ایران گردی

آبشارگردی در زیباترین آبشار چهارمحال و بختیاری / آبشار دره‌عشق؛ تماشایی و درخشان

تودی تریپ: دره عشق آبشاری است که از ارتفاع بیش از 100 متری از کوه پایین می آید و با سرعت زیاد جریان دارد. این آبشار در کنار شالیزارها و نخلستان های انار منظره فوق العاده ای را خلق کرده است که هر بیننده ای را شگفت زده می کند. دره عشق نیز دارای چشمه های گوگردی است که خواص درمانی دارد. یکی از این چشمه ها در روستای مدن قرار دارد.

بازدید از زیباترین آبشارهای چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری یکی از سرزمین هایی است که به دلیل داشتن مناظر زیبا، مناظر شگفت انگیز و آب و هوای مطبوع، همواره مورد توجه مسافران و گردشگران از سراسر ایران بوده است.

به لطف همین ویژگی های منحصر به فرد و ارزشمند، این منطقه از کشور را می توان یکی از مقاصد اصلی و شگفت انگیز در صنعت گردشگری دانست. دره عشق یکی از آن مناطق بی نظیر و خارق العاده در این استان است که سالانه تعداد زیادی از مسافران را به مهمانی دعوت می کند و با طبیعت وحشی و مثال زدنی خود همراه با مناظر طبیعی شگفت انگیز گردشگران را شگفت زده می کند.

اکنون دره عشق دارای آبشارهای فصلی متعدد، کوه‌های پوشیده از جنگل‌های بلوط، چشمه‌های آب معدنی، روستاهای قدیمی و تاریخی با معماری گرانبها و اصیل، رودخانه زیبا و سرسبز کارون از میان دره، صخره‌ها و صخره‌های متعدد در جنوب منطقه است. و همچنین شالیزارهای وسیع در نقاط مختلف دره بر زیبایی و طراوت این منطقه افزوده است. به گونه ای که گردشگران با حضور در این منطقه از استان چهارمحال و بختیاری، پوششی مخمل مانند به رنگ سبز را مشاهده می کنند.

دره یاس، سرک، گلکله، مدان، دره بید، سرکون پایین، سرکون علیا، دورک، دره عشق، پوراز، برینگان، گل سفید و جوستان از جمله روستاهای واقع در این منطقه زیبا و افسانه‌ای هستند. از دیگر نکات قابل توجه در دره عشق، ارتفاع کم سواحل رودخانه به همراه ارتفاعات متعدد در فاصله کوتاهی از یکدیگر، تجربه تنوع آب و هوایی در این منطقه گردشگری از نظر نوع صخره ها را ممکن ساخته است. ، شکل دامنه ها، نوع پوشش گیاهی و شیب دامنه ها گواه است.

تور آبشار در زیباترین آبشار چهارمحال و بختیاری / آبشار دره عشق;  دیدنی و درخشان

دره عشق یکی از زیباترین مناطق طبیعی استان چهار محال و بختیاری است که نام آن برای همگان جذاب و دلنشین است. خوشبختانه این دره میزبان رودخانه‌ای است که طولانی‌ترین رود ایران محسوب می‌شود و فرصت‌های مختلفی را برای فعالیت‌های پرطرفدار مانند رفتینگ و ماهیگیری فراهم می‌کند. در این منطقه گردشگری، شالیزارها و باغ های انار نقشی جذاب بافته و دره عشق را با لباس های سبز پوشانده است.

یکی از چیزهایی که به محض یافتن وقت آزاد به آن فکر می کنیم این است که به دامان طبیعت برویم و از جلوه های بی نظیر آن لذت ببریم. جایی که می توانید از یک نمایش زیبا لذت ببرید و به دور از زندگی روزمره و دغدغه ها در آرامش غوطه ور شوید.

دره سرگرمی و آبشار عشق

این طبیعت چهره ای هزار رنگ دارد و در هر گوشه ای از هستی شکلی تازه به نمایش می گذارد. گاهی به شکل آبشار ظاهر می شود، گاهی خود را به صورت صحرای پر از سکوت می آراست و در جایی دیگر تلی از درختان سر به فلک کشیده را نشان می دهد. هر یک از این چهره های طبیعت دنیای جدیدی را در برابر ما ارائه می دهند که در آن می توانیم شادی وصف ناپذیری را تجربه کنیم.

دره ها در گذشته تنگه های باریکی به حساب می آمدند که هر لحظه خطراتی را تهدید می کرد اما امروزه به هیچ وجه نمی توان زیبایی این پدیده های طبیعی را نادیده گرفت و نمی توان از آن گذشت.

می خواهیم شما را با نمونه ای از دره های ایران آشنا کنیم که با دیدنی ترین تصاویر به سراغ شما می آید و ذهن شما را به باد می دهد. این دره در استان چهارمحال و بختیاری و در منطقه مشایخ واقع شده است.

تور آبشار در زیباترین آبشار چهارمحال و بختیاری / آبشار دره عشق;  دیدنی و درخشان

بهترین زمان برای بازدید از دره عشق، بهار و پاییز است. در این فصول آب و هوای این منطقه معتدل و طبیعت آن زیباتر از همیشه است. این دره زیبا آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و در تابستان خنک است. اما برای تجربه رفتینگ بهتر است در فصل بارندگی یا بعد از آن به این منطقه بروید تا دبی آب رودخانه بیشتر شود.

برای رسیدن به این منطقه زیبا و دیدنی بهتر است گردشگران وارد جاده شهر اردل به سمت ناغان شده و پس از طی مسافتی وارد دره اسخ شوند. با حرکت به داخل دره و پیمودن مسیر این منطقه زیبا و استثنایی، روستاهایی با خانه هایی را خواهید دید که از معماری زیبا و طبیعت بکر بهره می برند که هر کدام مانند کارت پستالی رویایی به نظر می رسند.

این منطقه پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد و در صورت وجود امکانات می تواند به یک مقصد محبوب تبدیل شود. احداث راه ارتباطی مناسب تر و احداث مراکز تفریحی برای استفاده از ظرفیت دره عشق پشتوانه اقتصاد محلی و راه حلی برای معضل بیکاری است.

تور آبشار در زیباترین آبشار چهارمحال و بختیاری / آبشار دره عشق;  دیدنی و درخشان

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا