ایران گردی

عجیب ترین تالاب گیلان

تودی تریپ: اگر می خواهید یکی از بهترین و جذاب ترین مناطق گردشگری را ببینید به تالاب استیل آستارا بروید.

این منطقه زیبا به قدری جذاب و شگفت انگیز است که در سال 1383 به عنوان یکی از پنج منطقه برتر گردشگری استان گیلان شناخته شد.

این تالاب به تالاب هاستیل، تالاب درختان شناور و دریاچه متحرک نیز معروف است. وقتی به این تالاب نگاه می کنید، انگار به یک نقاشی سه بعدی زیبا از آب و درختان نگاه می کنید.

تصویر درختان سرسبز و انبوه در حال سقوط در آب زلال تالاب به قدری زیباست که نمی توان از آن چشم برداشت.

آب این تالاب مانند آینه ای در دل طبیعت است که زیبایی محیط اطراف خود را منعکس می کند.

دریاچه استیل کجاست؟

تالاب استیل در استان گیلان و در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکز شهرستان آستارا و خارج از جاده اصلی تلاش قرار دارد.

برای رسیدن به تالاب استیل ابتدا به آستارا سفر کنید. از این شهر به سمت جنوب رفته و به جاده آستارا – رشت برسید.

پس از حدود پنج کیلومتر به تالاب خواهید رسید.

عجیب ترین تالاب گیلان

در اطراف تالاب جاده کمربندی ساخته شده است که از طریق آن می توان مناظر زیبای بسیاری را مشاهده کرد. می توانید از سمت شمال وارد شوید.

برای رفتن به تالاب استیل باید به آستارا برسید.

برای رفتن از تهران به آستارا با ماشین شخصی می توان به کرج رفت و سپس با در پیش گرفتن جاده کرج – قزوین از شهرهای کوهین، منجیل، رودبار، رشت و تالش گذشت و به آستارا رسید.

همچنین می توانید اتوبوسی را برای سفر با وسایل نقلیه عمومی انتخاب کنید. اتوبوس های زیادی روزانه از تهران به سمت آستارا حرکت می کنند.

البته فرودگاه اردبیل نیز حدود یک ساعت با آستارا فاصله دارد که اگر قصد سفر با هواپیما را دارید می توانید به اردبیل و از آنجا به آستارا بروید.

تالاب استیل امکانات زیادی ندارد و فقط آلاچیق برای گردشگران و مکانی برای شستن ظروف در نظر گرفته شده است. امکان قایق سواری در تالاب نیز وجود دارد.

تالاب استیل محیطی بکر است که در آن می توان تفریحات محدودی را تجربه کرد. با اجاره قایق های پارویی یا قایق های موتوری می توانید تالاب را کشف کنید.

همچنین، اگر اهل عکاسی باشید، بدون شک سوژه های زیادی برای عکاسی پیدا خواهید کرد، از آب ساکن در تالاب گرفته تا درختان صنوبر. ما همچنین یک پیک نیک را برای بازدید خانواده و دوستان توصیه می کنیم.

زمین را پهن کنید و یک روز را با شادی و آرامش در کنار تالاب فولاد سپری کنید.

عجیب ترین تالاب گیلان

شگفتی های مرداب فولادی

وقتی وارد آستارا می شوید، چیزی برای دیدن وجود ندارد. اما تالاب فولاد آستارا چیز دیگری است. این تالاب 138 هکتاری در ارتفاع 13 متری از سطح دریا قرار دارد.

آب شیرین این تالاب از باران تامین می شود و چشمه های اطراف نیز می توانند در بالا بردن سطح آب موثر باشند.

در این قلمرو کوچک بیش از 80 گونه گیاهی و جانوری در خطر انقراض وجود دارد که اگر به آنها دست نزنید و نبینید ممکن است هرگز این گونه ها را نبینید.

جنگل های سرسبز اطراف تالاب به زیبایی در این محیط آینه ای منعکس شده است.

احساس می کنید زمین مانند آینه ای در مقابل شماست. البته داخل این تالاب پر از ماهی کپور و اردک است که از پرندگان مهاجری که از کشورهای دیگر و مناطق قطبی به این منطقه می آیند تغذیه می شوند.

می توانید در تالاب قایق سواری کنید و از قایق های پارویی یا موتوری برای دیدن قسمت های مختلف تالاب و گردشگری بی نظیر استفاده کنید. در کنار این تالاب کمپ بزنید و با آرامش زیبایی های آن را کشف کنید.

صدای پرندگان و هوای مطبوع محل آنقدر شما را جذب می کند که هرگز از دیدن آنها سیر نمی شوید و می توانید در آرامش بنشینید. می توانید عمیقاً در تخیل خود فرو بروید و به صداهای طبیعت گوش دهید.

البته سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و هتل‌هایی در این نزدیکی وجود دارد که برای راحتی گردشگران فراهم شده‌اند. پس می توانید از این امکانات برای داشتن گردشگری راحت تری در تالاب استیل آستارا بهره ببرید.

عجیب ترین تالاب گیلان

طبیعت و جنگل سر به فلک کشیده اطراف این تالاب منطقه ای بکر و زیباست که می توانید برای جنگل نوردی از آن استفاده کنید.
پارک فولاد طلاب یا عباس آباد نیز مکان مناسبی برای کمپینگ و استراحت است.
در نزدیکی این تالاب باغ پرندگان آستارا قرار دارد. این باغ پر از پرندگان مختلف است که تا به حال تعدادی از آنها را ندیده اید.

فضای داخلی این باغ به قدری زیباست که احساس می کنید در بهشت ​​هستید. به خصوص صدای پرندگانی که در این باغ قرار گرفته اند بر زیبایی آن افزوده است.

  • تالاب استیل در 13 متری زیر سطح دریا واقع شده است.
  • تالاب فولادی در مجموع 138 هکتار مساحت دارد.
  • آب تالاب فولاد شیرین است.
  • منبع آب این تالاب از نزولات جوی است و به گفته مردم محلی مقداری از آن نیز از چشمه های بستر آن به دست می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا