شاعران مشهوری چون حافظ و سعدی در این شهر افسانه ای به گل سرخ شهرت یافته است.

یکی دیگر از جاذبه هایی که شیراز برای سفر در فصل بهار دارد بوی پرتقال و نارنگی است که از هر کوچه به مشام می رسد. کافی است سری به باغ ارم بزنید تا یکی دیگر از باغ های جاودانه ایران را ببینید و با گل های بهاری آشنا شوید. به محض اینکه این همه سرسبزی را رها کنی به آثار تاریخی و افتخار معماری ایرانی نزدیک می شوی. بازار وکیل با جواهرات خاص خود و بسیاری از بناهای تاریخی دیگر در زمانی جذاب در انتظار شماست.

این 5 استان علوفه سفر بهاره هستند

ایلام در بهار

قرار گرفتن در دامنه‌های کوه‌ها به‌ویژه دامنه‌های کوه‌های زاگرس در فصل بهار، حضوری جذاب برای دریافت نیرو از طبیعت است. در این فصل همه چیز زندگی تازه ای دارد، مراتع و مراتع زیباست و از هر گوشه زمین گلها روییده اند. در این میان شهر ایلام یکی از بهترین شهرهایی است که در فصل بهار برای دست دادن با طبیعت می توان به آن سفر کرد.

با این همه زیبایی چرا ایلام هنوز ناشناخته است؟ چرا وقتی نام طبیعت می آید یاد شمال کشور می افتیم؟ ایلام نیز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران به شمار می رود. می‌توانیم در حالی که هوای زنده را تنفس می‌کنیم، از ساختمان‌های خشتی که از گذشته برایمان به جا مانده است دیدن کنیم.

گاهی ممکن است هنگام قدم زدن در دامنه کوه به حیواناتی برسیم که جلوه ویژه طبیعت و حیات وحش ایلام را تضمین می کنند. آهوهایی که به این طرف و آن طرف می دوند و گرازهایی که در شب ظاهر می شوند. گاهی اوقات ممکن است به آسمان نگاه کنیم و پرنده هایی را ببینیم که هرگز در هیچ جای دیگری ندیده ایم.

این 5 استان علوفه سفر بهاره هستند

کردستان در بهار

یکی دیگر از استان های جذاب ایران برای سفر در فصل بهار استان کردستان است. این استان در هر ماه از فصل بهار آداب و رسوم خاصی از آیین های سنتی مردم ایران را به نمایش می گذارد که می تواند ویژگی مثبتی برای آن باشد. در واقع رعایت آیین های باستانی است که استان کردستان را در فصل بهار از دیگر استان های ایران متمایز می کند.

طبیعت استان کردستان چند لایه است. یعنی وقتی از ارتفاع کوه به طبیعت دور نگاه می کنیم طراوت بهاری را در نزدیکی و کوه های پر برف را دورتر می بینیم. گاهی یک بز کوهی از کنار این منظره جذاب بیرون می پرد و گاهی یک آهوی زیبا.

اگر دوست دارید در دل طبیعت از طبیعت تغذیه کنید، می توانید رودخانه های پر جنب و جوش با آب آبی زلال یا مکان هایی که ماهی ها آماده صید در آنجا جمع می شوند پیدا کنید. (البته بهتر است این کار را نکنید تا ماهی های منقرض شده را نگیرید!)

اگر در فصل بهار از این همه محاسن استان کردستان بگذریم به میهمان نوازی مردم کردستان می رسیم که با دلی خوش به شما کمک می کنند تا سفری جذاب را تجربه کنید.

این 5 استان علوفه سفر بهاره هستند

خوزستان در فصل بهار

شاید به دلیل گرما و رطوبت هوا در فصول گرم سال، خوزستان را برای ماه ها اولویت سفر نمی دانیم. غافل از اینکه استان خوزستان مکان های بکری دارد که فقط در فصل بهار باید از آنها دیدن کرد تا بدانیم چه زیبایی در آنها نهفته است. در فصل بهار هوای استان خوزستان نسبت به جایی که هستید بین 15 تا 24 درجه سانتیگراد است. در نتیجه روزهای معتدل و شب های نسبتا خنکی داریم.

فقط با حضور در این استان طبیعت ایران از زاویه ای دیگر به ما نشان داده می شود. دشت‌های سرسبز، رودخانه‌های پرجنب‌وجوشی که از میان درختان و کوه‌ها می‌گذرند و ما را به یاد شکوه طبیعت ایران می‌اندازند. جالب اینجاست که در این استان می توان با انواع پستانداران، خزندگان و پرندگانی که حیات وحش استان خوزستان را تشکیل می دهند ملاقات کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا