ایران گردی

دریاچه ویستان؛ تماشایی‌ترین دریاچه گیلان

تودی تریپ: بلایای طبیعی جدا از آسیب هایی که در مناطق شهری و روستایی ایجاد می کنند، منشأ عوارض مختلفی در طبیعت هستند. به عنوان مثال زمین لرزه های مهیب در گذشته باعث شکل گیری دریاچه زیبا و بی نظیر ویستان در دل طبیعت شد. دریاچه ویستان برسر یکی از مکان های دیدنی رودبار در استان گیلان است که عمر زیادی ندارد.

آشنایی با دریاچه ویستان

رودبار را همه با زیتون های خوشمزه و مرغوبش می شناسند، اما این بار سعی می کنیم یکی از جاذبه های این شهر را به شما معرفی کنیم. دریاچه وستان واقع در ییلاق بره سر، نام این نقطه گردشگری است.

جالب است بدانید که این دریاچه در زمان های دور وجود نداشته و در اثر زمین لرزه هایی که در این منطقه رخ داده به وجود آمده است. آب ویستان نیز از چشمه‌های جوشان کوه‌های اطراف آن تامین می‌شود و مساحتی بالغ بر 4 هکتار را به خود اختصاص داده است.

قدم زدن در میان چمن ها و درختان، لمس آنها و گرفتن عکس های زیبا خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به جا می گذارد.

دریاچه وستان؛  دیدنی ترین دریاچه گیلان

تماشای بازی ماهی ها در وسط این دریاچه زلال و تمیز تجربه دیگری است که امروز در کمتر مکان گردشگری آن را خواهید دید.

درختان سرسبز بلوط، راش و زالزالک در یک طرف و تپه ماهورین ماهورین در طرف دیگر این دریاچه بلورین را احاطه کرده اند. کافی است لحظه ای در میان این طبیعت زیبا بنشینی و آواز پرندگان و نسیم معطر آن بی درنگ ذهن و روحت را آرام کند. اگر به گیاهان دارویی علاقه دارید، می توانید در چمنزارهای اطراف دریاچه جا پای گیاهانی مانند شیرین بیان، گل گاوزبان و لاله کوهی بروید.

لازم به ذکر است که در حین گرفتن این مناظر ممکن است حیواناتی مانند گراز وحشی، روباه، گوسفند و موش خرما را نیز مشاهده کنید، پس مراقب باشید به موجودات زنده این طبیعت بکر آسیبی وارد نکنید و از آنها حمایت کنید. از پرندگان این منطقه می توان به کبک، اقیانوس آرام، کاموری و بلدرچین اشاره کرد و به راحتی می توانید شاهد آواز دلنشین آنها در طبیعت باشید.

دریاچه وستان؛  دیدنی ترین دریاچه گیلان

برای بازدید و گذراندن وقت در این مکان نیازی به پرداخت هزینه ای ندارید و می توانید به صورت رایگان در این مکان اقامت کنید. کمپینگ نیز در این مکان در دسترس است. امکانات خاصی در این منطقه وجود ندارد، بنابراین برای جلوگیری از دردسر، حتماً چیزهایی را که نیاز دارید، بردارید.

دسترسی به دریاچه ویستان

شهرستان رودبار بزرگترین شهر استان گیلان در جنوب رشت واقع شده و مرکز آن شهر رودبار است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی فراوان از جمله مزارع، رودخانه ها، دریاچه ها، جنگل ها و چشمه ها، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور و دیدنی های گیلان به شمار می رود.

دریاچه ویستان یکی از جاذبه های طبیعی و جوان رودبار است که در شهرستان کرگام و براسر واقع شده است. دریاچه یسان، استخر ویستان، دریاچه بره سر و دریاچه بره سر نام های دیگر این دریاچه است.

آدرس: استان گیلان، بخش رودبار، بخش کرگام، روستای بره سر، دریاچه ویستان

فاصله دریاچه وستان برسر تا رودبار 56 کیلومتر (حدود 90 دقیقه با ماشین)، 90 کیلومتر تا رشت (حدود 110 دقیقه با ماشین) و 310 کیلومتر (حدود چهار ساعت و 30 دقیقه با ماشین) تا تهران، با مسیرهای مختلف رسیدن به آن .

دریاچه وستان؛  دیدنی ترین دریاچه گیلان

اگر از رشت به سمت دریاچه ویستان رانندگی می کنید باید وارد اتوبان رشت – قزوین شوید. با رسیدن به رستم آباد مسیر خود را تغییر دهید و به سمت توتکابن حرکت کنید. وارد جاده منتهی به توتکابن شوید. این جاده در مسیری آسفالته اما پر پیچ و خم شما را به روستای برسر مرکز دهستان هرگام می رساند. سپس از بلوار امام خمینی در قسمت جنوبی بره سر وارد جاده اصطخر وستان شوید. این استخر در دو کیلومتری این مسیر قرار دارد.

اگر از تهران به سمت حوضه ویستان می روید باید از اتوبان قزوین – رشت استفاده کنید. با رسیدن به لوشان، دو راه برای دسترسی به استخر سر برهنه وجود خواهد داشت. مسیر اول با وجود زیبایی های فراوان، عموماً سنگلاخی و صعب العبور است و در روزهای بارانی به سختی قابل عبور است. مسیر دوم طولانی تر و آسفالت است. اما زیبایی بکر کمتری وجود دارد.

در جاده اول بعد از لوشان مسیر را به سمت داماش تغییر دهید. از لوشان تا داماش جاده ای 40 کیلومتری در انتظار شماست و از داماش تا برسر باید 8 کیلومتر پیاده روی کنید. در بالای کوه و قبل از ورود به شهرک، جاده ای در سمت چپ وجود دارد که به دریاچه منتهی می شود.

دریاچه وستان؛  دیدنی ترین دریاچه گیلان

مسیر دوم برای رسیدن به دریاچه ویستان از تهران ادامه مسیر آزادراه قزوین رشت تا رسیدن به رستم آباد است. وقتی به رستم آباد رسیدید از خروجی سمت راست خارج شده و وارد جاده توتکابن به سمت برسر شوید. این جاده شما را به ابتدای برسر و سپس به جاده دریاچه وستان می رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا