ایران گردی

زیباترین دریاچه رشت / دریاچه سراوان؛ جاذبه‌ای خاص و دیدنی

تودی تریپ: چشم انداز زیبای طبیعی، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه های خروشان و جنگل بکر از جاذبه های اطراف دریاچه سراوان است. اما دریاچه سراوان معروف ترین جاذبه پارک جنگلی سراوان است.

گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از باتلاق سراوان به این منطقه سفر می کنند. سراسر استان گیلان را جنگل های سرسبز و جاذبه های طبیعی احاطه کرده است که این استان را به یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی ایران تبدیل کرده است.

آشنایی با دریاچه زیبا و خاص سراوان

دریاچه سراوان یکی از بکرترین مناطق دیدنی و گردشگری است. منظره زیبای این دریاچه در سمت چپ در ورودی فاز دوم پارک جنگلی قرار دارد. این پوشش سبز تالاب سراوان را به جاذبه ای زیبا برای گردشگران تبدیل کرده است. این دریاچه و پارک جنگلی اطراف آن نزدیک به رشت است که این منطقه را برای همگان محبوب تر می کند.

زیباترین دریاچه رشت / دریاچه سراوان;  یک جاذبه خاص و دیدنی

هم دریاچه و هم پارک جنگلی 487 هکتار مساحت دارند که 210 هکتار آن حفاظت شده است.

دریاچه و پارک جنگلی در منظره صبح بسیار مسحورکننده هستند و در میانه مه صبحگاهی تور تجربه بهتری را ارائه می دهد.

با گشت و گذار در دریاچه در میان درختان سر به فلک کشیده خاطرات زیبایی در ذهن شما حک می شود. اگر قصد سفر به رشت را دارید، رفتن به این دریاچه و پارک جنگلی سراوان را فراموش نکنید، زیرا بدون دیدن این منطقه، تجربه رشت شما ناقص خواهد بود.

به لطف سرسبزی و پوشش گیاهی این پارک، اطراف دریاچه سراوان همیشه سرسبز و دلفریب است. به دلیل وجود درختان سر به فلک کشیده اطراف، نوعی خزه روی دریاچه وجود دارد که تمام دریاچه را پوشانده و زیبایی عجیبی ایجاد می کند. این پارک هم درختانی دارد که به طور طبیعی رشد کرده اند و هم درختانی که به مرور زمان کاشته شده اند.

زیباترین دریاچه رشت / دریاچه سراوان;  یک جاذبه خاص و دیدنی

دسته اول شامل بلوط، توسکا، آلو، بید و غیره و دسته دوم شامل درختانی مانند کاج تدا، کاج سیلوستریس و سرو نقره ای است. همچنین باید اضافه کرد که در اطراف باتلاق سراوان و در پارک جنگلی گونه های مختلفی از پرندگان و جانوران از جمله: دارکوب، خرگوش، کبک، راسو و جغد زندگی می کنند. همچنین در این جنگل انواع خزندگان و حشرات وجود دارد.

دریاچه زیبا و دیدنی سراوان رشت

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و یکی از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار دارد و نمای زیبای آن جلوه خاصی به این پارک جنگلی بخشیده است.

در نگاه اول، بسیاری از گردشگران تصور می کنند که یک چمنزار وسیع در مقابل آنها وجود دارد. اما اینطور نیست. خزه های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت روی درختان منطقه، سراسر دریاچه را با پوشش سبزی پوشانده است.

زیباترین دریاچه رشت / دریاچه سراوان;  یک جاذبه خاص و دیدنی

پوشش سبز دریاچه، تالاب سراوان را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گیلان تبدیل کرده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده مناسب و مجاورت با شهر رشت دارد که تاثیر بیشتری در محبوبیت این منطقه دارد.

دریاچه و پارک جنگلی سراوان در جنگلی به مساحت 1487 هکتار واقع شده است که 210 هکتار آن حفاظت شده است.

سایر نقاط جنگل سراوان برای تفریح ​​در این منطقه بسیار مناسب است. پارک جنگلی سراوان به طول 7600 کیلومتر و عرض شرقی-غربی دو کیلومتر گسترده شده است و در سال 1370 این قسمت از جنگل سراوان جدا شد تا به عنوان پارک جنگلی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر تصمیم دارید صبح از تالاب سراوان رشت دیدن کنید، منظره دریاچه و جنگل سرسبز در مه صبحگاهی شما را شگفت زده خواهد کرد و گشت و گذار در دریاچه سراوان در میان درختان سر به فلک کشیده خاطرات فراموش نشدنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. با حرکت در تالاب سراوان می توانید ماهی های زیادی را در آب ببینید.

زیباترین دریاچه رشت / دریاچه سراوان;  یک جاذبه خاص و دیدنی

در سفر به رشت حتما کمی وقت بگذارید و از پارک جنگلی و تالاب سراوان دیدن کنید. سفر به رشت بدون دیدن زیبایی های این منطقه کامل نیست.

دریاچه سراوان در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار دارد. این منطقه یکی از ویژگی های بخش سنگر شهرستان رشت و یکی از قدیمی ترین مناطق جنگلی ایران است. برای رفتن به دریاچه سراوان باید به پارک جنگلی سراوان در کیلومتر 17 اتوبان رشت – قزوین بروید.

این پارک در ضلع غربی جاده قرار دارد. پارک جنگلی سراوان بین رشت و سیاهکل در محدوده وسیعی از جنگل سراوان قرار دارد. این پارک جنگلی از شرق به بزرگراه رشت-کازوین، از جنوب به روستای کچا، از غرب به روستای بهدان و از شمال به جاده نیروگا می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا