هتل ها

از ایتالیا اینجوری لذت ببرید!

ایتالیا یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است که در سال 2023 54.7 میلیون گردشگر بین المللی را به خود جذب کرده است، بنابراین فرار از جمعیت، به خصوص در شهرهای بزرگ و مناطق محبوب ساحلی، غیرممکن است. آن را از من بگیرید – من تقریباً پنج سال است که در رم زندگی می کنم و به سراسر کشور سفر کرده ام، از دولومیت ها در شمال تا سیسیل در جنوب. با این حال، اگر کمی استراتژیک هستید، می توانید راه هایی برای ایجاد مسیر خود بیابید – و تجربه ای جادویی در il bel paese. می‌توانید به مناطق زیر رادار بروید، خود را در زندگی روستایی غوطه‌ور کنید و به دنبال جایگزین‌هایی برای مکان‌های فهرست سطلی باشید که همه به آن سر می‌زنند. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می کند با جوامع محلی ارتباط برقرار کنید و سفری غنی تر و به یاد ماندنی تر داشته باشید.

مقاصد زیر رادار را کاوش کنید

ایتالیا از 20 منطقه تشکیل شده است که برخی از آنها به طرز سعادتی کمتر محبوب مانده اند. به‌جای رفتن به توسکانی برای یافتن تپه‌ها و دهکده‌های قرون وسطایی، به عنوان مثال، Umbria یا Abruzzo را در نظر بگیرید. اومبریا در مرکز ایتالیا واقع شده است و قلب سبز ایتالیا محسوب می شود. در اینجا، شهرهای تپه‌ای جذابی مانند Orvieto، Prougia، و Assisi و مناظر روستایی را خواهید دید که درختان زیتون و مزارع آفتابگردان یا خشخاش تپه‌ها و دره‌ها را پوشانده‌اند.

آبروزو از کوه‌های آپنین تا ساحل آدریاتیک امتداد دارد و یک سوم آن شامل پارک‌های ملی از جمله گران ساسو و پارکو نازیونال دلا مایلا است، بنابراین مکانی عالی برای کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و دوستداران طبیعت است که می‌توانند تا اتمسفر پیاده‌گردی کنند. صومعه سانتو اسپیریتو، که در قرن سیزدهم توسط راهبان بندیکتین تأسیس شد، در مسیر دوچرخه سواری Via Verde در امتداد ساحل ترابوکی دوچرخه سواری کنید و یک شب را در یک کابین چوبی کوچک در Dimore Montane در داخل Parco Nazionale della Maiella بگذرانید. جدای از شلوغی کمتر، این مکان‌ها نسبت به مکان‌های توریستی ارزان‌تر هستند.

حتی در مناطق معروف تری مانند کامپانیا – محل ساحل آمالفی و کاپری – می توانید مکان های کمتر محبوبی را پیدا کنید که ویژگی محلی خود را حفظ کرده اند. Marie-Louise Sciò، مدیرعامل هتل‌های Pellicano، که دارای سه هتل بوتیک در مقاصد ساحلی زیر رادار است، می‌گوید: «هنوز می‌توانید رستوران‌ها، بارها، و فروشگاه‌های واقعاً اصلی را پیدا کنید، اما آن‌ها اصیل نیستند. در شهر سانتا سورا، در نزدیکی هتلش La Posta Vecchia، Sciò از L’Isola del Pescatore، یک رستوران کوچک کنار ساحل که به گفته او «بهترین سوپ ماهی را سرو می‌کند» دوست دارد. Ischia، جایی که هتل‌های Pellicano Mezzatorre را اداره می‌کند، با سواحل فوق‌العاده، چشمه‌های آب گرم، تاکستان‌هایی مانند Casa d’Ambra، و رستوران‌های خانوادگی مانند Umberto a Mare، جایگزین خوبی برای کاپری است. ”

فراتر از شهرهای بزرگ بروید

به گفته الیزابت هیث، نویسنده سفر، که 15 سال در دهکده کوچک اومبریایی به نام آلرونا زندگی کرده است، بازدید از شهرهای کوچک بهترین راه برای دیدن قسمتی واقعی تر از ایتالیا است. او می‌گوید: «کلمه اصالت چنان در زبان مسافرتی پرت می‌شود که فکر می‌کنم معنای خود را از دست داده است، اما من احساس می‌کنم اینجا واقعاً چنین چیزی را داریم. «اگر مردم بخواهند نگاه واضح‌تری به نحوه زندگی روزمره ایتالیایی‌ها در این شهرهای کوچک، نحوه ارتباط آنها با زمین، نحوه برداشت محصول داشته باشند، این همان تجربه‌ای است که می‌توانند در اینجا داشته باشند، حتی در یک شهر متوسط ​​مانند Orvieto. نمی توانم پیشنهاد بدهم زیرا به جای 200 نفر 10000 نفر دارد.

از آنجا که ایتالیایی ها مدافعان پرشور میراث خود هستند، انجمنی مسئول حفاظت و ترویج شهرهای کوچک ایتالیا و میراث هنری و فرهنگی آنها است. نامیده می شود Borghi più belli d’Italia و 313 روستا را به عنوان زیباترین روستاهای ایتالیا به رسمیت شناخته است. یکی از موارد مورد علاقه هیث و اسکیو، سیویتا دی باگنورجیو است که به “شهر در حال مرگ” معروف است، زیرا تپه توفی که روی آن قرار دارد به آرامی در حال فرسایش است و آن را شبیه جزیره ای می کند که از دره بیرون آمده است. من شخصا عاشق Tropea هستم، دهکده ای بر فراز صخره و مشرف به دریا در ساحل خدایان در کالابریا، که طبق افسانه ها توسط هرکول تأسیس شده است.

به دنبال جایگزینی برای جاذبه های معروف باشید

اگر از ذهنیت فهرست سطلی رها شوید، متوجه خواهید شد که مناظر باورنکردنی در سرتاسر ایتالیا وجود دارد که به ندرت بازدیدکننده ای دارد. «روز پیش به Ostia Antica رفتم، که یکی از باورنکردنی‌ترین مناظر رومی است که هنوز پابرجاست. Sciò که در رم مستقر است، می گوید. حدود 40 دقیقه خارج از رم، Ostia Antica یک شهر بندری پر رونق در دوران امپراتوری روم بود، و خرابه هایی که می توانید در آنجا ببینید به همان اندازه باورنکردنی هستند، اگر نه بیشتر از آنچه در فروم رومی می بینید. به ویژه به موزاییک های سیاه و سفید توجه کنید که برخی از آنها خدایان و موجودات دریایی را به تصویر می کشند، در حالی که برخی دیگر توسط صاحبان مغازه ها برای تبلیغ کالاها و خدمات خود نصب شده اند.

انتخاب دیگر؟ Palazzo Doria Pamphilj، که به گفته ی سیو، “یکی از زیباترین مجموعه های خصوصی هنر رنسانس و روم” را دارد. این کاخ که متعلق به خانواده نجیب پامفیلی است، درست در خیابان شلوغ «ویا دل کورسو» رم، شامل آثاری از رافائل و کاراواجو، به‌علاوه سالنی از آینه‌ها با الهام از آینه ورسای است. و این تنها یک نمونه از یک کاخ آراسته پر از هنر است.

در سرتاسر ایتالیا، ویلاهای مجلل و کاخ های خصوصی وجود دارد که در معرض دید عموم قرار گرفته اند و به شما نگاهی اجمالی به دوره های مختلف تاریخی می دهند. به عنوان مثال، ویلا روفولو و ویلا سیمبرون در ساحل آمالفی، به ترتیب به قرن سیزدهم و یازدهم باز می گردند، اما بعداً بازسازی شدند. در میلان، ویلا نچی کمپیلیو یکی از بهترین نمونه های این کشور از معماری آرت دکو در دهه 1930 است. بسیاری از این مکان‌ها توسط Fondo Ambiente Italiano (FAI)، یک سازمان غیرانتفاعی با الگوبرداری از اعتماد ملی در بریتانیا، حفظ و مدیریت می‌شوند.

با یک متخصص محلی یک تور رزرو کنید

هیث و همسرش پائولو مارکتی تورهای Villaggio را در سال 2023 راه اندازی کردند تا به مسافران تجربه ای همه جانبه را در دهکده خود آلرونا، که یکی از روستاهایشان است، ارائه دهند. Borghi più belli d’Italiaو کمی رونق اقتصادی به شهر بدهید. در طول یک هفته، گروه کوچکی از مسافران ممکن است به جستجوی قارچ بروند یا در برداشت زیتون شرکت کنند، در کلاس سفالگری در Orvieto شرکت کنند، یک کلاس آشپزی با مادر مارچتی برگزار کنند و یک سفر یک روزه به Civita di Bagnoregio داشته باشند. شهر مرگ ذکر شده. هیث می‌گوید: «امیدواریم که این زندگی تازه‌ای در این جامعه دمیده شود و به مردم کمک کند تا از روستاهای کوچکی که کاملاً متضاد هستند تا جایی که می‌توانید به جایی مانند ونیز، رم یا فلورانس برسید، قدردانی کنند.

در همین حال، استلاویژن سفر توسط زو شاپیرو کانادایی مستقر در رم با هدف نشان دادن ایتالیای واقعی فراتر از کلیشه ها به مسافران تاسیس شد. سفرهای گروهی کوچک Stellavision بر مکان‌های صعب العبور مانند Puglia و جزایر Aeolian در سواحل سیسیل متمرکز است. این شرکت مسافرتی بوتیک فمینیستی همچنین با سازماندهی سفرهایی به جنوب ایتالیا و ارائه تجربیات منحصر به فرد مانند یک تور پیاده روی متمرکز بر زنان در روم باستان، صدای گروه های به حاشیه رانده شده را متمرکز می کند.

ما برای شما یک راهنمای عالی پیدا خواهیم کرد، اما Stellavision هرگز تور کولوسئوم را ارائه نخواهد کرد. افرادی در اینجا هستند که از قبل از ورود من، بهتر از هر زمان دیگری این کار را انجام می‌دهند، و این قدرت آنهاست.» شاپیرو می‌گوید. جایی که Stellavision برتر است، مسافران انفرادی، مسافران زن، مسافران خاص را به تجربه یک ایتالیا در پشت صحنه می برد که معمولاً برای گردشگران عادی شما غیرقابل دسترس یا ناشناخته است.

به دنبال اقامتگاه های بوتیک باشید

ایتالیا هتل های مجلل زیادی با برندهای معروف دارد، اما تعداد زیادی هتل بوتیک خانوادگی باورنکردنی نیز در سرتاسر کشور وجود دارد. در این مکان‌ها، احتمالاً صاحبان آن‌ها را ملاقات می‌کنید و توصیه‌های شخصی و راهنمایی‌های داخلی آن‌ها را دریافت می‌کنید. برای مثال هتل Grand Excelsior Vittoria در سورنتو را در نظر بگیرید. در سال 1834 افتتاح شد و به مدت 190 سال به طور مداوم توسط خانواده فیورنتینو اداره می شود. در سفری که اخیراً به آنجا داشتم، توصیه مالک نسل پنجم گیدو فیورنتینو را قبول کردم و یک جعبه چوبی منبت کاری شده زیبا از صنعتگر مورد علاقه او خریدم.

Sciò دو انتخاب دارد: هتل لا پرلا در دولومیت، یک کلبه کوهستانی صمیمی که توسط آنی و ارنستو کوستا در دهه 1950 تأسیس شد و اکنون توسط پسران آنها اداره می شود، و کورته دلا ماستا در Civita di Bagnoregio. او با اشاره به لاپرلا می گوید: «شخصیت بسیار زیادی وجود دارد. یک چشم انداز وجود دارد، یک نقطه نظر وجود دارد، و مکان کاملاً شگفت انگیز است.

برو تو فصل خارج

در شهرهای محبوبی مانند رم، فلورانس و ونیز، به نظر می‌رسد که فصل کم هوا کوتاه‌تر می‌شود، اما اگر واقعاً می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، کمی آفتاب را قربانی کنید و به جای آن در زمستان بروید. از نوامبر تا مارس – و به‌ویژه ژانویه و فوریه – جمعیت کمتر، نرخ‌های پایین‌تر در هتل‌ها و رزرو رستوران‌های لحظه آخری بیشتری خواهید یافت. من ژانویه را در رم دوست دارم، زمانی که روزهای روشن، شفاف و ازدحام کمتری وجود دارد.

من عاشق رم و ونیز هستم، بنابراین اصلاً نمی‌خواهم آن مکان‌ها را خراب کنم. هیث می‌گوید فقط فکر نمی‌کنم فصل اوج دیگر زمان بازدید از آنها باشد. “من در ژانویه در ونیز بودم و فوق العاده بود.”

اگر می خواهید هوای خوب و آفتابی و جمعیت نسبتاً کمتری نسبت به تابستان دارید، فصل شانه (یعنی بهار و پاییز) سازش خوبی است. Sciò می گوید: «شخصاً من عاشق سفرهای سپتامبر، اکتبر و مه برای سفر به ایتالیا هستم. آن ماه‌ها زمان‌های خوبی برای بازدید از مقاصد ساحلی مانند ساحل آمالفی، ریویرا ایتالیا، پولیا و سیسیل هستند، زیرا ایتالیایی‌ها در ماه‌های ژوئیه و آگوست به مقصدهای ساحلی می‌روند.

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا