ایران گردی

راه اندازی پارک حیات وحش در کیش به وسعت ۲۰۰ هکتار

به گزارش تودی تریپ، «مریم محمدی» روز شنبه گفت که در حال بریدن نرده است قلمرو حفاظت شده کامل است، افزود: در تلاش هستیم تا علاوه بر حفظ گونه هایی مانند آهو و پرندگان شکار خاص در زمینی به وسعت 200 هکتار، شرایط لازم را برای بازدید گردشگران پیاده یا سواره فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در فاز بعدی انتظار داریم در ضلع غربی انبار خوراک، سایت قرنطینه و ساختمان اداری احداث شود.

رئیس اداره محیط زیست سازمان مناطق آزاد کیش وی با اشاره به بکر بودن منطقه حفاظت شده گفت: پوشش گیاهی این منطقه حفاظت شده نشان دهنده هویت واقعی طبیعت جزیره کیش است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تعداد راس در جزیره کیش به حدود 1000 راس رسیده است، گفت: بیش از 200 راس در منطقه حفاظت شده زندگی می کنند.

«محمدی» ادامه می دهد: اولین آهوان ها در سال 1363 وارد جزیره کیش شدند. در آن سال فقط 30 آهو وارد جزیره شدند که با هر شمارش تا به امروز افزایش می یابد.

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش درباره چرای دام و استفاده از آب توسط آهوان در برخی مناطق خارج از حوزه استحفاظی اظهار داشت: با توجه به اینکه این حادثه ممکن است منجر به انتقال بیماری شود، اداره دامپزشکی باید ثابت ها را نسبت به واکسیناسیون دامپروری در جزیره باید توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: 12 آبخوری در سطح جزیره کیش برای آهوان ساخته شده و تعدادی نیز در دست ساخت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گوزن های جزیره کیش تا به حال به بیماری خاصی مبتلا شده اند؟ وی گفت: خوشبختانه در رصدهای انجام شده چنین موردی ثبت نشد.

محمدی با تاکید بر اینکه مردم از گذاشتن ضایعات مواد غذایی در مناطق بکر جزیره برای تغذیه گوزن ها به طور جدی خودداری کنند، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد اختلال در سیستم غذایی می تواند منجر به مرگ این پستانداران شود.

تردد آزادانه شتر در سطح جزیره کیش از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا