اخبار گردشگری

صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان

به گزارش مهر، سید مجید میراحمدی در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان گفت: در این جلسه بحث های مربوط به زائران غیرایرانی بررسی شد.

رئیس ستاد کل کشور در اربعین ادامه داد: زائران خارجی که از کشورهای افغانستان، پاکستان و سایر کشورها می آیند; محل خروج آنها از لبه دهانه است. موضوع مهم این زائران بحث حمل و نقل است که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت لذا زائران عزیز پاکستانی باید با اتوبوس شخصی وارد کشور شوند. همچنین در این جلسه مصوب شد زائران افغانستانی با اتوبوس ها و وانت های مورد تایید مانند اتوبوس های پاکستانی در کشورمان برای جابجایی زائران تا مرز عراق تردد کنند.

وی در خصوص زائران بومی گفت: این بستگان می توانند برای ورود به کشور عراق گذرنامه قانونی خود را از سند خادم اعلام شده توسط فرج و اخذ این مدارک از طریق دفاتر ضامن و سپس عبور از مرز شلمچه اقدام کنند.

میراحمدی با بیان اینکه برآورد ما این است که در اربعین 1403 بیش از 500 هزار زائر داخلی و خارجی از مرزهای کشورمان به کشور عراق تردد کنند، تصریح کرد: تمامی امکانات ممکن را برای اتباع غیرایرانی و انواع خدمات از جمله استراحتگاه، موکب های پذیرایی فراهم کرده ایم. و خدمات بهداشتی درمانی در سفر این عزیزان به ایران به نحو مناسب ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد کل کشور در اربعین خاطرنشان کرد: برای نزدیکان پاکستان، دولت عراق 50 هزار نفر را تعیین کرده است. با توجه به این؛ ستاد اربعین خراسان رضوی و استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل خود را برای استقبال از این زائران اعلام کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی تصریح کرد: برای زائران ایرانی در خصوص گذرنامه زیارتی اربعین با طرف عراقی به توافق رسیده ایم و با هزینه 65 هزار تومان به سرعت صادر می شود. همچنین ارز اربعین در جلسه با رئیس جمهور به تصویب رسید و بانک مرکزی نیز اعلام آمادگی کرد. از سوی دیگر در خصوص بلیت هواپیما در جلسه ستاد اربعین به تصویب رئیس جمهور رسید و تاکید شد که نرخ بلیت هواپیما کنترل شود تا آسیبی به زائران وارد نشود.

میراحمدی ادامه داد: همچنین باید گفت; برای زائران عزیزی که از اول صفر حرکت می کنند و معمولا این تردد تا 12 صفر ادامه دارد، تصمیمات خوبی گرفته شده تا موکب های ایرانی حتما خدمات لازم را به زائران ارائه دهند. در بحث مدیریت حمل و نقل مقرر شد از تمام ظرفیت کشور برای جابه جایی زائران استفاده شود تا زائران گران قیمت با مشکل مواجه نشوند. برای این منظور با دولت عراق توافق شد که حمل و نقل زائران عزیزمان به سرعت در داخل آن کشور انجام شود.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: موضوع تامین آب، یخ و چتر در مرزها به خوبی رصد می شود. با توجه به این؛ سفر مشترکی بین وزرای دو کشور صورت گرفت و باید گفت اقدامات خوبی از سوی دولت عراق در آن سوی مرز انجام شده است. انشاالله به یاری خدا شاهد اربعین خوبی مثل پارسال باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا