ایران گردی

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

تودی تریپ: پل معلق مشگین شهر پلی با چشم اندازی شگفت انگیز است که هر گردشگری را به وجد می آورد. این پل در 6 اردیبهشت 1393 افتتاح شد و در مدت کوتاهی توانست جایگاه خود را در بین جاذبه های استان اردبیل باز کند.

ایده ساخت این پل زیبا توسط مهندس گنج علی بی پیشنهاد شد و او این پل را بر روی دره ای سرسبز با الهام از پل کلاپیلان در ونکوور کانادا طراحی کرد.

درباره پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از دیدنی های ایران در اردبیل است که حتما یک بار از آن دیدن کنید. این پل به عنوان بزرگترین پل خاورمیانه شناخته می شود و بر روی رودخانه هیاوچاپی در ارتفاع 80 متری قرار دارد. اگر روی این پل معلق قدم بزنید، زیر پای خود پارک جنگلی مشگین شهر را می بینید که 2 متر عرض و 365 متر عرض دارد.

اگر به مشگین شهر بروید و از پل معلق معروف آن عبور کنید، در قسمتی از پل به قسمت شیشه ای می رسید که هیجان عبور از آنجا را دو چندان می کند. بنابراین، اگر در سفر خود به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، تلاش برای عبور از این پل جذاب و زیبا ضرری ندارد.

باید بدانید که این پل بخشی از مجموعه گردشگری خیاو به گردولی است و یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری اردبیل محسوب می شود. بنابراین پس از عبور از پل معلق مشگین شهر می توانید از امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه استفاده کنید و از جنگل و محیط سرسبز آن لذت ببرید.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

از آنجایی که مشگین شهر در استان اردبیل قرار دارد و هوای منطقه بسیار سرد است، بهترین زمان برای سفر به مشگین شهر و عبور از پل معلق معروف آن فصل بهار و تابستان است.

دمای مطلوب هوا و خنکی مطبوع باد و رقص دلنشین آن بر روی پوست شما همه چیز را برای سفر در بهار و تابستان فراهم کرده است. البته علاقه مندان به پاییز و زمستان نیز باید بدانند که شهر مشگین و منطقه گردشگری هیاو در این دو فصل زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و می توانید با رعایت نکاتی از این تجربه لذت ببرید.

معماری پل معلق مشگین شهر این سازه خاص را به یکی از 10 سازه برتر معماری ایران در حوزه گردشگری تبدیل کرده است. این پل برخلاف پل های مشابه دارای عرشه منحنی است و در ساخت آن از سنسورهای کنترل حرکت، میراگرهای رزونانسی و بادسنج استفاده شده است.

همانطور که انتظار می رفت کامپوزیت چوبی به کار رفته در ساخت این پل زیبا در برابر رطوبت، آتش، ضربه و فشار صاعقه بسیار مقاوم است.

قسمت شیشه ای این پل زیبا را می توان جالب ترین قسمت این پل دانست که درست در وسط پل قرار دارد. بازدیدکنندگان هنگام عبور از این منطقه می توانند دره سبز زیر پای خود را ببینند.

فاصله سریع تا پل معلق مشگین شهر

در انتها مقابل گوش گربه ای ایران استان های شمال غربی قرار دارند. استان اردبیل به مرکزیت شهر اردبیل یکی از این استان های زیباست. استان اردبیل با توجه به وسعت شمال غرب ایران دارای ده شهر، بیست و پنج بخش، بیست و یک شهر و شصت و شش روستا است. این زمین هفده هزار کیلومتر مربع و شامل اردبیل می شود.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

دو شهر مهم استان اردبیل مشگین شهر و سرایین هستند که فاصله مشگین شهر تا سرایین (فاصله سرایین تا پل معلق مشگین شهر) یکصد و بیست و هفت کیلومتر است که حدود یک ساعت و چهل دقیقه طول می کشد. نام شهر مشگین از زبان پهلوی گرفته شده است، خیاو نام قدیمی این شهر است. Khai Ao در تلفظ محلی Khiyawo نامیده می شود. خی به معنی مشک و کیسه چرمی و آو به معنی آب است.

در شهر سرعین به سمت جنوب غربی شهر آمده و از کمربندی شهر به سمت اتوبان اردبیل – سرعین حرکت کنید سپس به سمت خروجی سراب – اردبیل ادامه دهید. پس از طی چند کیلومتر به تقاطع مسکن مهر و بزرگراه دادمان می رسید که در آنجا باید به بزرگراه دادمان بروید. به مرور زمان به خروجی بزرگراه بسیج می رسید. برای رسیدن به میدان وحدت باید چندین کیلومتر را در این بزرگراه طی کنید.

مسیر میدان وحدت را در شمال شهر ادامه دهید و وارد جاده اردبیل – مشگین شهر شوید. در این جاده حدود یک ساعت طول می کشد تا از مشگین شهر به سمت نصیر آباد به سمت میدان نماز حرکت کنید. غرب میدان نماز خیابان جانبازان است که به مرکز اردبیل و خیابان پریخان منتهی می شود.

فاصله 62 کیلومتر

فاصله 37 دقیقه

بر اساس سرعت متوسط ​​100 کیلومتر در ساعت

پل معلق مشگین شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه سبلان و محیط طبیعی شگفت انگیز در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. بنابراین اگر بخواهیم بهترین زمان بازدید از پل معلق مشگین شهر را ارائه دهیم، نمی‌توانیم مشخص کنیم. زمان. به دلیل کوهستانی بودن مشگین شهر، آب و هوای این منطقه در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع و خنک است و در معتدل ترین حالت خود قرار دارد، بنابراین گردشگران می توانند به راحتی از پل معلق و دیگر جاذبه های منطقه سبلان دیدن کنند.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا