اخبار گردشگری

قیمت بلیط قطار وان به استانبول ۱۴۰۳ + نحوه خرید آنلاین

قیمت بلیط قطار وان به استانبول چقدر است؟ وان و استانبول هر دو از شهرهای کشور ترکیه محسوب می شوند که البته تفاوت های بسیار زیادی دارند. شهر وان یکی از کوچکترین شهرهای ترکیه در نزدیکی مرز ایران محسوب می شود، اما شهر استانبول یکی از بزرگترین شهرهای این کشور و با جاذبه های گردشگری متعدد به شمار می رود. شما می توانید با سفر به وان ترکیه از این شهر با قطار به استانبول سفر کنید. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم قیمت بلیط و نحوه خرید آن را بررسی کنیم.

 

قطار وان استانبول

شهر وان از ارزان‌ترین مقاصد کشور ترکیه برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به جای سفر با بلیط هواپیما تهران استانبول، ابتدا از طریق زمینی به وان سفر کنند و بعد از آنجا راهی مشهورترین شهر ترکیه یعنی استانبول شوند. در این بین برای سفر از وان به استانبول نیز دو گزینه اصلی پیش روی گردشگران قرار دارد که یکی از آن‌ها سفر با هواپیما و دیگری سفر از طریق وسایل حمل و نقل زمینی نظیر قطار، ماشین و اتوبوس است. در مطلب حاضر قرار است اطلاعات ضروری و کاملی درباره قطار وان استانبول در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین اگر گزینه انتخابی شما هم برای سفر میان این دو شهر، خرید بلیط قطار است پس این مطلب برای شماست.

 

بلیط قطار وان استانبول

بی‌شک از میان همه‌ی شیوه‌هایی که برای سفر از وان ترکیه به شهر پرگردشگر استانبول وجود دارد، سفر با بلیط هواپیما وان استانبول از همه راحت‌تر و پرطرفدارتر است؛ زیرا طی کردن مسیر میان این دو شهر در سفر هوایی به‌طور متوسط حدود ۳ ساعت زمان می‌برد؛ درحالی‌که بدیهی است در سفرهای زمینی مسافران مدت زمان بیشتری را در طول مسیر هستند. با این وجود سفر با قطار وان به استانبول یک مزیت بسیار مهم به همراه دارد که عده زیادی از مسافران را به سفر زمینی در این مسیر ترغیب می‌کند و آن هم مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت بلیط قطار وان استانبول است.

علاوه بر آن در سفرهای زمینی که فاصله میان مبدأ و مقصد بیشتر از چند ساعت است مسلماً سفر با قطار بسیار راحت‌تر از سفر با خودرو یا اتوبوس است. نحوه‌ی چیدمان صندلی‌های قطار فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و همین موضوع موجب می‌شود سفر در مسیرهای طولانی از طریق راه‌های زمینی با قطار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد.

گذشته از آن مزیت دیگری که در طی کردن مسافت وان تا استانبول با قطار وجود دارد، امکان تماشای چشم‌اندازهای طبیعی ترکیه در طول مسیر است. همه این‌ها موجب شده است تا مسافران زیادی از خرید بلیط قطار وان به استانبول استقبال کنند.

 

قیمت بلیط قطار وان استانبول

همانطور که می‌دانید یکی از مزیت‌های اصلی سفر با قطار مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های آن است. در خصوص سفر از وان به استانبول نیز همین موضوع صدق می‌کند؛ به‌طوری‌که معمولاً قیمت بلیط هواپیما وان استانبول دو برابر بیشتر از قیمت بلیط قطار در این مسیر است. با این وجود نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای بلیط قطار از وان به استانبول اعلام کرد؛ زیرا بلیط قطار در این مسیر ریلی در بازه‌های زمانی گوناگون متغییر است. علاوه بر آن نوع قطاری که مسافران برای سفر از وان به استانبول انتخاب می‌کنند نیز در قیمت بلیط قطار از وان تا استانبول تاثیرگذار است. در مجموع قطارهای بین شهری ترکیه از دو نوع قطار طولانی مدت و قطار سریع‌السیر هستند. معمولا مسیر وان تا استانبول با قطار طولانی مدت و در عرض یک روز طی می‌شود؛ درحالی‌که قطارهای سریع‌السیر در زمان بسیار کمتری به مقصد می‌رسند، از این رو انتظار می‌رود قیمت بلیط قطار این دسته از قطارها در مسیر ریلی وان استانبول نیز بیشتر از دسته‌ی اول باشد.

 

خرید بلیط قطار وان استانبول

آن دسته از گردشگرانی که متقاضی خرید بلیط قطار وان استانبول هستند می‌توانند از دو طریق اقدام به تهیه‌ی این بلیط کنند. روش اول خرید بلیط در ایستگاه قطار در شهر وان به صورت حضوری و از دفاتر فروش بلیط است. روش دوم نیز خرید بلیط به‌صورت اینترنتی و پس از شروع سفر است. گفتنی است اغلب اوقات سفر ریلی از وان به استانبول در قالب تور نیز ارائه می‌شود؛ با این وجود آن دسته از گردشگرانی که با تور استانبول سفر می‌کنند نیز این امکان را دارند تا در طول سفرشان با خرید بلیط قطار در مسیر برعکس، یعنی از استانبول به وان، علاوه بر استانبول‌گردی از یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری در کشور ترکیه یعنی شهر وان نیز دیدن کنند.

 

مسافت وان تا استانبول با قطار

کلان‌شهر استانبول در ناحیه‌ی شمال غربی و شهر وان در ناحیه شرقی کشور ترکیه قرار گرفته‌اند و مسلماً سفر زمینی میان این دو شهر جزو سفرهای کوتاه مدت محسوب نمی‌شود. با این وجود اقتصادی بودن هزینه‌ی سفر زمینی در مقایسه با سفر هوایی در این مسیر موجب شده تا بسیاری از مسافران از سفر زمینی به ویژه رزرو بلیط قطار وان استانبول استقبال چشم‌گیری کنند. بعلاوه مسیر وان تا استانبول با قطار مملو است از مناظر خیره‌کننده‌ی طبیعی و درست مانند قطارهای گردشگری پر از ماجراجویی است! گفتنی است فاصله وان تا استانبول با قطار نزدیک به ۱۲۶۱ کیلومتر است و مدت زمانی که برای طی کردن مسافت وان تا استانبول با قطار نیاز است بستگی به نوع قطار، یعنی قطار مدت‌دار یا سریع‌السیر دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا