ایران گردی

قیمت بلیت‌های نجف به ۱۷ میلیون رسید؟ + علت گرانی چیست؟

به گزارش تودی تریپ، با وجود عرضه کم بلیت های اربعین، قطعا بازار سیاهی به وجود می آید و قیمت های بالایی برای بلیت ها ارائه می شود. اگر وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری بلیت ها را به نحو احسن تخصیص می دادند، این اتفاق نمی افتاد. در حال حاضر تعداد پروازها را کاهش داده و قیمت ها را افزایش داده اند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حالی که نرخ مصوب بلیت هواپیما از مشهد به نجف 9.5 میلیون تومان تعیین شده بود، اما با فروش تمامی بلیت های اربعین به 3 آژانس در تهران، در حال حاضر پروازهای مشهد به نجف انجام می شود. از 14 تا 17 میلیون تومان به فروش می رسد.

ایسنا: فرهاد دوایی در گفت وگو با ایسنا، درباره کمبود بلیط هواپیما و افزایش قیمت آن برای سفر در اربعین، اظهار کرد: متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت سفر در اربعین را به 3 اپلیکیشن کره ای علی بابا واگذار کرده است. اسنپ ​​و پرواز امروز. در حالی که علی بابا 2 ماه پیش به دلیل گرانی تعلیق شد.

وی افزود: این 3 اپلیکیشن هر طور که بخواهند بلیت می فروشند. یعنی آژانس های مسافرتی در مشهد هیچ کاری نمی کنند. همچنین کرایه های مصوب برای پروازهای اربعین به هیچ وجه رعایت نمی شود. در حال حاضر با اینکه پول از خراسان رضوی خارج می شود، اما استان مالیات خود را پرداخت می کند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر عرضه کم و تقاضا برای سفر اربعین زیاد است. اگر پروازهای بیشتری به سفرهای اربعین اختصاص می یافت، قیمت بلیت مشهد به نجف 9.5 میلیون تومان باقی می ماند، اما در حال حاضر بلیط هواپیما مشهد به نجف 14 تا 17 میلیون تومان فروخته می شود.

دوایی ادامه داد: با وجود عرضه اندک بلیت های اربعین، قطعا بازار سیاهی به وجود می آید و قیمت های بالایی برای بلیت ها ارائه می شود. اگر وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری بلیت ها را به نحو احسن تخصیص می دادند، این اتفاق نمی افتاد. در حال حاضر تعداد پروازها را کاهش داده و قیمت ها را افزایش داده اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه این انحصار است که صنعت گردشگری را در کشور از بین برده است. فروش بلیط سفر توسط 3 آژانس چیزی جز انحصار 3 آژانس نیست تا چند ماه پیش به دلیل گرانی متوقف شد. 2 ماه پیش آژانسی را متوقف کردند و اکنون فروش همه بلیت های اربعین را به همان آژانس واگذار کردند. اگر این به معنای انحصار نیست، پس چه؟

دبیر انجمن دفاتر سیاحتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 600 دفتر آژانس مسافرتی در مشهد داریم. چرا این ظلم را در حق این خدمات می کنند؟ یکی از پایگاه های هوایی نجف و بغداد بعد از تهران، مشهد است. چرا انحصار فروش بلیت اربعین در تهران را حفظ کردند؟

دوایی تصریح کرد: هم اکنون زائران برای سفر به کربلا سرگردان هستند. زائران از قبل برای سفر به کربلا در ایام اربعین برنامه ریزی کرده اند و در هزینه ها صرفه جویی کرده اند، اما اکنون باید برای سفر به عتبات 2 تا 3 برابر هزینه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا