ایران گردی

حتما از چند پارک جذاب در کرمانشاه بازدید کنید

تودی تریپ: همانطور که بهتر می دانید پارک ها نقش مهمی در معماری شهری دارند.

پارک ها علاوه بر زیباسازی شهرها و نقش مهمی در پاکی هوا، محیط هایی برای ایجاد آرامش هستند.

گاهی لازم است برای دور شدن از فشارهای روزمره، هر چند کوتاه مدتی استراحت کرد. پارک ها یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن اوقات فراغت هستند.

یکی از بهترین پارک ها پارک کوهستانی کرمانشاه است. این پارک یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه است.

پارک کوهستان که در مجاورت جاذبه طاق بستان قرار دارد، یکی از بزرگترین پارک های غرب کشور است. بیایید و با کوهستان، شیرین، لاله و پارک شرقی کرمانشاه آشنا شوید.

آشنایی با پارک کوهستانی

پارک کوهستان در سال های اخیر با تلاش شهرداری کرمانشاه برای ایجاد محیطی تفریحی برای شهروندان کرمانشاهی احداث شده است.

این پارک در شمال شهر کرمانشاه و نزدیک تک بستان واقع شده است. قرار گرفتن این مجموعه تفریحی زیبا در دامنه طاق بستان نام کوه را برای آن به ارمغان آورده است.

حتما از پارک های جذاب کرمانشاه دیدن کنید

در بلندترین نقطه پارک کوهستانی می توان منظره ای کامل و زیبا از شهر را مشاهده کرد و به همین دلیل این پارک به «بام کرمانشاه» معروف است.

می توان گفت پارک کوهستانی شبیه سازی یک جنگل کوچک است.

آواز دلنشین پرندگان، خنکای مطبوع درختان انبوه همراه با طنین زیبای آبشارها، پارک کوهستان را به گوشه کوچکی از بهشت ​​تبدیل کرد.

این پارک به دلیل قرار گرفتن در دامنه طاق بستان از زیبایی خاصی برخوردار است. در پارک کوهستانی یک مسیر پیاده روی وجود دارد که با درختان کهنسال احاطه شده است.

کل پارک با گل های رنگارنگ پوشیده شده است که زیبایی خیره کننده ای به پارک بخشیده است. چندین آلاچیق در امتداد مسیر عابر پیاده وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند در آن استراحت کنند.

بیشتر جذابیت پارک کوهستانی به دلیل دو آبشار مصنوعی است که در آن ساخته شده است. درختان انبوه و آبشارها پارک کوهستانی را به محیطی عالی برای پیک نیک تبدیل کرده است.

پارک کوهستان به دلیل نورپردازی زیبای خود یکی از بهترین گزینه ها برای تفریحات شبانه است. این پارک به دلیل داشتن محیط زیبا و سالم برای گشت و گذار با دوستان و خانواده بسیار مناسب است.

در این پارک زیبا می توانید به فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی یا پرواز بادبادک بپردازید. علاوه بر این فعالیت ها، این پارک دارای یک زمین بازی نیز می باشد که برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.

برای بهره مندی بازدیدکنندگان، امکاناتی مانند پارکینگ، بوفه، رستوران، استند اغذیه فروشی و سرویس های بهداشتی در پارک کوهستانی قرار گرفته است.

فراموش نکنید که غذای معروف کرمانشاهی دنده کبابی را در رستوران پارک امتحان کنید.

حتما از پارک های جذاب کرمانشاه دیدن کنید

پارک کوهستان در بلوار شیرودی، نزدیک طاق بستان واقع شده است. نزدیکی پارک کوهستان به مرکز شهر، بازدید از این جاذبه را بسیار راحت کرده است.

به راحتی می توانید با اتوبوس یا تاکسی از این جاذبه دیدن کنید. خوشبختانه در مجموعه تفریحی پارک کوهستان پارکینگ وجود دارد و اگر با خودروی شخصی به این جاذبه سفر کنید نیازی نیست نگران جای پارک باشید.

پارک زیبا

یکی از پارک های منحصر به فرد استان کرمانشاه، پارک شیرین است که بر روی تپه ای با سنگ های رسوبی بسیار قدیمی و زیبا در بخش مرکزی شهر قرار دارد.

این پارک یکی از پارک های قدیمی است و در مساحتی بیش از 10 هکتار با مناظر سرسبز فراوان و درختان اصیل فراوان واقع شده است.

از دیگر تصاویر زیبای این پارک می توان به آب نماها و آبشارهای مصنوعی اشاره کرد.

در سال 65 و در دوران دفاع مقدس پناهگاهی در این پارک وجود داشت که 76 نفر از مردم شهید پرور کرمانشاه در این پناهگاه بر اثر بمباران موشکی کشته شدند.

وجود یادمان شهدا و موزه جنگ اجباری در این منطقه از دیگر جاذبه های پارک شیرین است.

حتما از پارک های جذاب کرمانشاه دیدن کنید

در ورودی پارک شیرین مجسمه زنی با تبر در دست وجود دارد. این مجسمه متعلق به خانم فرنگیس حیدرپور متولد 1341 در یکی از روستاهای گیلانگرب استان کرمانشاه است که با تبر دلیرانه جنگید. در طول جنگ تعدادی از عراقی ها را به اسارت گرفت و در نتیجه به شیر ایران معروف شد.

بهترین زاویه تماشای مناظر طبیعی در قسمت شمال غربی به شمال شرقی این پارک است که رو به منطقه تاریخی طاق باستانه است و در شب می توانید مناظر طبیعی زیبایی را در اینجا مشاهده کنید.

آدرس: کرمانشاه – مرکز شهر کرمانشاه

دو پارک کوچک در کرمانشاه

پارک لاله های کرمانشاه

این پارک در خیابان اشرفی، نرسیده به میدان فردوسی قرار دارد و بسیار دیدنی است. یکی از پارک های قدیمی شهر و محل تجمع هنر دوستان و بزرگان شهر کرمانشاه است.

آدرس: کرمانشاه – کرمانشاه نرسیده به میدان فردوسی

پارک شرق کرمانشاه

این پارک در قسمت شرقی آثار تاریخی و کوه طاق بستان واقع شده است. قبلاً باغ پسته بوده که متاسفانه تعداد کمی از آنها در دریاچه مصنوعی و جاده کوهستانی آن باقی مانده است.

آدرس: کرمانشاه – کرمانشاه، تهران، جاده قدیم کرمانشاه

حتما از پارک های جذاب کرمانشاه دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا