ایران گردی

جاهای دیدنی قشم ۱۴۰۳ + عکس و آدرس مکان های تفریحی

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره در جنوب کشور در کنار خلیج فارس قرار گرفته است و جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این جزیره سفر می کنند و از جاذبه های تاریخی مانند قلعه پرتغالی ها و یا جاذبه های طبیعی مانند دره ستارگان و دیگر جاهای دیدنی قشم دیدن می کنند. در این مطلب از تودی تریپ می توانید با بهترین جاهای دیدنی قشم آشنا شوید.

 

دره ستارگان قشم، از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم

یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم دره ستارگان است. دره ستارگان مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌هاست. به‌مرورزمان این کوه‌ها و صخره‌ها بر اثر بارش باران، وزش باد و… تغییر کرده است. این تغییر باعث به‌وجودآمدن اشکال متفاوت در بین کوه‌ها و صخره‌ها شده است. شکل‌هایی که گاهی اوقات با کمی تصور به موجودات عجیب و غریب و حیوانات شبیه می‌شوند.

اما چرا به این مکان دره ستاره ها یا ستارگان گفته می‌شود؟ مردم بومی معتقدند این اشکال بر اثر برخورد یک ستاره به صخره‌ای که در این محل وجود داشته، ایجاد شده است برای همین به آن دره ستارگان می‌گویند.

ژئو پارک قشم بزرگترین و اولین ژئو پارک خاورمیانه

ژئو پارک یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی قشم است که هر گوشه آن مملو از زیبایی طبیعی خیره کننده و شگفت انگیز است. این منطقه زیست محیطی بسیار ارزشمند اولین و شناخته شده ترین ژئو پارک در منطقه خاورمیانه به شمار می رود و پدیده های زمین شناختی و طبیعی بسیار نابی را در دل خود جایی داده است. البته این پارک در جهان نیز مطرح بوده و چند سال پیش توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

در 10 سال پیش مساحت تقریبی آن فقط 300 کیلومترمربع بود اما در چند سال اخیر مناطق طبیعی دیگری نظیر بام قشم، دره تندیس ها، دره ستارگان، تنگه چاهکوه و جنگل حرا نیز به آن اضافه شده است. این جاذبه بی نظیر استان هرمزگان در غرب جزیره قشم قرار دارد و هر زمان که اراده کنید می توانید برای بازدید آن بروید.

جزایر ناز | بهترین جاهای دیدنی قشم در پاییز

جزایر ناز، یکی دیگر از عجایب هفتگانه و منحصربه‌فردترین مناطق دیدنی نزدیک قشم است. جزایر ناز در نزدیکی سواحل شرقی قشم قرار گرفته و هنگام حرکت به سمت شهر قشم توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. جزایر ناز در واقع دو جزیره صخره‌ای کوچک در کنار هم هستند که در فاصله یک کیلومتری ساحل قرار گرفته‌اند. نکته بسیار جالب این جزایر این است که هنگام جزر دریا، آب به قدری پایین می‌آید که می‌توانید به صورت پیاده تا جزایر قدم بزنید و از آن‌ها بازدید کنید. از بالای جزایر چشم‌اندازی زیبا از جزیره لارک و تنگه هرمز دیده می‌شود. این جزایر یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم در پاییز هستند.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم، جزایر ناز

جنگل حرا قشم

همواره جنگل‌ها با وجود مناظر طبیعی شگفت‌انگیز خود توجه گردشگران و علاقه‌مندان به گردشگری طبیعی یا اکوتوریسم را به خود جلب کرده‌اند. جنگل حرا قشم نیز یکی از بهترین نمونه‌های این پدیده جذاب و دیدنی طبیعی است که توصیه می‌شود اگر قرار است راهی تور قشم شوید به‌هیچ‌عنوان از رفتن به آن غافل نشوید. این جنگل که وسعت آن بیش از ۸۲۰۰۰ هکتار تخمین زده شده است، جزو مناطق محافظ شده محیط‌زیست قرار دارد. در این جنگل درختان کهن‌سالی قرار دارند که شاخه‌های بلندشان بر روی قسمت بالایی آن‌ها روییده است و به همین جهت ظاهری متفاوت و خاص به آن‌ها بخشیده است؛ به‌گونه‌ای که از منظر ظاهری این درختان از دیگر درختان جنگلی به‌کلی متمایز هستند. جالب است بدانید که این شاخه‌ها قادرند تا با جذب آب‌های شور و تبدیل آن‌ها به آب شیرین شرایط رشد این درختان زیبا را با وجود ویژگی‌های اقلیمی خاص جزیره فراهم کنند. گفتنی است این جنگل تماشایی یکی از زیستگاه‌های اصلی آبزیان آب‌های خلیج‌فارس بشمار می‌رود و انواع پرندگان و ماهیان جزیره در آن تجمع کرده‌اند که همین امر هم چشم‌اندازی رؤیایی به این جنگل بخشیده است.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره قشم، مابین جزیره قشم و بندر خمیر

تنگه چاهکوه قشم؛ جاذبه خوش‌نقش‌ونگار طبیعت

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که جاهای دیدنی قشم کجاست، حتما نام تنگه چاه‌کوه را به خاطر بسپارید. یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری قشم، تنگه چاهکوه است؛ اثری طبیعی که شما را به یک گالری خوش نقش‌و‌نگار در دل طبیعت بکر قشم  می‌‌برد. سالانه هزاران گردشگر از این تنگه باشکوه بازدید می‌کنند و از نقاط دیدنی اصلی نخستین ژئوپارک خاورمیانه در قشم به حساب می‌آید. از تنگه چاهکوه به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جزیره یاد می‌شود. وقتی وارد این دره  می‌‌شوید، سنگ‌های صیقل‌یافته و هندسه تنگه، شما را مجذوب عظمت طبیعت قشم می‌کند. زمانی که به تماشای این جاذبه رفتید، عکاسی از سنگ‌های شگفت‌انگیز آن را فراموش نکنید. اگر در ورزش سنگ‌نوردی ماهر هستید، این تفریح  را می‌توانید در این تنگه نیز تجربه کنید.

آدرس تنگه چاهکوه: هرمزگان، ۷۰ کیلومتری قشم، روستای چاهوی شرقی

زمان بازدید: ۸ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: رایگان

دره تندیس‌ها

برای اینکه با دره تندیس‌ها آشنا شوید، خوب است کمی ژئوپارک را بشناسید. ژئوپارک در تعریف ساده، به مناطقی گفته می‌شود که پدیده‌های زمین‌شناسی بی‌نظیر یا کم‌نظیری دارند. هر ژئوپارک، از چندین ژئوسایت تشکیل می‌شود؛ مانند دره تندیس‌ها که یکی از ۲۵ ژئوسایت ثبت‌شده قشم در یونسکو است که شباهت زیادی به دره ستارگان دارد و در واقع صخره‌های غول‌پیکری هستند که شکل و شمایل منحصربه‌فردی دارند؛ با این تفاوت که معمار این صخره‌ها طبیعت بوده و هیچ انسانی در ایجاد ظاهر خاص و زیبای آن نقشی نداشته است.

فرش خاکی هرمز قشم

برای رفتن به جزیره هرمز باید صبح زود به اسکله بروید و با قایق راهی جزیره سرخ هرمز شوید. در جزیره هرمز جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌­توانید از آنها بازدید کنید. فرش خاکی هرمز در پاییز و زمستان در این جزیره درست می­‌شود و اگر باران ببارد خراب می­‌شود. افراد زیادی مسئول طراحی این فرش زیبا هستند، فرش 1300 متر مربعی هرمز از 12 رنگ خاک درست می­‌شود که بزرگترین فرش خاکی دنیا است.

آدرس: جزیره قشم، جزیره هرمز

غار خربس قشم | Kharbas Cave

به‌دلیل موقعیت جغرافیایی قشم، این جزیره غارهای متعددی دارد. این غارها هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. یکی از این غارها، غار خربس است. غار خربس مجموعه‌ای از حفره‌هایی کوچک در دل یک کوه است. این حفره‌ها در یک دوره زمانی توسط مردم شکل اتاق به خود گرفتند. در واقع غار خربس در یک دوره زمانی به پناهگاهی امن برای زندگی مردم تبدیل شد.

محوطه غار خربس فضایی باز و بدون پوشش گیاهی است، بنابراین سعی کنید در ساعات ابتدایی صبح یا غروب به این مکان بروید که تابش آفتاب شدید نیست. البته پیشتر پیشنهاد سفر زمستانی به قشم را داده بودیم. سفری که به‌دوراز گرمای شدید، می‌تواند بسیار دلچسب باشد.

روستای برکه خلف پاکیزه ترین روستای کشور

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم روستای برکه خلف است. در این روستا جاذبه های طبیعی زیاد وجود دارد و بدون اغراق باید گفت سرشار شگفتی است. اگر عاشق یک طبیعت گردی جانانه هستید، حتما بازدید از این منطقه را در برنامه سفر خود قرار دهید. روستای برکه خلف در فاصله 50 کیلومتری جزیره قشم واقع شده است و یک برکه بسیار زیبا و خیره کننده در آن وجود دارد و نام آن نیز از نام همین برکه گرفته شده است.

روستای برکه خلف در کنار برخورداری از جاذبه های طبیعی، بسیار تمیز است و ساکنان آن برای حفظ پاکیزی محل زندگی خود بسیار کوشا هستند. حتی به جرات می توان از آن به عنوان پاکیزه ترین روستای ایران یاد کرد.

دیگر ویژگی خاص این روستا در مقایسه با دیگر روستاهای توریستی قرار گرفتن در مجاورت دره ستارگان است. به همین دلیل شما می توانید در هنگام سفر به قشم، بازدید از هر دو جاذبه طبیعی را در برنامه سفر خود قرار دهید. این روستا در شهر سوزا قرار دارد و بازدید از آن و برکه زیبای نهفته در قلبش رایگان است.

غار نمکدان | طولانی‌ترین غار نمک جهان

یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی و حیرت‌انگیز جزیره قشم، غار نمکدان است که زمین‌شناسان آن را طولانی‌ترین غار نمک جهان می‌دانند. این غار که به یکی از مناطق دیدنی در قشم تبدیل شده است، در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قشم و در جنوب غربی جزیره واقع شده است.

در بلندترین قسمت جزیره، کوهی گنبدی شکل با ارتفاع تقریبا ۲۳۷ متر وجود دارد که با نام گنبد نمکی قشم شناخته می‌شود. طولانی‌ترین غار این مجموعه طول آن حدود ۶۴۰۰ متر می‌رسد که به غار نمکدان معروف است. قدمت این غار نمکی به بیش از ۵۰۰ میلیون سال می‌رسد. جالب است بدانید که نمک‌های این غار خاصیت درمانی هم دارند و نفس کشیدن در هوای غار حساسیت و بیماری آسم را تسکین می‌دهد. توجه داشته باشید که درون غار، سیستم روشنایی وجود ندارد و به همین دلیل نمی توان آن را جزو فهرست جاهای دیدنی قشم در شب جای داد.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، غرب جزیره قشم، بعد از روستای سلخ، جاده غار نمکدان

سد گوران قشم

سد گوران قشم که در زمره آثار ملی به ثبت رسیده ملی بشمار می‌رود از جمله دیدنی‌های تاریخی این جزیره محسوب می‌شود. این سد که در حوالی روستایی به همین نام قرار گرفته‌ است، به دلیل نقش مهمی که در تأمین آب شیرین منطقه داشته، همواره موردتوجه اهالی منطقه بوده است. در حقیقت به‌طورکلی به دلیل شرایط خاص اقلیمی جزیره و آب و هوای خشک آن، تأمین آب یکی از حیاتی‌ترین و باارزش‌ترین امورات برای ساکنان این منطقه است. این سد نیز در طول حیاتش منبعی اصلی برای نگهداری مایع حیات یعنی همان آب برای آن‌ها بوده است. افزون بر این، سد گوران به عنوان یک مکان تاریخی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آن‌طور که گفته شده است این سد تاریخی اولین بار در دوران هخامنشیان پی‌ریزی شده است و تاج آن نیز در زمان ساسانیان بنا شده است. گفتنی است جنگل حرا نیز در فاصله نزدیکی از این سد تاریخی قرار گرفته ‌است که می‌توان از آن نیز دیدن کرد.

ساعت‌های بازدید: شبانه‌روزی

نشانی: استان هرمزگان، ۷۸ کیلومتری قشم، مجاور روستای گوران، نزدیک جاده طبل باسعیدو

روستای لافت؛ اکوموزه قشم

روستای تاریخی لافت از جاهای دیدنی جزیره قشم است که کلکسیونی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در خود جای داده و از آن به عنوان اکو موزه قشم یاد می‌شود. چاه‌های تلا، ساحل، معماری خاص و نخلستان‌های بزرگ، بخشی از دیدنی‌های این روستای دوست‌داشتنی محسوب می‌‌شوند. لافت از قدیمی‌ترین روستاهای خلیج فارس بوده و در نزدیکی آن جنگل‌های حرا خودنمایی می‌کنند. معماری این روستا با وجود بادگیرهای متعدد حال‌وهوایی کویری دارد. این بادگیرها در قدیم حکم کولر در زمان الان را داشته و به خنک‌شدن هوای خانه‌های مردم روستا کمک می‌کرده است. فاصله روستای لافت تا مرکز قشم، ۲۲ کیلومتر است و اسکله آن هم در ۷ کیلومتری جزیره قرار دارد.

آدرس روستای لافت: استان هرمزگان، بخش مرکزی شهرستان قشم، شمال غرب جزیره قشم، دهستان سلخ

ساعت بازدید: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

دره شور

در جنوب غار نمکدان، یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم به‌نام دره شور قرار دارد. بومی‌های منطقه، این دره را به‌نام «تنگه مکینه» یا «هوباد» می‌شناسند و به‌لطف طبیعت خاصش، به‌عنوان یکی از ژئوسایت‌های ژئوپارک قشم شناخته می‌شود. وسعت این تنگه، ۱۲ کیلومتر است و یکی از ویژگی‌های خاصش، صدای بسیار وهم‌انگیزی است که هنگام عبور باد در میان دیواره‌های آن شنیده می‌شود. چشمه‌های سولفور (گوگرد) هم یکی دیگر از جذابیت‌های دره شور است. اهالی قشم و بومی‌های منطقه، از این چشمه‌ها برای درمان استفاده می‌کردند. خوب است بدانید که در این دره، خبری از پوشش گیاهی نیست.

پارک کروکودیل از جاهای دیدنی قشم

پارک کروکودیل نوپک قشم اولین و تنها مرکز در ایران و خاورمیانه است که به پرورش کروکودیل می‌پردازد. حدود ۱۰۰ کروکودیل در این پارک زمدگی می‌کنند و شما می‌توانید بزرگ‌ترین کروکودیل ایران را در این مجموعه ببینید. این مجموعه، بخشی را به ارائه اطلاعات مفید درباره نحوه زندگی این حیوانات، تولد بچه‌ها و… اختصاص داده که توضیحات کاملی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. 

علاوه‌براین، حیوانات دیگری مثل شترمرغ آفریقایی، بز تالی، کبک، طاووس، بلدرچی، میمون، مرغ شاخ‌دار، سار، مار پیتون، سوسمار ایگوانا و… وجود دارد که امکان بازدید از آن‌ها برای گردشگران فراهم شده است.

آدرس پارک کروکودیل قشم: چهار کیلومتری جزیره قشم، کیلومتر ۷ اتوبان قشم به درگهان

قلعه پرتغالی قلعه تاریخی نظامی قشم

از دیگر جاهای دیدنی قشم می توان به قلعه های پرتغالی اشاره کرد. قله پرتقالی ها از جمله آثار تاریخی قشم به شمار می رود و در سال ۱۵۰۷ میلادی توسط پرتغالی و زمانی که آب های خلیج فارس تحت اشغال آنها بود احداث شد. سپس در سال ۱۳۷۰ یک باستان شناس ایرانی آن را کشف کرد. به این ترتیب قلعه پرتغالی ها در شمار مکان های تاریخی و امکان توریستی جزیره قشم جای گرفت.

این قلعه در ضلع شمالی جزیره قشم و نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و از بخش های مختلفی نظیر کلیسا، آب انبار، زندان ها، انبار جنگ افزار، سربازخانه، مقر فرماندهی و تالار تشکیل شده است. می توانید همه روزه قبل از ساعت ۱۸ بعدازظهر از این مکان بازدید کنید.

چاه های تل آب یا طلا | تکنولوژی زمان هخامنشیان 

چاه های تل آب یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم هستند که در روستای لافت قرار دارند. این گودال‌های عجیب که با نام چاه‌های طلا نیز شناخته می‌شوند، در نزدیکی قلعه نادری لافت و در دامنه کوه قرار دارند. این چاه‌ها نشانی از تکنولوژی ذخیره آب باران در زمان هخامنشیان هستند که امروزه به یکی از دیدنی های قشم تبدیل شده اند.

گفته می‌شود که در گذشته چاه‌های تل آب به تعداد ۳۶۵ روز و یک چاه برای سال‌های کبیسه یعنی ۳۶۶ چاه بود که مردم در هر روز از سال درپوش یکی از آن‌ها را برای استفاده باز می‌کردند. امروزه تعداد کمی از چاه‌ها باقی مانده و اکثر آنها به مرور زمان با گل و لای رسوب پر شده‌اند. چاه های تل آب یکی دیگر از جاهای دیدنی تاریخی قشم هستند که بازدید از آن‌ها در سفر به قشم می تواند جالب باشد.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای لافت، ۳۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی

درخت معابد قشم

درخت معابد یکی از رستنی‌های منحصربه‌فردی است که بیشتر در مناطق گرمسیری از جمله مناطق جنوبی ایرانی رشد می‌کند. این درخت که به درخت لور نیز شهرت دارد در مناطق محدودی دیده می‌شود. نمونه‌های این درخت را می‌توان در مناطقی از کشور هند و همچنین جنوب شرق آسیا دید. برای اولین بار بذر این درخت در دوران ایلخانان و یا تیموریان از کشور هندوستان به ایران آورده شد و ازاین‌رو به نام انجیر هندی نیز شهرت دارد. در حال حاضر نمونه‌های این درخت را می‌توان در مناطقی از کیش، بندرعباس، قشم و چابهار پیدا کرد. در جزیره چشم‌نواز قشم نیز این گیاه خارق‌العاده به چشم می‌خورد. درخت معابد قشم از جمله دیدنی‌هایی است که به گردشگران تور قشم توصیه می‌شود تا در طول سفرشان فرصت دیدن آن از نزدیک را از دست ندهند. گفتنی است این درخت عمری نزدیک به ۶۰۰ سال دارد و شاخه‌های آن با شکل و شمایل متمایزی که دارند نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کنند.

نشانی: استان هرمزگان، قشم، منطقه تم سنیتی

ساعت‌های بازدید: شبانه‌روزی

ساحل نقره‌ای قشم؛ ساحلی درخشان با نورهای خیره‌کننده 

اگر می‌خواهید شاهد زیبایی خیره‌کننده در طبیعت قشم باشید، به ساحل نقره‌ای بروید. شن‌های مشکی و نقره‌ای ساحل نقره ای قشم را پوشانده‌اند و همچون چراغ‌هایی ریز در فضا می‌درخشند. علت این درخشندگی می‌دانید چیست؟ وجود کانی‌های معدنی براق زیر نور آفتاب چنین درخشندگی را به وجود می‌آورند؛ البته وجود فیتوپلانگتون‌ها و صدف‌های دریایی در ظاهر شدن این درخشندگی تاثیر قابل توجهی دارند. در نظر داشته باشید که قدم‌زدن در ساحل نقره‌ای به منظور حفظ این سرمایه طبیعی ممنوع است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شمال غربی جزیره هنگام.

ساعت بازدید: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

تنگه چاکاویر از جاهای دیدنی قشم

تنگه زیبای چاکاویر یکی از جاذبه های طبیعی قشم است که بر اثر فرسایش آب ایجاد شده است. دیواره تنگه پر از حفره‌ها و فرورفتگی‌های نامنظم است که فضای زیبا و رویایی ایجاد کرده است. برای بازدید از این تنگه باید آمادگی جسمانی کافی و لوازم موردنیاز را همراه داشته باشید و ترجیحا از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. بهترین زمان برای بازدید از تنگه چاکاویر، فصل پاییز و زمستان است، درغیراین‌صورت با هوای گرم شرجی نمی‌توان تنگه را طی کرد. عکاسی از فضای تنگه چاکاویر، یادگاری‌های زیادی از سفر به قشم باقی خواهد گذاشت. 

آدرس تنگه چاکاویر: جزیره قشم، نزدیک روستای گوران

جزیره دلفین ها جزیره زیبای اطراف قشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم جزیره دلفین ها است. در این جزیره دلفین ها در فصل زمستان بیشتر دیده می شوند. دلفین ها موجوداتی دوست داشتنی وبا هوش هستند و هر ساله افراد زیادی را به سمت این جزیره می کشانند. البته شما می توانید برای تماشای دلفین ها از استخرهای داخل شهری قشم هم بازدید کنید. ولی در جزیره دلفین ها همه چیز کاملا طبیعی است و می تواند اتفاقی شاهد بازی و نمایش آنها در آب های نیلگون خلیج فارس باشید.

کارگاه لنج‌ سازی روستای گوران | روستایی سرسبز و تاریخی

یکی از خاص‌ترین منظره‌هایی که در سواحل خلیج فارس می‌توانند ببینید کارگاه لنج سازی روستای گوران است. گوران روستایی سرسبز و تاریخی با نخلستان‌های دلرباست که گردشگران با سفر به آن می‌توانند از نزدیک با نحوه ساخت لنج آشنا شوند. هنگام ورود به روستا یک لنج زیبا که نماد این مکان و هنر مردم روستا است، چشم‌ها را به سمت خود می‌کشاند.

لنج درواقع همان کشتی‌های بزرگ و چوبی است با این تفاوت که تمامی آنها با دست و بدون استفاده از هیچ دستگاه خاصی ساخته می‌شود و این هنر و مهارت زیاد لنج‌سازان را به رخ می‌کشد. اگر به دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم هستید، روستای گوران و کارگاه لنج سازی آن را از دست ندهید. البته به دلیل گرمای هوا پیشنهاد می‌کنیم کارگاه لنج سازی را در فهرست جاهای دیدنی قشم در زمستان یا پاییز قرار دهید.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای گوران، کارگاه لنج سازی گوران

درگهان قشم | Dargahan Market

تا قبل از ۱۳۸۵ مرکز خرید درگهان بین جاهای دیدنی قشم برای گردشگرها خیلی شناخته‌شده نبود چون مثل الان رونق تجاری نداشت و تنها یک روستای ساده بود. کم‌کم ساخت‌وساز بازارها و مراکز خرید آن‌قدر زیاد شد که بافت روستایی جایش را به قطب تجاری قشم داد. مراکز خرید درگهان همان جایی است که اگر اهل بازارگردی باشید، بازار و اجناس جور‌و‌واجورش ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. همه‌جور جنسی در بازارهای درگهان پیدا می‌شود، از ارزان و کیفیت معمولی گرفته تا گران و لوکس.

اگر کفش آهنی به‌پا کنید و حسابی برای گشت‌و‌گذار در بازارهای درگهان وقت بگذارید قطعا اجناس مرغوب با قیمت مناسب گیرتان می‌آید. برای خرید از بازارهای درگهان یک نکته مهم یادتان باشد که حتی اگر جنسی را از معروف‌ترین برند هم می‌خرید، قبل از خرید حتما درست‌بودن آن را تست کنید.

برای رفتن به درگهان می‌توانید از قشم با ماشین شخصی یا با تاکسی‌ها به این منطقه بروید. این مسافت حدود ۲۰ کیلومتر است و کمتر از نیم‌ساعت زمان می‌برد.

 مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین | Negin Diving Center

مرکز غواصی ساحل قشم یکی از جاهای دیدنی قشم برای آن‌هایی است که از بودن و شناورشدن در عمق آب لذت می‌برند. نگین ساحل قشم تنها مرکز رسمی غواصی سازمان SSI ( مدرسه معتبر و باسابقه بین‌المللی غواصی که به غواص‌ها و مراکز غواصی در سراسر دنیا آموزش می‌دهد) در ایران است که انواع دوره‌های آموزشی غواصی را تا پیشرفته‌ترین سطح برگزار می‌کند.

در مرکز غواصی نگین ساحل قشم علاوه بر غواصی می‌توانید انواع تفریحات هیجان‌انگیز آبی مثل شاتل، بنانا و قایق‌سواری را تجربه کنید.

آدرس: قشم، پارک زیتون

شماره‌تلفن: ۰۷۶۳۳۳۸۷۷۷۷

ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح تا ۷ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا