اخبار گردشگری

ساحل آلبالویی ایران کجاست؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از دلتا، بانک قرمز ایران کجاست؟ شاید این سوالی باشد که برای شما عجیب و جالب باشد. آیا می توان ساحلی با ماسه قرمز گیلاسی داشت؟

ساحل سرخ هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است. هرمز در استان هرمزگان قرار دارد. جزیره هرمز به دلیل دارا بودن تنوع رنگ ها و حتی سنگ ها به جزیره رنگ ها نیز معروف است.

موقعیت جغرافیایی

ساحل سرخ ایران یا جریزه هرمز در 8 کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس قرار دارد. خرز منطقه بزرگی نیست، اما در سال های اخیر به پربازدیدترین مقصد تفریحی و گردشگری تبدیل شده است.

دانلود 12 1

این قلعه خاص و زیبا با قدمتی بیش از 500 سال یکی از خاص ترین آثار تاریخی جزیره هرمز است. این قلعه توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب می کند و هر سال بر بازدیدکنندگان آن افزوده می شود.

دره رنگین کمان

دره رنگین کمان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خاص در سواحل سرخ ایران است. این دره به دلیل رنگ های متنوع در خاک به دره رنگین کمان معروف است. ماسه های رنگی این دره شامل رنگ های زرد، قرمز، سفید، نارنجی و سبز است که از دیدن آن ها شگفت زده خواهید شد.

غار نمک

ساحل گیلاس

یکی دیگر از جاذبه های زیبای جزیره هرمز غار نمکی آن است. این غار به یکی از زیباترین غارهای نمکی جهان تبدیل شده است. علاقه مندان به طبیعت گردی و زمین شناسی از این غار شگفت انگیز لذت خواهند برد.

ساحل سرخ

دانلود 5

این ساحل به دلیل رنگ خاص قرمز و گیلاسی آن بسیار جذاب است. از دلایل زیبا شدن این ساحل می‌توان به وجود مواد معدنی آهن و اکسید آهن در ماسه‌های دریای سرخ ایران اشاره کرد. یکی از نکات جالب سواحل سرخ ایران این است که خاکش رنگش را برمی‌گرداند و اگر به آن دست بزنی دستت سرخ می‌شود.

فاصله قشم تا جزیره هرمز

برای رفتن به جریزه هرمز می توانید از قایق، بارج و کشتی استفاده کنید. این قایق ها از جزیره قشم و بندرعباس به هرمز می روند. معمولا سفر یک روزه به ساحل سرخ ایران یک سفر یک روزه است، اما امکانات رفاهی و تفریحی برای اقامت و گشت و گذار بیشتر در این جزیره وجود دارد. برای سفر به جرز می توانید از تورهای معتبر استفاده کنید تا سفری خوب و دلنشین با آسایش و امنیت کامل را تجربه کنید.

تحریریه تودی تریپ

ما در تودی تریپ سعی می کنیم بهترین راهنمای سفر برای تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا