ایران گردی

هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان

تودی تریپ: جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی در استان کرمان وجود دارد، اما جاذبه های آن محدود به آنها نیست، بلکه جاذبه های طبیعی بسیار دیگری نیز در این استان پهناور وجود دارد که یکی از آنها آبشار سیمیک در تنگه ای به همین نام است.

کرمان جاذبه های طبیعی دیگری نیز دارد که یکی از آنها روستای سیره است که همچون بهشتی در دل کویر کرمان می درخشد. در ادامه اطلاعاتی در مورد این روستای بهشتی کرمان در اختیار شما قرار می دهیم پس در صورت تمایل قبل از بازدید از آبشارهای سیمک کرمان به این روستای خوش آب و هوا بروید.

هیجان انگیزترین آبشار کرمان; آبشار سیمک

آبشار سیمک در 35 کیلومتری شمال کرمان در روستای کوهپایه قرار دارد و ارتفاع آن از 6 متر تا 20 متر متغیر است.

این منطقه دارای امکانات خوبی از جمله کمپ است که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری کرمان تبدیل کرده و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

13 آبشار سیمک همیشه پذیرای کوهنوردان و صخره نوردان است. توجه داشته باشید که بالا رفتن از این آبشارها نیازمند تجهیزات و مهارت های خاصی است.

هیجان انگیزترین آبشار کرمان

آبشار سیمک کرمان در منطقه ای کوهستانی و در 35 کیلومتری شمال کرمان واقع شده است.

وجود امکانات و زیرساخت های مناسب در این منطقه به ویژه کمپ های سایمک باعث شده تا گردشگران زیادی از استان کرمان به این منطقه سفر کنند.

در منطقه سیمک حدود 13 آبشار وجود دارد، نکته اینجاست که برای کوهنوردی و فرود در این منطقه باید نحوه بالا رفتن از صخره ها و سنگ ها را بدانید و هنگام بازدید از این منطقه اغلب صخره نوردی تجهیزات لازم را داشته باشید.

برای رسیدن به این روستا باید به مرکز روستای ده لولو رفته و هنگام ورود به تابلوی اردوگاه شهید باهنر که نشان دهنده جاده اصلی این منطقه است دقت کنید.

پس از عبور از روستاهای درب انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و درب آسیاب باید وارد اردوگاه شهید باهنر شوید. از آنجا تا تنگه سیمک که به آن دره بوندور کوهپایه نیز می گویند، حدود 3 کیلومتر راه آسفالته و مناسب وجود دارد.

وقتی در دره سیمک هستید و بین دره و آبشار قدم می زنید، لانه های پرنده را می بینید که به طرز جالبی ساخته شده اند. اگر از اولین آبشار این منطقه پایین بیایید تا از آخرین آبشار دره خارج شوید، زیرا در دو طرف تنگه دیوارهای بلند و بسیار سختی وجود دارد.

هیجان انگیزترین آبشار کرمان

جاذبه های درجه یک در آبشار سیمک

همانطور که گفته شد آبشار سیماک در تنگه سیمک در منطقه کوهپایه قرار دارد. تنگه سیمک این تنگه یکی از زیباترین و چشم نوازترین تنگه هاست که در نزدیکی روستای کوهپایه در شمال قرار دارد.

وقتی وارد دره سیمک می شوید با دیدن دیواره های بسیار بلند آن شگفت زده خواهید شد. این دیوارها از دو طرف آن را می پوشانند. برخلاف دیوارهای بلند دره سیمکعرض 3 تا 5 متری آن در نوع خود جالب است.

در مسیر پیاده روی بین دره و آبشار سیمک، لانه های پرنده جالب توجه است.

این لانه ها به طرز جالبی ساخته شده اند. 13 آبشار که ارتفاع آنها به همین ترتیب کم و زیاد می شود، جذابیت آن را بیشتر می کند. کوهنوردی و سپس فرود آمدن از آن ها هیجان زیادی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

فرم صخره های تنگه سیمک در نوع خود بی نظیر است. این صخره ها شکوه طبیعت بی نظیر را نشان می دهد. وقتی آنها را تماشا می کنید، ممکن است گیج شوید و البته ممکن است برای شما کمی ترسناک باشد.

در بازدید از آبشار و تنگه سیمک کرمان می توانید از دیدنی ها و تفرجگاه های نزدیک آن و همچنین جاذبه های کرمان دیدن کنید. با این کار خاطرات خوش شما از سفر به منطقه کوهپایه و استان کرمان تکمیل خواهد شد. در زیر به معرفی کوتاهی از این مکان های دیدنی پرداخته ایم.

رودخانه سیمک یکی از مکان های تفریحی و دیدنی، تنگه سیمک کرمان است. ارزش تماشا را خواهد داشت.

هیجان انگیزترین آبشار کرمان

اگر در فصلی از سال که هوا خوب است به این منطقه بروید، می توانید با لباس شنا در آب شنا کنید و از شنا در آب این رودخانه لذت ببرید.

برای شنا در رودخانه سیمک توجه داشته باشید که عمق این رودخانه در نقاط مختلف متفاوت است. بنابراین باید مراقب خود و همراهانتان باشید. تا حد امکان در مناطق کم عمق شنا و تفریح ​​کنید.

روستای مزارشاه یکی دیگر از مکان های جالب نزدیک آبشار سیمک کرمان است. دلیل شهرت این روستا این است که در این مکان است پیامبر قوم لوط دفن شد گنبد سبز که در صحن پیامبر ساخته شده است، مسافران و گردشگران را به خود جذب می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا