ایران گردی

کلیساهای مشهور ایران؛ از کلیسای وانک تا کلیسای سنت آنتونی + عکس

به گزارش تودی تریپ، این کلیسا یکی از اماکن مذهبی مسیحیان است که در شهرها و کشورهای مختلف دنیا و در سال های مختلف ساخته شده است.

این کلیسا یکی از اماکن مذهبی مسیحیان است که در شهرها و کشورهای مختلف دنیا و در سال های مختلف ساخته شده است. در کشور ما ایران کلیساهای مختلفی وجود دارد که بازدید از بسیاری از آنها برای عموم امکان پذیر است و مسافران می توانند از معماری کلیسا، نقاشی ها و آثار قدیمی به جا مانده در آنها دیدن کنند.

کلیسای وانک یکی از زیباترین و معروف ترین کلیساهای ایران است که افراد زیادی برای بازدید از آن به اصفهان سفر می کنند. پس از بازدید از این کلیسا، بسیاری از گردشگران خارجی نیز با تهیه بلیط اصفهان – استانبول از کلیسای سنت آنتونی این شهر دیدن می کنند. هر دو کلیسا از معروف ترین کلیساهای جهان هستند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک در منطقه جلفا شهر اصفهان قرار دارد. این کلیسا در زمان شاه عباسی صفوی در محله مسیحی نشین اصفهان ساخته شده است. این کلیسا بزرگترین و مشهورترین کلیسای ایران محسوب می شود و یکی از 13 کلیسای باقی مانده از قرن هفدهم است.

این کلیسا در طول سالیان متمادی تبدیل به یک مرکز مهم برای رویدادهای اجتماعی و یک مکان اداری علاوه بر جایگاه مذهبی خود شد. در سالهای بعد اولین چاپخانه ایرانی در حیاط کلیسای وانک تأسیس شد. این کلیسا در آذرماه 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

images_1699276966_6548e8a690649.png

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کلیسای وانک، آثار متعدد هنرمندان در آن است. تصاویر و نقاشی های قدیمی، مجسمه های زیبا، معماری شیک و باشکوه و رنگ های به کار رفته در این معماری زیبایی و اهمیت آن را دو چندان کرده است.

کلیسای وانک از گذشته تا حال

قدمت کلیسای وانک به سال 1606 میلادی باز می گردد. این کلیسا در آن زمان تنها یک بنای کوچک در قسمت جنوب غربی آن بود که به مدت 50 سال مورد استفاده روحانیون قرار می گرفت و برای تربیت موبدان و خلفا مورد استفاده قرار می گرفت. در گذشته این کلیسا به کلیسای یعقوب معروف بود.

در سال 1655، حدود 50 سال بعد، شاه عباس دوم دستور ساخت ساختمان اصلی کلیسا را ​​داد که حدود 10 سال طول کشید. تا سال 1930 یک کتابخانه نیز در این موزه وجود داشت. اگر شما هم علاقه مند به بازدید از مکان های تاریخی و قدیمی هستید، می توانید در سفر بعدی خود به استانبول با خرید بلیط استانبول اصفهان از کلیسای سنت آنتونی نیز دیدن کنید.

کلیسای سنت آنتونی

کلیسای سنت آنتونی یکی از قدیمی ترین کلیساهای استانبول است که در خیابان استقلال و منطقه بی اوغلو واقع شده است. این کلیسا اولین بار در سال 1725 توسط جامعه ایتالیایی در شهر ساخته شد. در سال های 1906 تا 1912 ساختمان قدیمی آن تخریب و ساختمان فعلی آن ساخته شد.

images_1699276976_6548e8b0803d5.png

یکی از ویژگی های این کلیسا حضور پاپ جان بیست و سوم یکی از رهبران واتیکان به مدت 10 سال به عنوان سفیر رسمی واتیکان است. علاقه این پاپ ایتالیایی به ترکیه و شهر استانبول باعث شد تا او را پاپ ترک خطاب کنند!

معماری کلیسای سنت آنتونی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کلیسا نمای بیرونی آجر قرمز آن است که جلوه ای خاص و متفاوت به آن بخشیده است. کلیسا دارای سه ورودی است که در حال حاضر تنها ورودی اصلی آن باز است. پنجره های گرد با قاب های آبی، نقاشی های مسیح و مریم بالای درها و مجسمه سنت آنتوان در حیاط کلیسا به زیبایی و شکوه این مکان مقدس می افزاید.

این مجسمه در سال 2003 در سفر پاپ جان به استانبول و این کلیسا ساخته شده است. کف کلیسا با سنگ های بسیار زیبا پوشیده شده است و در داخل ساختمان مجسمه های چوبی و موسیقی قدیمی خودنمایی می کند.

پرواز اصفهان – استانبول

فاصله هوایی اصفهان تا استانبول 2251 کیلومتر است و مدت زمان پرواز حدود چهار ساعت خواهد بود. البته ممکن است این زمان پرواز به دلیل عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی و تعداد توقف ها افزایش یابد.

در حال حاضر اگر به دنبال پرواز مستقیم برای خرید بلیط از اصفهان به استانبول هستید، ترکیش ایرلاینز پرواز مستقیم از این مبدا به استانبول را ارائه می دهد. این پرواز در تمام روزهای هفته انجام می شود و می توانید به راحتی و به صورت آنلاین بلیط اصفهان-تهران را از ایرلاین مورد نظر خود خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا