ایران گردی

مجوز واردات کشتی‌های گردشگری صادر شد

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه (9 مهرماه) شورای اسلامی، ادامه بررسی گزارش کمیته تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و در دستور کار قرار گرفت. بندهای (ب)، (ت) و (ج) ماده (83) به تصویب نمایندگان رسید و بندهای (پ) و (خ) آن ماده با نظر محمد باقر قالیباف به ریاست محمدباقر قالیباف جهت اصلاح به کمیته تلفیق ارجاع شد. روی پانل

طبق بند (ب) مجوز لازم برای واردات کشتی های توریستی، شناورهای تفریحی، وسایل نقلیه و تجهیزات ویژه گردشگری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی متقاضی با معافیت از ورودیه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطابق مقررات اختیارات قانونی وزارت راه و شهرسازی

فهرست مصادیق موضوع این بند ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن، تجارت و راه و شهرسازی تعیین خواهد شد. . موارد یاد شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یا مقام قانونی ذیربط با پلاک یا نشان مخصوص اعطا شده و باید حداقل به مدت 10 سال صرفاً در حوزه خدمات گردشگری مورد استفاده قرار گیرد. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نهادهای نظارتی ذیربط، نظارت بر استفاده از خودروها و اخذ ضمانت‌های لازم را بر عهده خواهد داشت.

همچنین بند (ت) ماده (83) به تصویب نمایندگان رسید که به موجب آن وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند به منظور تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری و ارائه مشاوره و نیازهای اجرای طرح ها و فعالیت ها. در زمینه گردشگری و تجارت موسسات واجد شرایط طبق قانون. تسهیل در صدور پروانه کسب، صدور پروانه «توسعه گر»، «واسطه سرمایه گذاری» و «بهره برداری در حوزه گردشگری و صنایع دستی».

این مؤسسات حق دارند در امور مربوط به فرآیند سرمایه گذاری و بهره برداری و مدیریت تأسیسات و مؤسسات گردشگری و توسعه کمی و کیفی تولید و عرضه صنایع دستی بر اساس مقررات، ضوابط و دستورالعمل ها فعالیت کنند.

تبصره – وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موظف است نسبت به مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی اقدام نماید.

بر اساس بند (3) که به تصویب نمایندگان رسید، وزارت راه و شهرسازی (شورای عالی شهرسازی و معماری ایران) با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر نهادهای مرتبط موظف است. ترتیب صدور مجوز ایجاد طرح (پروژه) گردشگری با کاربری مختلط (تجاری یا اداری یا مسکونی یا گردشگری) و امکان فروش و پیش فروش تسهیلات و واحدها بر اساس طرح مصوب، در محدوده و محدوده شهرها. و روستاها با اخذ مجوز از دستگاه های اجرایی ذیربط فقط در اراضی گردشگری مشمول طرح ها طرح جامع و تفصیلی شهر و یا دهیار باید در هنگام تعیین تعرفه برای کلیه کاربری های ترکیبی نسبت به ایجاد مشوق های لازم اقدام نمایند. طرح (پروژه).

داود منظور وی در موافقت با بند (3) اظهار داشت: در این بند گفته شد که این مجوزها باید به صورت تجاری، اداری و حتی مسکونی انجام شود تا علاوه بر گردشگری کاربری های دیگری نیز دیده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اصل تصمیم گیری بسیار مهم است. اما در لایحه دولت، از آنجایی که میراث مجوزها را صادر می کند، باید مسئولیت آن به وزارت میراث سپرده شود و وزارت راه و شهرسازی فقط باید هماهنگ کننده باشد.

محسن زنگنه وی به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در این خصوص توضیح داد: مناطقی به نام هورشگری را در محدوده شهر و روستا به سرمایه گذار واگذار کرده ایم و کاربری تجاری دیگری ایجاد نمی کنیم. به عبارت دیگر، ما به سرمایه گذار اجازه می دهیم مجوز مختلط دریافت کند و می تواند هدف منطقه را تغییر دهد تا بخش گردشگری نیز بچرخد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا